1e versnelling zx10r 2004

antoni_tony

MF'er
28 apr 2007
196
36
Hengelo
Hallo,

Heb een vraag over de 1e versnelling van de zx10r van 2004. Is het mogelijk om deze korter te maken ong 60%? Door middel van andere tandwiel overbrengingen van een motorfiets dat zou passen hebben jullie hier ervaring mee?

Ik wil dit ivm een project blok komt in een auto.
 
Er is een reële kans dat de bak van het cassettetype is. Dat zou het vervangen van een versnelling relatief makkelijk moeten maken.
Probleem is dan: hoe kom je aan as met de juiste ratio? Ik vermoed dat die er niet zal zijn, dus moet die gedraaid worden. Dat gaat een dure grap worden.

Maar je zult so wie so naar een andere eindoverbrenging moeten. Kun je daar al niet een belangrijk deel van het benodigde verschil overbruggen?
 
Tsja als je maar 1 overbrenging wilt veranderen zit er weinig anders op dan een andere passende set zien te vinden (zeer weinig kans) of om een speciaal setje tandwielen te laten maken (kan maar is natuurlijk stervensduur)

Maar er zijn bedrijven in NL die dat kunnen.


En laat ik nou net bij zo'n bedrijf werken. O-)

Hoe graag ($$$) wil je het zou ik zeggen.... :)
 
Laatst bewerkt:
Wat hieraan voorafging: R1- Hayabusa - honda vtec 160pk (auto)

Als je alleen de eerste versnelling zoveel korter maakt geeft dat dus een heel groot gat naar de tweede....

Overweeg gewoon de eindoverbrenging korter te maken, schat hoe hard je maximaal wilt gaan en stem daar de secundaire overbrengingsverhouding op af; dat is veel simpeler en dan heb je dat probleem ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Korter, waarom korter ik zou liever een close ratio bak willen hebben op me 1000
1 langer en de rest korter.. :P

Het blok zit in een auto (smart weliswaar maar toch) en je hebt dus veel meer gewicht als een motor op gang te brengen.
Op de motor loopt dit blok al rond de 170 in zijn 1e versnelling.

Maar zoals al genoemd, pas je de 1e aan moet je ook de rest aanpassen om het verschil tussen de versnellingen niet te groot te maken.

Makkelijkste is dus een juiste mix in eind overbrenging om een goede acceleratie en top snelheid te verkrijgen.

Ik zag in je filmpje dat je al in 3.nogwat seconde op de 100 zat.
Zullen je banden überhaupt nog meer aankunnen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan