Aarding Rectifier en Turn Signal Relay Suzuki Katana

Tourash

MF'er
1 jul 2012
47
1
Utrecht
Hallo iedereen!

Ik ben bezig met het sleutelen aan een Suzuki GS550 EM Katana bj '81. Nu zijn er een paar losse kabels waar ik niet van kan vinden waar ze nu aan vast gemaakt moeten worden. Het gaat om de aarding van zowel de Rectifier (zwart wit kabeltje met een metalen ringetje) als het Turn Signal Relay (een zwarte kabel). Moet dit aan het frame van de motor, het kastje waar de accu in geplaatst wordt of op een andere plek, of zelfs helemaal niet aangesloten worden? Er zitten voor zover ik kan zien geen direct logische plekken waar de kabeltjes naar kunnen reiken. Tips en oplossingen worden op prijs gesteld!

Voor mensen die interesse hebben in het project is hier onder de facebook link geplaatst!

https://www.facebook.com/PrdMotorProject

Alvast bedankt voor het reageren!
 
full

De rectifier moet aan het frame gebout worden om zo goed mogelijk aarde te maken.
De clignoteur kan ook op het frame gebout worden, misschien dat je hem moet verlengen om een geschikte plaats te vinden.
De mijne zitten aan het frame onder het zadel.
 
Laatst bewerkt:
Het is geen aarde maar massa.
Hij moet zo goed mogelijk contact maken met de min van de accu.
Als het mogelijk is zou ik hem aan de accuklem maken.
 
@v.d.v.: moet dat niet zijn: ground connection point, negative terminal en battery?
because hij heeft everything anders ook in the english taal geschreven? :Y _O- _O-
 
full

De rectifier moet aan het frame gebout worden om zo goed mogelijk aarde te maken.
De clignoteur kan ook op het frame gebout worden, misschien dat je hem moet verlengen om een geschikte plaats te vinden.
De mijne zitten aan het frame onder het zadel.

Ik heb een schroefgat gevonden die de aardekabel van het clignoteur relais makkelijk haalt alleen nog niet de originele plek voor de rectifier.

Het is geen aarde maar massa.
Hij moet zo goed mogelijk contact maken met de min van de accu.
Als het mogelijk is zou ik hem aan de accuklem maken.

Over welke heb je het dan precies, de rectifier of het clignoteur relais?
 
Waar zit dat knipperrelais?
Als het er een is met 3 aansluitingen heb je massa nodig.
Als hij voorin zit zou ik de min van de verlichting gebruiken.
 
Naast de accu en het heeft inderdaad 3 aansluitingen. Licht blauw, oranje met blauw en zwart.
Dus dan mag ik aannemen dat ik de massa aan de min van de accu moet plaatsen(?)

De rectifier kan ik aan het frame bevestigen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan