Bol d'or

Joda77

Rookie
31 jul 2013
5
0
Waarom vind ik zo moeilijk een bol d'or 1100, 750 en 900's genoeg.
Zijn er dingen waar ik moet op letten als ik een bol koop?
Heb al gehoord dat de eerste jaargangen nogal moeilijk sturen door de kleine diameter vd voorvork?
Alvast bedankt :W
 
Ze zijn er wel, maar je betaalt er ook voor. En het grote bedrag wil nog niet zeggen dat ze picobello zijn.
Opletten;

Onderhoudshistorie?
Kmstand ( indien meer dan 40.000, komen onderstaande dingen waarschijnlijk snel aan de beurt )
Olieverbruik ( zuigerveren, klepseals )
Nokkenasketting ( + spanner en spanbladen ) ( p.s. de spannerbout wil nog wel een dolgedraaid zijn, om die te repareren moet het blok er onder uit )
Koppeling ( rammelt ie stationair? )
Voor de rest naar de standaard dingen kijken ( laadsysteem, spelingen, frame etc )
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet 100% zeker of de 1100's er ook last van hebben, maar de vonkversterkers van CB750's en CB900's willen nog weleens oververhit raken en dan lekt er een zwart goedje uit. Met een beetje pech zijn beide kapot en die kunnen vrij prijzig zijn.
 
Rotor van de 750 en de 900 houdt het idd ook niet lang vol, vele begeven het (na 30jaar). Ik weet niet of de 1100 dezelfde problemen heeft. Dus idd dat laadsysteem controleren.
 
Rotor en stator zijn idd niet de beste. Nieuw wikkelen is mogelijk maar kost een paar knaken.
De OKI vonkversterkers branden door (dan loopt er een soort hars uit). Vervangen is ong. 250 euro per stuk. Er zijn ook NEC vonkversterkers. Die zijn een stuk goedkoper en schijnen ook beter te zijn.
 
Rotor en stator zijn idd niet de beste. Nieuw wikkelen is mogelijk maar kost een paar knaken.
De OKI vonkversterkers branden door (dan loopt er een soort hars uit). Vervangen is ong. 250 euro per stuk. Er zijn ook NEC vonkversterkers. Die zijn een stuk goedkoper en schijnen ook beter te zijn.

Lees mijn bericht nog eens.
Rode oki's zijn prima.
En woesthoff verkoopt ze, 40€ voor 2 stuks..
 
Is "vonkversterker "een nieuw woord voor transistor onsteking???
Mijn oom heeft meerdere Bol Dor gehad.
O.a. een CB 900 met ruim 200.000 km op de teller.
Ging helemaal niks aan kapot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan