Kawasaki ZX7R Ninja Lampjes blijven branden bij sleutel

wilbur

Rookie
29 jul 2013
3
0
arkel
sinds een paar dagen de eigenaar van een Kawasaki ZX750R Ninja uit 1996
Echter na twee dagen rijden beginnen de problemen.
Door de xenon brandde de zekering steeds door.
Set eruit gehaald, probleem voor bij.

Nu heb ik echter als ik de sleutel uit het contact haal dat de neutraal en olie lamp blijven branden.

En hij start niet meer.
Na de laatste rit zette ik hem uit en viel het mij op.

Moet het contactslot vervangen worden, hij gaat wel vrij moeilijk naar de ON stand.
Bij de dealer moet ik met het kentekenbewijs komen en dan pas bestellen ze een nieuwe.
Maar bij jappart kan ik er zo een bestellen voor rond de vijftig euro.

Is dit makkelijk zelf te doen?

Ja wat me ook opvalt is dat bij het startrelais behoorlijke herrie komt, net een stroomstootwapen zeg maar ;-)

Na een paar keer proberen was de accu natuurlijk leeg.....
Dus morgen in ieder geval een nieuwe halen.

Iemand ideeen ?
 
Bij de dealer moet ik met het kentekenbewijs komen en dan pas bestellen ze een nieuwe.
Maar bij jappart kan ik er zo een bestellen voor rond de vijftig euro.

Ligt eraan wat je makkelijker vindt. De dealer kan waarschijnlijk een slot 'op code' bestellen, dus passend voor jouw sleutel.

Anders heb je twee sleutels, dat is het ook niet helemaal, toch?
 
Mmm dat commentaar heb ik al van collega's gehad. ;-) Ik had het namelijk al gedaan ja.

Ik dacht dat ze een heel nieuw contactslot set moeten bestellen maar als het alleen het binnenste gedeelte zou zijn. Zou mooi zijn ja.
Ga zo wel navragen, op maandag waren ze natuurlijk allemaal dicht.......
 
zowiezo niks van olie in je slot spuiten. in het slot zit vet en dat spoel je weg met olie waardoor het slot nog slechter gaat werken. je kan er nog beter wat grafietpoeder in spuiten als olie.
als een slot zwaar loopt kan dat een paar oorzaken hebben. het is verroest door buiten slapen met water in het slot en weinig gebruik. waarschijnlijk in combinatie met het toedienen van olie. of de sleutel is versleten waardoor de pennetjes niet meer goed vrij komen. of iemand heeft ooit geprobeerd het slot te forceren waardoor het binnenwerk krom gebogen is.
ik zou ook even met de papieren naar de dealer gaan met de papieren kans is groot dat zij het slot bestellen op de zelfde sleutel en dat alles dan weer goed functioneert. en normaal wordt het vervangen van het slot expres moeilijk gemaakt vanwege diefstal. echter de monteur bij de dealer is ook maar een mens en wat hij (m/v) kan kan jij ook (leren).
 
sinds een paar dagen de eigenaar van een Kawasaki ZX750R Ninja uit 1996
Echter na twee dagen rijden beginnen de problemen.
Door de xenon brandde de zekering steeds door.
Set eruit gehaald, probleem voor bij.

Nu heb ik echter als ik de sleutel uit het contact haal dat de neutraal en olie lamp blijven branden.

En hij start niet meer.
Na de laatste rit zette ik hem uit en viel het mij op.

Moet het contactslot vervangen worden, hij gaat wel vrij moeilijk naar de ON stand.
Bij de dealer moet ik met het kentekenbewijs komen en dan pas bestellen ze een nieuwe.
Maar bij jappart kan ik er zo een bestellen voor rond de vijftig euro.

Is dit makkelijk zelf te doen?

Ja wat me ook opvalt is dat bij het startrelais behoorlijke herrie komt, net een stroomstootwapen zeg maar ;-)

Na een paar keer proberen was de accu natuurlijk leeg.....
Dus morgen in ieder geval een nieuwe halen.

Iemand ideeen ?
Volgens mij is ergens een flinke kortsluiting.. Vraag me af of dit alleen aan het contactslot ligt. Als hij moeizaam draait is dat vervelend, maar dan zou hij op 'off' geen stroom meer door mogen laten.

En dat geluid van dat startrelais kan ik me niks bij voorstellen, maar dat klinkt niet goed.
 
Haha, de beperking van het in te voeren tekens in het onderwerp veld.

Heb maar een nieuw contactslot besteld, dealer zei dat er sluiting in zit.
Bij wegzetten effe de draden van de + pool afhalen.
Maar ja het alarm gaat dan af.
Deze erop gehouden.
En ja hoor weer niet starten, alarm gaat er ook uit.....
Ik denk dat de startonderbreker door de kortsluiting ook niet echt lekker werkt.
Dus bij het vervangen van het slot wordt deze ook gelijk verwijderd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan