Verzuipt hij nou of?..

Aaroenz0r

MF'er
6 dec 2012
106
0
Den Haag
Hallo Allemaal,

Met mijn CBR 600 f2 '94 heb ik soms last van het feit dat er niets gebeurt als ik vol gas ga terwijl ik laag in de toeren zit, hij blijft dan even hangen en schiet er dan vervolgens vandoor.

Betekent dit dat hij verzuipt? Net kwam ik terug van een lange rit, en toen ik bij het stoplicht sportief wou wegtrekken had ik weer hetzelfde probleem.

Dit laatste heb ik echter nog nooit meegemaakt en ben er erg van geschrokken(autos gaan er vanuit dat je als de bliksem weg bent).


Gezien het feit dat dit gebeurde na een lange, warme rit denk ik dat hij te rijk loopt?
 
acceleratiepomp van je carburateur(s) werken niet goed

Dus als ik je reactie goed begrijp betekent het juist dat hij veel te arm loopt op dat moment?

Dat vind ik wel raar, want het is toch zo dat rijke motoren steeds slechter lopen naar mate ze warmer zijn, en arme motoren juist beter?

Maar goed, mijn kennis van carbs is beperkt ( Al mijn autos waren gewoon injectie dus daar heb ik meer verstand van)
 
Ik heb dat ding ongeveer een half jaar, en volgens de vorige eigenaar had hij in 2 jaar tijd slechts 1200 km gemaakt.

Het luchtfilter zag er nieuw uit, en van de uitlaat had ik in de eerste week een demper eruit gehaald.

Voordat ik dat deed kwam er bij het stationair lopen veel zwarte rook uit de uitlaat (liep veel te rijk?). Of hij toen al inhield weet ik niet, aangezien het mijn eerste motor was en ik dus niet vaak vol gas rond heb zitten scheuren.

Nu rookt hij niet, maar er komt bij het stationair draaien wel een flinke benzinegeur vanaf.

Ook pruttelt hij een beetje als ik bij een koude start met constante snelheid mijn straat uitrijd rijd op een lage toerental om hem een beetje op te warmen(~3000), en dat gepruttel gaat weg als ik de choke uitzet (weer indicatie dat hij rijk loopt?)

Maar in het afgelopen halfjaar was gisteren de eerste keer dat hij bij het stoplicht in eerste versnelling inhield.

Bougies losschroeven schijnt een helse klus te zijn bij de cbr en daar moet ik nog een keertje tijd voor vinden.
 
Gezien het feit dat de motor in 2 jaar maar weinig heeft gereden denk ik dat de carbs intern vervuild zijn. Gewoon helemaal uit elkaar halen en het liefst ultrasoon (laten) reinigen.
Daarna alles netjes weer opbouwen en monteren en dan de carbs goed af (laten) stellen en laten synchroniseren.
Dan zijn je klachten weg denk ik.
Met alleen nieuwe bougietjes ga je het in ieder geval niet redden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan