Honda cbr 954 rr loopt niet goed

MP100692

Rookie
13 feb 2013
11
0
Arnhem
mijn eerste topic maar gelijk vol met vragen wat ik moet doen aan mijn honda. Het gaat om een honda 954 rr.

Het probleem is dat mijn honda niet goed loopt met name als je wilt gaan rijden. De motor komt met hokken en stoten van zijn plek af wat niet normaal is.

Eerst dacht ik dat het de bougies waren maar die zijn vervangen en kunnen het niet meer zijn. Toen dacht ik de het de spanningsregelaar was omdat dit een veel voorkomend probleem is. De spanningsregelaar is ook doorgemeten en het bleek dat deze ook normaal functioneerde. Toen had ik van iemand mee gekregen dat het misschien de bobines konden zijn. Nu heb ik twee nieuwe bobines gekocht en deze steeds op een andere bougie gezet maar het probleem blijft aanhouden in de zelfde grote en het geluid verandert niet.

Wat nu? ik heb onlangs wel een nieuwe sleutel laten bijmaken/programmeren(HISS). Kan het zijn dat hun iets hebben verneukt aan het elektrisch circuit?

Ik hoop dat iemand hier raad mee weet anders moet ik de motor naar een dealer brengen en wordt het prijskaartje natuurlijk de jackpot ;(
 
Nouja, lukraak onderdelen kopen op basis van horen zeggen is ook niet goedkoop kan ik je vertellen ;)

Geef eerst eens een goede omschrijving van het probleem. Hij loopt en start dus wel? dan zijn elektrische problemen al minder voor de hand liggend maar zouden bijvoorbeeld je injectoren vervuild kunnen zijn. Achtergrond van de fiets? lang stilgestaan, kilometerstand, diesel getankt? :P

voor de prijs van een setje bobines had een monteur ook wel even kunnen kijken denk ik :)
 
op dat moment was dat mijn enigste hoop omdat ik twee dagen na dat dit probleem zich voort deed op vakantie wilde met de fiets maar goed.

de motorfiets start normaal. echter als je gas geeft LIJKT het alsof 1 bougie niet ontsteekt. een soort kloppend geluid ik kan er wel een filmpje van op youtube zetten met een link erbij. de motorfiets heeft een kleine schuiver gemaakt maar die schade is al hersteld. de fiets heeft 26.000 km gereden.
 
apart geluid, lijkt wel of die in zijn toeren gaat klimmen, denk een brandstof probleem, of wellicht een van de gaskleppen die niet lekker mee wil, zijn de inlaat spruitstukken los geweest? klinkt namelijk ook een beetje als valse lucht aanzuigen (spuit een beetje remmenreiniger) of ander licht ontvlambaar goedje bij je spuitstukken als die harder gaat lopen lekken ze.
en wellicht een reinigingsgoedje voor de injectoren.

Geeft de motor ook geen foutmeldingen dat er iets mis is.
 
inlaatspruitstukken zijn los geweest. De motor geeft geen fout melding dacht zelf dat het misschien iets met de HTEV was omdat er in de luchtfilter daarvoor een klep zit.
 
ik heb luchtfilter en inlaatspruitstukken nagekeken alles zit goed op zijn plek en hij zuigt geen valse lucht aan. Heb ook het aarde punt schoongemaakt en de rest nagekeken maar geen bijzondere dingen gezien.

hier is een link naar het filmpje:http://www.youtube.com/watch?v=Z2sys4-8qn8
 
Hmmm, HTS auto techniek gestudeerd en op de gok lukraak onderdelen vervangen/uitwisselen om iets gerepareerd te krijgen :/
Waar is de tijd gebleven dat er gewoon eens eerst gekeken/gemeten en geredeneerd werd alvorens een onderdeel te repareren of te vervangen :?
 
ben nog bezig met de studie maar heb zeker al één en ander gemeten en uitgesloten. bobines vervangen was een wanhoop actie voor de motorvakantie die 2 dagen nadat het probleem zich voort deed was gepland.
 
ik heb luchtfilter en inlaatspruitstukken nagekeken alles zit goed op zijn plek en hij zuigt geen valse lucht aan. Heb ook het aarde punt schoongemaakt en de rest nagekeken maar geen bijzondere dingen gezien.

hier is een link naar het filmpje:http://www.youtube.com/watch?v=Z2sys4-8qn8


Persoonlijk denk ik dat t aardepunt er in dit geval weinig toe doet, maar schoonmaken kan nooit kwaad natuurlijk.
Ik denk eerder aan een brandstof probleem, als je er ondertussen zeker van bent dat hij geen valse lucht aanzuigt, dan denk ik dat de volgende stap is om de carb/injectoren een x te laten ultrasoon reinigen.

Loopt de motor ook onregelmatig stationair? Bedoel wisselt hij van toerental zonder dat je aan t gas zit?
 
Het probleem is dat mijn honda niet goed loopt met name als je wilt gaan rijden. De motor komt met hokken en stoten van zijn plek af wat niet normaal is.

Heeft hij last van zijn heupen tijdens het lopen? En waarom gaat het rijden niet goed? is de rolstoel kapot? _O-

On-topic: idd laat even de boel ultrasoon reinigen, door iemand die er verstand van heeft.
Bougies al omgewisselt?
 
maakt ie dat geluid 1 keer en draait hij daarna wel normaal meer toeren ? of blijft hij het doen ?

954 is trouwens injektie, veel valt er niet ultra-soon te reinigen, en al zeker nit als hij op ralenti wel normaal draait. vermits hij enkel raar doet bij gas geven, verdenk ik de TPS.
 
vandaag en gisteren bezig geweest met het MIL lampje bleek dat er twee foutcodes in stonden. één van de MAP sensor en één van de IAT sensor. Heb beide sensoren nagekeken maar deze werken gewoon naar behoren. Heb de foutcodes uit de ECM gehaald en nog steeds loopt de motor beroerd. Heb ook de dealer opgebeld wat hun gedaan hebben met het programmeren van de sleutel. Heb gelezen dat bij het programmeren de IPG wordt losgehaald.Nu zeggen hun dat dit geen verband met elkaar heeft. wat nu? misschien de ECM laten testen! voor de rest ben ik radeloos.
 
Heb je de bougies al gecontroleerd? Die dingen gaan soms gewoon stuk. En op z'n minst moeten die kunnen vertellen welke cylinder het probleem geeft, want zo te horen loopt ie gewoon op 3 poten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan