Husqvarna TR650

Ik heb een Garmin 660 op mijn Strada, Star Twin heeft daar een handige rvs bevestigingsbeugel voor. Komt op de stuurbevestigingen zit niet voor instrumentenpaneel. Mijn airbox was na 4500km wel stoffig en heb dan ook de zaag ter hand genomen en de onderdelen in de USA besteld. Als je voorzichtig te werk gaat is dat allemaal prima te doen. Ook een origineel hoger ruitje erop gezet, met een kleine verandering. Tussen de twee ruitjes rubber tussenringen. Onder 2 mm dik en boven 5 mm dik. Stand wordt dan rechterop en je krijgt flow tussen de twee ruitjes door. Bevalt goed. Mijn Wuka King staat altijd op -20. Bij -10 loopt hij minder soepel als het blok koud is.
 
Oh dat is een goed idee race rakker, van dat ruitje.

Zal eens kijken bij star twin.

Zat even te kijken naar waar ik eventueel die 12v kan aansluiten, maar het handboek dat ik heb mist het elektrische gedeelte. De USB stick is corrupt, daar zou een handboek op moeten staan?

Mooiste zou zijn om het via een accessoire aansluiting te laten verlopen maar heb geen idee of dat makkelijk kan bij deze motorfiets...
 
Oh dat is een goed idee race rakker, van dat ruitje.

Zal eens kijken bij star twin.

Zat even te kijken naar waar ik eventueel die 12v kan aansluiten, maar het handboek dat ik heb mist het elektrische gedeelte. De USB stick is corrupt, daar zou een handboek op moeten staan?

Mooiste zou zijn om het via een accessoire aansluiting te laten verlopen maar heb geen idee of dat makkelijk kan bij deze motorfiets...

Mijn Garmin is geschakeld op het achterlicht net zoals mijn PCV. Het is niet een nette oplossing maar het werkt. Ik zou liever een FuzeBox ofzo willen hebben maar dat past niet meer onder het zadel. Er is wel een accessoire aansluiting en die zit aan de rechterzijde boven het blok half vastgetaped aan de kabelboom daar. Mijn handvat verwarming zit daaraan vast. Het is niet de connector in je verlichtingsbehuizing die geeft maar 5v ofzo en niemand weet waarvoor die dient.

Als je even je email PMt dan kan ik je wel het volledige werkplaatshandboek opsturen.
 
Laatst bewerkt:
lekker offroad gereden vandaag

grondspeling is echter minimaal , op het 1e paadje de schakelpook
al onder het blok gevouwen.
op het 1e knippenpad de voorvering tegen de aanslag aan geklapperd.
Maar op de vlakkere paden gaat het best goed

bij het tankstation hier op de hoek in een spijker gereden , band natuurlijk
plat en leeg.
Bij thuiskomst ontdekt dat het motorbokje niet onder de motor past.
Maar bij optillen vd terra en onderschuiven vh bokje blijkt dat die er
toch niet op kan staan door 2 uitstekende (olie) bouten?
:(


middenbok kopen is een optie maar dan wordt bodemvrijheid nog kleiner.
skidplate is al besteld maar kan dat ook icm middenbok of moet ik dan
aan de paddockstand?

filmpje van vandaag volgt wel
 
Thanks Cyntax, maar de pdf van die site werkt in ieder geval.

Dat is minder djustme :( volgens mij had die Terra bij Joppen een bok en skidplate. Anders ff kijken bij sw motech of de dealer ;)

Ik heb er zelf een bok onder zitten. Wel fijn!
 
lekker offroad gereden vandaag

grondspeling is echter minimaal , op het 1e paadje de schakelpook
al onder het blok gevouwen.
op het 1e knippenpad de voorvering tegen de aanslag aan geklapperd.
Maar op de vlakkere paden gaat het best goed

bij het tankstation hier op de hoek in een spijker gereden , band natuurlijk
plat en leeg.
Bij thuiskomst ontdekt dat het motorbokje niet onder de motor past.
Maar bij optillen vd terra en onderschuiven vh bokje blijkt dat die er
toch niet op kan staan door 2 uitstekende (olie) bouten?
:(


middenbok kopen is een optie maar dan wordt bodemvrijheid nog kleiner.
skidplate is al besteld maar kan dat ook icm middenbok of moet ik dan
aan de paddockstand?

filmpje van vandaag volgt wel

Dan heb je ook wel erg lomp gedaan hoor als je de onderzijde de grond laat raken. Het is een allroad/lichte offroad hè, geen 105kg lichte wedstrijdmachine.

Een bokje eronder gaat wel, maar ik doe dan altijd een baksteen onder de standaard en draai het stuur geheel linksom. Het bokje steunt dan inderdaad op de olieplug, niet ideaal, maar goed....
 
ik lomp ? :+
gewoon een stronkje geweest denk ik

wat beelden , dan zie je ok dat het allroad gebruik is geweest

of met muziekje

 
Laatst bewerkt:
Hmmm las net ergens dat er een recall is voor de TR650.

Heeft iets te maken met "stalling" issues. Ik ging er vanuit dat het alleen de eerste batch TR650's ging maar blijkbaar hebben alle er in meer of mindere mate mee te maken.

Tot dusver heb ik het nog niet ondervonden.

RDW heeft iig geen terugroepactie in het systeem staan voor de TR650.

Ik denk dat ik Husqvarna maar even een mailtje schrijf hierover...

EDIT:
service & safety check
Bij mijn gegevens nog geen recall aangegeven, hoewel ik het idee heb dat deze site alleen gericht is op de KTM huskies.
 
Laatst bewerkt:
lekker offroad gereden vandaag

grondspeling is echter minimaal , op het 1e paadje de schakelpook
al onder het blok gevouwen.
op het 1e knippenpad de voorvering tegen de aanslag aan geklapperd.
Maar op de vlakkere paden gaat het best goed

bij het tankstation hier op de hoek in een spijker gereden , band natuurlijk
plat en leeg.
Bij thuiskomst ontdekt dat het motorbokje niet onder de motor past.
Maar bij optillen vd terra en onderschuiven vh bokje blijkt dat die er
toch niet op kan staan door 2 uitstekende (olie) bouten?
:(


middenbok kopen is een optie maar dan wordt bodemvrijheid nog kleiner.
skidplate is al besteld maar kan dat ook icm middenbok of moet ik dan
aan de paddockstand?

filmpje van vandaag volgt wel

De SW-Motech middenbok past in combinatie met de SW-Motech skidplate. Ik had eerst ook een Enduro bokje maar die paste er ook niet onder dus heb ik maar zo een plat krikding aangeschaft, dat gaat prima met de SW-Motech skidplate. Wellicht dat ik in de toekomst nog de SW-Motech middenbok eronder schroef, dat is toch een tikkeltje makkelijker bij het invetten van de ketting.



Wat vinden jullie trouwens van de OEM ketting die erop zit? Ik onderhoud dat ding netjes door om de 300km of na een regenritje het in te spuiten met PTFE ketting spray. Maar alsnog roest dat ding als de malle en na 9500km staan sommige schakels scheef, wat een troep. Bij de volgende beurt knal ik er een RK XW ketting op denk ik.

Hmmm las net ergens dat er een recall is voor de TR650.

Heeft iets te maken met "stalling" issues. Ik ging er vanuit dat het alleen de eerste batch TR650's ging maar blijkbaar hebben alle er in meer of mindere mate mee te maken.

Tot dusver heb ik het nog niet ondervonden.

RDW heeft iig geen terugroepactie in het systeem staan voor de TR650.

Ik denk dat ik Husqvarna maar even een mailtje schrijf hierover...

EDIT:
service & safety check
Bij mijn gegevens nog geen recall aangegeven, hoewel ik het idee heb dat deze site alleen gericht is op de KTM huskies.

Klopt, dit is tot stand gekomen in de VS waar het door vele TR rijders is aangekaart bij de NHTSA (VS RDW). BMW/KTM/MAGNETTIMARELLI zijn nog bezig om een oplossing te vinden, zodra die er is krijgen wij ook daar ook hoogstwaarschijnlijk een brief voor de recall. Mijn TR is geproduceerd in een van de laatste batches maar ik ondervind ook af en toe zomaar een stall zelfs met de Power Commander, soms slaat het blok gewoon een slag over. Binnenkort komen mijn bestelde Pulsar bougies binnen waar ze op CafeHusky heel erg over te spreken zijn dus we zullen zien.
 
Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie trouwens van de OEM ketting die erop zit? Ik onderhoud dat ding netjes door om de 300km of na een regenritje het in te spuiten met PTFE ketting spray. Maar alsnog roest dat ding als de malle en na 9500km staan sommige schakels scheef, wat een troep. Bij de volgende beurt knal ik er een RK XW ketting op denk ik.

Ik kan er nog niet veel over zeggen met 3K, ziet er nog goed uit, maar <10K is idd een aanfluiting voor een ketting bij goed onderhoud. Ik hoop wel dat hij er langer over doet, ik kan mijn geld wel beter gebruiken op dit moment!
 
~
De SW-Motech middenbok past in combinatie met de SW-Motech skidplate. Ik had eerst ook een Enduro bokje maar die paste er ook niet onder dus heb ik maar zo een plat krikding aangeschaft, dat
quote]


Dat is mooi om te lezen.
 
Als je op de link van Dirk Jan klikt en dan bijvoorbeeld naar UK gaat, dan vervolgens selecteren op BMW Motorrad. Zoeken op G650, dan zie je Recall nummer 14 voor de G650 en de Sertao, waarvan de TR650 direct is afgeleid.
Recall Details for BMW MOTORCYCLES - GS650GS & G650GS Sertao
Toch interessant om dit eens uit te zoeken of de injectie aangepast kan worden.
Vooral bij koude motor krijgt ie veel te weinig brandstof, en bij het enthousiast terugschakelen voor een rotonde is het ook vaak kiele-kiele.
 
Laatst bewerkt:
Nice find djustmie!

Tuurlijk kan het allemaal aangepast worden, het is software. We hebben alleen spul van Magneti Marelli, dat compliceert de boel een klein beetje.

Maar laten we wel wezen, het ligt aan de wil om het op te lossen, niet om de technische oplossing an sich. Flashen met nieuwe software dat het iets rijker laat lopen op lagere toerenteller is een eitje voor die gasten. De Grote Vraag is: Wie gaat dat betalen? :)

Had vandaag willen rijden maar gezien het weerbericht toch maar ff niet gedaan (kans op gladheid met nieuwe onbekende motor, nah.... wilde haren zijn al jaren geleden uitgevallen)

Wel nieuws van KTM:
Op 25 apr. 2016 om 17:43 heeft **** <****@ktm.nl> het volgende geschreven:

Beste ****,

Proficiat met de aanschaf van uw Husqvarna TR 650
Zou ik het VIN nummer van uw TR650 mogen hebben dan kan ik in Oostenrijk checken of hier een TI of Recall voor is/komt.

Met vriendelijke groeten,

******
After Sales Assistant
KTM SPORTMOTORCYCLE NEDERLAND BV
Sluisweg 20
6581 KA, Malden
****@ktm.nl
www.ktm.com
 
Laatst bewerkt:
Vond de ''tank'' wel erg ver doorlopen , een erg lang vlak
en mocht van mij best een breekpunt hebben. En daar is
dus wat aan gedaan.
 
Laatst bewerkt:
dEeBVzv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er niet slecht uit.
Bij de Strada valt de lange "tank" ietsjes minder op door de zwarte kleur als bij het rood van de Terra.
En nu is je toch al vrij zeldzame Husky helemaal uniek :)
 
mijn zeldzame husky is niet echt uniek met deze stickers hoor,
vond het voorbeeld op cafe husqy

2nd Try-Terra Graphics | Cafe Husky

deze is ook cool

Graphics and stuff | Cafe Husky

Ik loop wel tegen ''iets'' aan , het is net of de motor niet helemaal in balans is,
kan er niet helemaal de vinger op leggen , het is niet echt schudden in de kop
niet kwispelen in de kont , maar meer een hele lichte mix tussen deze 2 zaken
alsof de voor en achterkant onafhankelijk van elkaar een eigen willetje hebben.

komt dit bekend voor? of zit het tussen de oren
 
Nee dat komt mij niet bekend voor ... wat overigens niet automatisch wil zeggen dat het tussen je oren zit.
Ik ben niet zo'n techneut, misschien onbalans in de wielen (zitten alle spaken ook goed vast, ik heb een keer op Cafe Husky gelezen dat sommigen die regelmatig opnieuw vastz etten)?
 
nog een vraagje,

Als ik google op afbeeldingen van de terra/strada valt het me op dat op
iedere foto de motor staat afgebeeld met een bagage rek, was dit ooit
standaard?
ik vraag het omdat de mijne dat niet heeft maar daar heb ik 2 handgrepen voor
duopassagiers voor in de plaats.
Nou heb ik bij sw motech wel een bagageplaat besteld maar nu ben ik een beetje bang dat
die op het standaard(?) rek gemonteerd moet worden (wat ik dus niet heb)
Wie kan mij hier duidelijkheid verschaffen.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij was dat rek inderdaad standaard, bij mij zat het er in ieder geval op toen ik hem nieuw kocht.
Hier twee foto's van hoe het er van dichtbij uitziet.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Nou heb ik bij sw motech wel een bagageplaat besteld maar nu ben ik een beetje bang dat
die op het standaard(?) rek gemonteerd moet worden (wat ik dus niet heb)
Wie kan mij hier duidelijkheid verschaffen.

Klopt, ik heb nu hele sw motech set gemonteerd, top en zijkoffers. Gaat in combinatie met de originele bagagedrager. Het ligt er wel als het ware op, misschien kan je zelf nog iets fabrieken....

Qua weggedrag weinig opgemerkt bij de Strada. Gisteren even met de vrouw en koffers testgereden in de Eifel, ging redelijk goed. Wel flink wennen die fiets.

Wat mij wel opviel was dat het stationair onregelmatig loopt, soms alsof hij met moeite aan blijft. Ook rustig wegrijden, geen goed idee, ik moet zorgen dat hij aardig op toeren blijft...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan