Suzuki gsx 750 knal bij lage toeren

Maikelw91

Rookie
31 jul 2013
7
0
Rijswijk
Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen.

Ik heb een Suzuki GSX750 uit 91. Mijn cilinders zijn een goede 3 weken opnieuw afgesteld. Nu ben ik vandaag begonnen met het vervangen van mijn bougies. Ik heb er 2 van de 4 vervangen omdat ik bij de 2 buitenste niet bij kwam.
Nu ik de middelste 2 vervangen heb, loopt mijn motor niet meer zoals het hoort.

De motor heeft totaal geen stationair meer en er komt een luide knal uit of m'n blok, of me uitlaat als de motor uitvalt. Zelfs de motor aanhouden met een choke of met gas geven gaat al bijna niet.

Ik heb verder nergens aan gezeten behalve aan de bougies.

Iemand van jullie toevallig een idee wat het zou kunnen zijn?
 
Heb je de bougiekabels weer juist teruggeplaatst en goed aangedrukt? (volgorde en duwen tot ze "klikken") Kan zijn dat je nieuwe bougies (of 1 ervan) ergens geen stroom krijgen en dus geen vonk geven. Resultaat:

Je motor loopt op 2, of 3 cylinders...

Restbrandstof dat wel wordt ingespoten door je carbs ploft in je uitlaatkanaal.

Even alles goed nagaan en check of alles vonkt, zoals het hoort.

Edit: Aangezien je aan de kabels gezeten hebt, kontrolleer, of ze aan de andere zijde (bobinezijde) ook goed erop zitten. Misschien is er 1 losgeschoten en geeft ie geen puls.

Succes ;)
 
Laatst bewerkt:
Kabels 2 en 3 kun je gewoon met elkaar verwisselen, net als 1 en 4, maakt niets uit....
Voel even aan de uitlaten of ze alle vier warm worden, dan weet je iig WAAR je probleem zit
 
Jaa dat heb ik gedaan, zat weinig speling met de kabels dus dat is niet fout kunnen gaan.


kijk ook goed of die bougiedop goed op de bougiekabel geschroefd zit, en goed contact maakt. > niet [te] strak staat.
soms willen deze doppen nog weleens los gaan na demontage/los halen.


aan de buitenkant is daar dan niets van te zien,

en idd wat Kawa zegt; kijk ff welke uitlaatbocht er niet heet wordt > daar zit je probleem.
 
Laatst bewerkt:
Het is me ook al opgevallen dat de rechter 2, dus cilinder 3 en 4 angstvallig koud(er) blijven dan de andere 2. Ik zat te denken dat de nieuwe bougie misschien kapot is gegaan? Ze zijn via de post uit Duitsland gekomen....
 
Het is me ook al opgevallen dat de rechter 2, dus cilinder 3 en 4 angstvallig koud(er) blijven dan de andere 2. Ik zat te denken dat de nieuwe bougie misschien kapot is gegaan? Ze zijn via de post uit Duitsland gekomen....

Dat kan natuurlijk ook!

Even los, checken of ze vonken en je weet het.

Zou raar zijn als het ineens een groot probleem is...

Laat even weten, of het gelukt is.

 
Terug
Bovenaan Onderaan