Achter spatbord honda vt700c uit '86

Articania

MF veteraan
11 okt 2007
1.080
0
Apeldoorn
Hallo allen.

ik heb een vraagje mbt de rear fender van mijn honda shadow...

vannacht is het hier in Apeldoorn nogal aan het spoken geweest (en ik heb geen mogelijkheid tot binnen zetten van de motor) en dankzij een mooie hagelbui is mijn achterspatbord nu dus een poffertjespan :(.

verzekering gebeld en gelukkig valt dit onder het pakket dat ik heb afgesloten *O* .
alleen zei de aardige mevrouw dat ik ff moest uitzoeken wat het ongeveer gaat kosten, dus ben ik gaan zoeken naar een nieuw spatbord (uitdeuken is denk ik niet meer haalbaar) en kwam via een beetje google werk bij cmsl uit en zag daar een aantal spatborden staan.
echter waren deze alle drie niet meer leverbaar...

nou heb ik zitten denken, ik wil toch de motor gaan verbouwen (beetje bobber meets lowrider) als ik nou eens een custom rear fender neem... maar aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie vwb custom artikelen, dacht ik, ik vraag het hier ff!


dus bij deze: waar moet ik op letten bij de aanschaf van een ander spatbord?
nou neem ik aan dat ik moet letten op de breedte ivm de achterband, maar moet ik ook nieuwe bevestigingspunten aanschaffen of kan ik de originele bevestiging gebruiken?

graag hulp bij dit "probleem".

alvast enorm bedankt voor de reacties!

mvg Dennis.
 
ff een updatje...

contact gehad met een lokale motor garage die ook schade behandeld.
deze ff gevraagd wat het ongeveer ging kosten.

die kwam uit op ongeveer €800 voor het spatbordje (origineel Honda in kleur) en ongeveer €200 aan arbeidskosten.

nou ga ik morgen de motor daar naartoe brengen voor het opstellen van een schade rapport en de schade expert van de verzekeringsmaatschappij zal vrijdag langskomen om alles ff te controleren.

wat ik mij afvraag is dit: de motor is uit 1986, heeft ongeveer 50k gedraaid.
wat zal de dagwaarde ongeveer kunnen zijn? want als de dagwaarde erg laag ligt (wat ik wel verwacht) dan is de kans groot dat de verzekering hem financieel total loss verklaard en daar zit ik niet op te wachten want dan heb ik geen vervoer meer :'(.

als ik kijk bij de verzekering, dan geeft ie alleen de nieuwwaarde aan en die ligt rond de 5.500 €...


Hoe zit het precies met de regels mbt financieel total loss etc.?
is er iemand die mij daarbij kan helpen?
 
Is het niet veel handiger een gebruikt spatbord te scoren via MP of een motorsloperij? Niet vergeten ook bij de VT 750 te kijken, op de cilinderinhoud na zijn die waarschijnlijk identiek. Nieuw is dit soort onderdelen bereduur, gebruikt valt vaak wel mee. Verlies je geen no-claim korting door de verzekering in te schakelen?
 
thnx voor de reactie.

het probleem is dat er nogal lastig aan te komen is helaas...
kom net terug van de garage. hij heeft ff snel gekeken en heeft mij verteld dat de deukjes die je ziet en voelt er standaard inzitten omdat er onder het spatbord een beugel zit ge-puntlast voor de kentekenplaat en dat de schade expert van de verzekering het niet zou laten vergoeden (omdat het dus vanaf de fabriek al aanwezig is en dus origineel).

dus het valt allemaal weer mee, geen schade dus...

vwb de no claim... ik heb een aantal schade vrije jaren opgebouwd bij de verzekering (als je boven een bepaald aantal jaren komt, kan je eenmaal per jaar schade claimen zonder dat dit je no claim kost) en heb zodoende een no claim protector.
maar dat heb ik dus niet meer nodig in dit geval.
 
Terug
Bovenaan Onderaan