Honda CBF600N 2005 toeren probleem en vraag over zadel

Bart91

Rookie
29 jul 2013
5
0
Machelen
Even heb ik het volgende probleem:
Eenmaal de motor goed warm staat, wordt het schakelen steeds lastiger. Bij het inknijpen
van de koppeling, valt hij niet meteen terug in toeren of stijgt hij zelfs een beetje. Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Het betreft de 25kw versie :-)

Een ander geval waar ik mee zit is het passagierszadel. Men passagier is niet meteen de grootste en glijdt nogal gemakkelijk naar voren en zit dan vrij slecht op het puntje van het zadel. Ik krijg dan ook steeds wat extra geduw in men rug. Zijn er voor de CBF series som andere/lagere zadels verkrijgbaar dat we toch wat op gelijke hoogt kunnen zitten?

Alvast bedankt om er even de tijd voor te nemen.

Mvg,
Bart
 
voor het zadel zou je een antislip materiaal kunnen overwegen. dat kan als los dekje of je laat het zadel op nieuw bekleden met een materiaal waar je vriendin niet zo makkelijk overheen glijdt. er zijn ook broeken te koop met ingebouwde antislip. ze kan dan gewoon rustig blijven zitten en hoeft niet elke keer op jouw af te steunen. als proef zou je een keer zo'n matje kunnen proberen
Anti-Slip-Mat-LY-ASM31-.jpg

die kan je gewoon een keer los op het zadel leggen als ze weer mee rijd en kijken of het probleem dan over is. en het kost niet veel als proef.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan