Kawa ER6 Topic *Deel VI*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Topkofferrekje van SW Motech besteld bij Louis.de, daar kreeg ik 20% korting tot vandaag. Dan ishet tenminste betaalbaar. Meteen adapterplaat voor een Givi Monokey erbij en dan past mijn 46 liter koffer er nog op ook, die ik nog had liggen.

Ik denk dat zoiets het mooiste topkofferrek is.

swmotech_alu_rack_toprack_to_fit_trax_givi_other_topcases_for_kawasaki_er6_n0911_er6_f0911_detail.jpg
 
Jongens, terug van (lang) weggeweest met droevig nieuws, mijn schitterende ER-6N is gejat... Nu maar afwachten of ik nog een beetje een redelijk bedrag van de verzekering terugkrijg, en dan op zoek naar een vervangende fiets. Mocht iemand 'm zien toevallig, laat het me graag weten! Jullie letten waarschijnlijk toch automatisch meer op dit soort fietsen. En hij heeft 'n MF sticker trouwens!

Mocht iemand een redelijk geprijsde oranje ER-6N ABS zien, dan hou ik me ook aanbevolen!

PS: hij is vooral herkenbaar aan de deels ontbrekende wheel striping rechts voor (het stripje was op). Verder zit er een heel bescheiden deukje in de tank links, waar een keer zo'n fiets met een krat tegenaan is gevallen.

Er zaten ook geen handgrepen op achter, die er normaal wel opzitten, en het zadel is een verlaagde variant met kawasaki logo achterop, heb je normaal ook niet. Verder zitten er rizoma spiegels en kentekenhouder op, en spiegelverlengers die verkleurd zijn naar een soort brons.

Foto:
13235275_10153868377913300_973628818044292332_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jongens, terug van (lang) weggeweest met droevig nieuws, mijn schitterende ER-6N is gejat... Nu maar afwachten of ik nog een beetje een redelijk bedrag van de verzekering terugkrijg, en dan op zoek naar een vervangende fiets. Mocht iemand 'm zien toevallig, laat het me graag weten! Jullie letten waarschijnlijk toch automatisch meer op dit soort fietsen. En hij heeft 'n MF sticker trouwens!

Mocht iemand een redelijk geprijsde oranje ER-6N ABS zien, dan hou ik me ook aanbevolen!

....

Flink balen man!
Hier een paar oranje die ik heb gevonden:
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren €3290
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren €3550
de grootste in nieuwe en tweedehands motoren €3690
Staan er nog een paar voor iets meer geld.

Ben zelf ook aan het kijken voor een motor, maar deze is geen A2 dus valt voor mij af...

Sterkte in ieder geval!
 
Laatst bewerkt:
Hopeloos, sommige lieden kunnen nergens met hun poten van af blijven. Het is te hopen dat ze hem snel terug vinden. Zodat je weer snel kunt rijden. Sterkte in ieder geval. :Y
 
Laatst bewerkt:
Topkofferrekje van SW Motech besteld bij Louis.de, daar kreeg ik 20% korting tot vandaag. Dan ishet tenminste betaalbaar. Meteen adapterplaat voor een Givi Monokey erbij en dan past mijn 46 liter koffer er nog op ook, die ik nog had liggen.

Ik denk dat zoiets het mooiste topkofferrek is.

[afbeelding]

Hey Monomuis,

Leuk om te lezen (ja ik was even aan t teruglezen) dat je een nieuwe er6n hebt besteld.
Ik heb afgelopen vrijdag mijn AVB gehaald en heb vandaag mijn nieuwe er6n besteld.
Ik heb eindelijk mijn er6n kleurstelling gevonden. Ik heb lang moeten zoeken omdat bijna geen 1 dealer deze nog kon leveren, behalve deze. Deze kleurstelling is in modeljaar 2016 helaas niet meer terug te vinden, dus moest 2015 model nemen.
Het is de wit met zwarte.
Daarnaast nog veel opties erbij genomen.
Sport edition, gear indicator, handvatverwarming, verlagingsveer, wheelstriping en bobbins. (Volgens mij ben ik niks meer vergeten haha :) )
Verlagingsveer en wheelstriping worden rood!
Ik heb een mooie korting erop gekregen!

Ik kijk er naar uit om snel mijn motorrijbewijs te hebben. Helaas is de allrisk dekking + nieuwwaarde wel heel duur via unive, +/- 125 euro pm. Maar het Is wel nodig als beginnende motorrijder.

Volgens mij heb ik een foto kunnen toevoegen! Hihi

Wanneer wordt jouw motor geleverd ?
full
 
Die heeft ie al, kan je hem ook nog in het geel krijgen, die heb ik wel eens gezien en die ziet er mooi uit. :Y
 
Laatst bewerkt:
Balen, Wep! Hopelijk vinden ze 'm redelijk ongeschonden terug!

@Wingetje1;
Ik heb 'm al anderhalve week. Zie vorige pagina voor een foto. :)
Heb nog niet heel erg veel gereden, veel andere dingen te doen, waarvan sommige dingen voorrang hebben. Maar goed, ik heb mijzelf 5 weken de tijd gegeven om 'm in te rijden, dus tijd zat. Wel snel opschakelen en niet harder dan 100km/u ongeveer (4000tpm) tot 800km, daarna iets van max 130km/u (6000tpm). Loopt nu 1 op 23, straks vol gas ga ik denk ik niet boven de 1 op 20 komen.

125 euro verzekering is stevig aan de prijs! Je zou bijna als beginner iets ouders kopen om eerst schadevrije jaren op te bouwen en later wat nieuws te kopen. Ik betaal 30 euro per maand allrisk, maar heb dan ook bijna 16 jaar mijn rijbewijs (en schadevrij) en woon misschien qua postcode gunstiger. Jij zit dichter bij Amsterdam.

Als ik het goed begrijp moet jij toch A2 rijden? Dus je zet 'm op 35kW? Weet je dat die gearindicator niet werkt volgens kawasaki.nl? Er staat bij dat ie niet werkt als de motor geknepen is.

Jouw witte ziet er ook leuk uit! Stond een mooie witte te koop bij een dealer, maar toen ik daarmee contact zocht, kon hij mij direct melden dat ie al verkocht was. En dat was de beslissing om toen voor nieuw te gaan.
 
Beste ER-6'ers. Wederom veel nieuwe namen hiero! Waar zijn hawkie, Metal, VHV, Sender en AndyDB?? Ik ben (voor diegene die het niet wisten) al 2,5 jaar ER-6 loos, maar lees nog regelmatig mee. Ik lees hier wel weinig of een tourritje met de ER-6jes als official ER-6 topic met al z'n leden. Inmiddels in het bezit van een CBR600f, dus zal niet teveel aan 'topic-vervuiling' doen, maar zag nog een vraag voorbij komen betreft het meer comfortabele zadel: ik had destijds een origineel verlaagd kawa-zadel met gel en daar hield ik het gemakkelijk 8 uurtjes op uit. Super. zijn niet de goedkoopste maar wel super. En anders denk ik een bagster. Las onlangs over een zadelmaker uit de kop van Noord-Holland, stond in de promotor meen ik.

@VHV: binnenkort weer eens meeten, heb je die CBR ook nog?
 
Balen, Wep! Hopelijk vinden ze 'm redelijk ongeschonden terug!

@Wingetje1;
Ik heb 'm al anderhalve week. Zie vorige pagina voor een foto. :)
Heb nog niet heel erg veel gereden, veel andere dingen te doen, waarvan sommige dingen voorrang hebben. Maar goed, ik heb mijzelf 5 weken de tijd gegeven om 'm in te rijden, dus tijd zat. Wel snel opschakelen en niet harder dan 100km/u ongeveer (4000tpm) tot 800km, daarna iets van max 130km/u (6000tpm). Loopt nu 1 op 23, straks vol gas ga ik denk ik niet boven de 1 op 20 komen.

125 euro verzekering is stevig aan de prijs! Je zou bijna als beginner iets ouders kopen om eerst schadevrije jaren op te bouwen en later wat nieuws te kopen. Ik betaal 30 euro per maand allrisk, maar heb dan ook bijna 16 jaar mijn rijbewijs (en schadevrij) en woon misschien qua postcode gunstiger. Jij zit dichter bij Amsterdam.

Als ik het goed begrijp moet jij toch A2 rijden? Dus je zet 'm op 35kW? Weet je dat die gearindicator niet werkt volgens kawasaki.nl? Er staat bij dat ie niet werkt als de motor geknepen is.

Jouw witte ziet er ook leuk uit! Stond een mooie witte te koop bij een dealer, maar toen ik daarmee contact zocht, kon hij mij direct melden dat ie al verkocht was. En dat was de beslissing om toen voor nieuw te gaan.

Ik zag het idd later pas, dat je de motor al hebt. Sorry! 1 op 20 nog altijd beter dan de auto haha! Het is helaas idd vrij duur qua premie. Komt ook omdat ik nog maar 21 ben, geen auto op mijn naam heeft staan. Dat staat op mijn ouders naam. Ik hebb zelf nog maar 2 jaar mijn rijbewijs en woon nog lekker thuis, dat scheelt ook al geld hihi.
Klopt idd, ik woon in zaanstad. Maar uiteindelijk ook door jou 16 schadevrijejaren. Ja dat scheelt haha!

Ik moet idd a2 rijden, dus goed dat je het even meld. Ik heb het gelijk even opgezocht en aangekaart bij de motor dealer waar ik hem heb besteld!
Ah ja, ik heb heel lange tijd getwijfeld wat ik wil. Langere tijd twijfelde ik qua uiterlijk tussen de z300, er6n of er6f. Ik wou eigenlijk heel graag de z800e kopen, maar ik ben nogal klein, dus ik denk dat ik eerder wat ervaring kan opbouwen op een iets lagere zithoogte + iets minder zwaar in gewicht. Uiteindelijk na wat ervaring opgebouwd weet ik hoe ik zelf een beetje ermee om kan gaan en die z800e komt nog wel!

Ik zat te denken om een telefoonhouder te nemen (interphone moto holder samsung galaxy s5 tubular te koop bij motorkledingcenter), maar ik hoor van een paar mensen dat ik t niet moet doen en van anderen dat t juist gemakkelijk is. Mensen die zeiden dat ik t niet moet doen, omdat door die trillingen je telefoon binnen no time kapot zal zijn. Anderen Di zeggen dat ik t wel moet doen omdat zij zelf niet die ervaring hebben van de trillingen. Ik wil telefoonhouder als navigatie gebruiken, zo'n echte motor navigatie is mij iets te duur.
Wat denk jij daarover ?
 
Ik zag bij Louis.de vervangende zadels voor 299 euro oid.

1 op 20 doet mijn auto ook ongeveer, Wingetje1. :) Soms ook minder zuinig, met 2 man. Maar dan is de motor ook minder zuinig. Dure premie idd door leeftijd, woonplaats.. en wel doorgegeven dat het 35kW is aan de verzekering? Dat kan nog wel schelen.

Z800e is ook leuk, maar idd zwaarder en de stuurhoek is veel kleiner. De ER-6 draai je een stuk sneller op een smal straatje.

Heb geen ervaring met een smartphonehouder op een motor. Je zou ook nog een tanktas kunnen kopen (via een ring op je tankdop) en daar je telefoon in gooien. Moet je alleen wel meer naar beneden kijken....
Heb zelf een navigatiehouder voor aan het stuur, waar navigatie in kan of een telefoon. Het plan is om daar de autonavigatie in de droppen, maar ik zit langzaam aan te denken aan gewoon echte motornavigatie. Al gebruik ik het meestal helemaal niet, maar voor verre stukken wel handig.
 
Ik zag bij Louis.de vervangende zadels voor 299 euro oid.

1 op 20 doet mijn auto ook ongeveer, Wingetje1. :) Soms ook minder zuinig, met 2 man. Maar dan is de motor ook minder zuinig. Dure premie idd door leeftijd, woonplaats.. en wel doorgegeven dat het 35kW is aan de verzekering? Dat kan nog wel schelen.

Z800e is ook leuk, maar idd zwaarder en de stuurhoek is veel kleiner. De ER-6 draai je een stuk sneller op een smal straatje.

Heb geen ervaring met een smartphonehouder op een motor. Je zou ook nog een tanktas kunnen kopen (via een ring op je tankdop) en daar je telefoon in gooien. Moet je alleen wel meer naar beneden kijken....
Heb zelf een navigatiehouder voor aan het stuur, waar navigatie in kan of een telefoon. Het plan is om daar de autonavigatie in de droppen, maar ik zit langzaam aan te denken aan gewoon echte motornavigatie. Al gebruik ik het meestal helemaal niet, maar voor verre stukken wel handig.

Oh, dan heb je een zuinige auto. De auto waar ik in rij is 1 op 9/10. Ach ja, motorrijden is nou eenmaal duur. In dit geval verrevan goedkoop. Ja dat heb ik doorgegeven!
z800e komt ooit nog wel haha! nu eerst lekker genieten van mijn er6n... Naja nu, binnenkort helaas.

Ah oke, naja ik heb die telefoonhouder inmiddels besteld want er was daar een kortingscode voor. Ik hoor verschillende kanten van t verhaal. Ja ik vind een officiele navigatie iets te duur.. en met betrekking tot tanktas ziet zon tanktas er best groot uit. Ik heb echt overal gezocht of er een mini te vinden is, maar zelfs dat vind ik nog groot. Dus ga maar lekker genieten van de telefoonhouder.
 
Daihatsu Cuore. Boodschappenautootje. Zit geen fut in, maar hij brengt mij waar ik wezen moet als het nat of glad is.

Met die ER-6N kan je lang plezier hebben hoor. Die komen ook wel van de plek.
Wat betreft die telefoonhouder; gewoon inderdaad proberen. Trilt het stuk, dan weet je dat ook weer. Ik denk eerder dat van hele fijne trillingen de boel kapot kan trillen en die trillingen heb je eerder met een 4-cilinder. Die kunnen vaak veel hoger in toeren nog.

Autonavigatie zal dan waarschijnlijk net zo ongeschikt zijn als een smartphone.
 
Daihatsu Cuore. Boodschappenautootje. Zit geen fut in, maar hij brengt mij waar ik wezen moet als het nat of glad is.

Met die ER-6N kan je lang plezier hebben hoor. Die komen ook wel van de plek.
Wat betreft die telefoonhouder; gewoon inderdaad proberen. Trilt het stuk, dan weet je dat ook weer. Ik denk eerder dat van hele fijne trillingen de boel kapot kan trillen en die trillingen heb je eerder met een 4-cilinder. Die kunnen vaak veel hoger in toeren nog.

Autonavigatie zal dan waarschijnlijk net zo ongeschikt zijn als een smartphone.

Daar gaat het om! Mooie bak komt wel ! haha ;)
Ik zal t wel merken inderdaad haha. Dan hoop ik natuurlijk niet dat ik dat echt zal merken, want anders moet ik een nieuwe telefoon kopen. Liever accesoires toevoegen aan mijn motor dan weer 700 euro uitgeven aan een nieuwe telefoon haha! :)

Wat voor navigatie gebruik je nu ? via tel of autonavigatie ?
 
Ik heb 'm uit 2004. vierkante doos, lijkt bijna op een brommobiel maar is van binnen toch behoorlijk ruim. Zeker voor de passagiers. Je zit voorin wel knus tegen elkaar aan. Wel zo romatisch. Naarmate je ouder gaat worden en meer geld gaat verdienen, koop je ook een grotere auto en zit je wat verder weg van je grote liefde. Zo ontstaan liefdesbreuken. Beter in een klein autootje knusjes bijna tegen elkaar aan zitten. :P

Ik heb een Garmin Nuvi 2598 ofzo, autonavigatie. Maar ik gebruik 'm zelden. Vaak kijk ik van te voren op Google Maps waar ik moet zijn en dan rijd ik er gewoon heen. Ben ik de weg echt kwijt, dan ff de telefoon erbij, Google Maps openen en de rest laat zich raden.
 
Zo, datum voor AVD gepland, mijn er6n komt steeds dichterbij in beeld!

Ik weet niet hoe groot je bent maar met mijn 1.67 kan ik je vertellen dat de Z800 voor mij te breed is.
Vriend is bijna 1.80 en past er wel goed op (rijdt er dan ook op, zijn motor haha)
Kom niet bij de grond en zelfs met verlagen heb ik een grote uitdaging, dus voor mij ook lekker de er6n, ook een stukje lichter wat ik ook wel prettig vindt!

Ik las laatst een heel stuk over een motornavigatie die je op Ali kan kopen voor ca 85€ en dan andere software op kan zetten die behoorlijk goed is.
Was geloof ik hier ergens dus misschien ff zoeken ;)
 
Wanneer mag je afrijden?

De Z800 heeft vooral een breed zadel, daarom kan je inderdaad wat minder goed met je voeten bij de grond. Ik ben ook 1.80m en merk echt wel verschil tussen de Z800 en ER-6. De ER-6 is vrij laag, mijn MT-03 was ook hoger. ER-6 is wendbaarder bij lagere snelheden.

Ben wel benieuwd naar die navigatie en wat er anders op kan. Enige is dat je wel moet denken aan eventuele invoerkosten. Alles boven 22 euro krijg je een leuke rekening overheen.
 
Ik heb 'm uit 2004. vierkante doos, lijkt bijna op een brommobiel maar is van binnen toch behoorlijk ruim. Zeker voor de passagiers. Je zit voorin wel knus tegen elkaar aan. Wel zo romatisch. Naarmate je ouder gaat worden en meer geld gaat verdienen, koop je ook een grotere auto en zit je wat verder weg van je grote liefde. Zo ontstaan liefdesbreuken. Beter in een klein autootje knusjes bijna tegen elkaar aan zitten. :P

Ik heb een Garmin Nuvi 2598 ofzo, autonavigatie. Maar ik gebruik 'm zelden. Vaak kijk ik van te voren op Google Maps waar ik moet zijn en dan rijd ik er gewoon heen. Ben ik de weg echt kwijt, dan ff de telefoon erbij, Google Maps openen en de rest laat zich raden.

Je verhaal klinkt tenminste erg doordacht haha. Ik moet eerlijk zeggen dat zelfs met navigatie ik soms nog steeds verkeerd rij. Ik ben niet zo goed met navigatie rijden, maar ik kan me altijd wel rustig houden als ik verkeerd rij. Als ik dat niet zou kunnen, moet ik zeker geen navigatie nemen op de motor.
 
Zo, datum voor AVD gepland, mijn er6n komt steeds dichterbij in beeld!

Ik weet niet hoe groot je bent maar met mijn 1.67 kan ik je vertellen dat de Z800 voor mij te breed is.
Vriend is bijna 1.80 en past er wel goed op (rijdt er dan ook op, zijn motor haha)
Kom niet bij de grond en zelfs met verlagen heb ik een grote uitdaging, dus voor mij ook lekker de er6n, ook een stukje lichter wat ik ook wel prettig vindt!

Ik las laatst een heel stuk over een motornavigatie die je op Ali kan kopen voor ca 85€ en dan andere software op kan zetten die behoorlijk goed is.
Was geloof ik hier ergens dus misschien ff zoeken ;)

Lekker! Mijn avd is ook al gepland alleen ivm drukte cbr en instructeur op vakantie duurt het helaas nog even :(

Ik ben nog kleiner haha. Ik ben 1.60m. Ik was van plan om door middel van hyper pro te verlagen + verlaagd en versmald zadel. Wellicht is de z800e qua zithoogte en breedte wel iets lager en smaller.

Ik heb inmiddels een telefoonhouder besteld van interphone moto holder tubular en ze zijn al bezig met de aanpassingen van mijn er6n hihi! Zin in!
 
Hallo,

Ik heb me net geregistreerd op dit forum, aangezien ik dit topic via Google heb gevonden.

Ik heb namelijk gisteren een ER6F uit 2006 gekocht! Mijn eerste motor.

Enige punt is dat die wordt teruggezet op 25KW of 35KW. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Op het kenteken kan die namelijk alleen 25KW worden. En als de motor dan 35KW is vraag ik me af of ik dan een probleem heb als de politie mij controleert of toch ooit eens een ongeluk veroorzaak ..

Iemand hier ervaring met een 25KW ER6?
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt terwijl die vol vermogen was, 53KW dus. Dat was heel vet! Hij trekt hard op.

Leuk topic dit! :)
 
Hallo,

Ik heb me net geregistreerd op dit forum, aangezien ik dit topic via Google heb gevonden.

Ik heb namelijk gisteren een ER6F uit 2006 gekocht! Mijn eerste motor.

Enige punt is dat die wordt teruggezet op 25KW of 35KW. Ik ben er nog niet helemaal over uit. Op het kenteken kan die namelijk alleen 25KW worden. En als de motor dan 35KW is vraag ik me af of ik dan een probleem heb als de politie mij controleert of toch ooit eens een ongeluk veroorzaak ..

Iemand hier ervaring met een 25KW ER6?
Ik heb gisteren een proefrit gemaakt terwijl die vol vermogen was, 53KW dus. Dat was heel vet! Hij trekt hard op.

Leuk topic dit! :)

Welkom welkom!

Ik les op een er6n 25 kw model. Hele fijne motor. 2006 model heeft typegoedkeuring voor 25 kw, maar niet voor 35 kw. Dat is v.a. 2012 modellen pas. Indien je terugvoert door middel van 35kw kit zal de politie wellicht niet zo moeilijk doen, maar je moet wel goed navragen bij je verzekeraar of hij daar mee akkoord zal gaan. Want indien de verzekeraar daar niet van op de hoogte is en Hij komt erachter wanneer er een ongeluk is gebeurd, dan kunnen ze beroepen op t feit dat ze daar niet vanop de hoogte waren en dus schade niet zullen vergoeden.
 
Bedankt voor de hele snelle reactie!

En, hoe is het optrekken met 25KW? Ik heb gister met de proefrit wel een paar keer vol gas gebruikt, hoe snel kan je met de 25KW (met lessen mag je niet zo hard natuurlijk, maar haal je met gemak 130/140 of is dat wel zo'n beetje de limiet?)

Als ik nog wel 140 kan dat is hard genoeg, en dan is het over 2 jaar extra leuk natuurlijk met de 53KW.

Er zijn wel een paar nadelen aan de motor waar ik mee zal moeten leren leven:
  • Geen temperatuurmeter, ook alleen een lampje (dacht ik). Maar dat zal niet zo'n probleem zijn met 25/35KW neem ik aan ;)
  • Geen benzinestand. Alleen een lampje als het bijna leeg is. Iemand ervaring hiermee? Hoe ver kan je gemiddeld nog als dit lampje brandt?
  • Mijn motor is geimporteerd uit Amerika, hij heeft een mijlenteller voor de afstand (niet zo'n probleem), maar ook een mijlen snelheidsmeter, met middenin in het klein kilometers, dus dat wordt wennen.
  • De spiegels (vooral de rechter) heb ik niet goed kunnen afstellen. Mijn arm zit ervoor waardoor ik alleen de berm zie als ik hem iets naar buiten doe, of mijn arm als ik hem iets naar binnen doen. Niet de weg achter mij. Iemand ervaring hiermee?

De reden dat ik toch deze motor heb gekozen is omdat hij zo fijn reed. Makkelijker dan de XJ6 waarop ik heb gelest. Ik wist meteen dat dit hem zou worden!
 
Laatst bewerkt:
Ik mag 16 of 23 juni afrijden, even afhankelijk van wanneer iemand voor mij kan.
Vrij snel dus, nu nog hopen dat ik hem in 1 x haal want de dealer heeft een leuke actie, 20 gratis tankbeurten bij aanschaf... Kijk, die komt dus mooi uit dan!

1.60 dan heb je zeker een leuke uitdaging met de Z800 volgens mij, maar wellicht met verschillende aanpassingen goed te doen.
Dan heb je je er6n ook verlaagd denk ik? Denk dat ik dat ook moet gaan doen, m'n lesmotor is in ieder geval wel verlaagd.

Die navigatie kan ik zo snel ff niet terugvinden, zal vanavond eens ff zoeken.
Wel kun je op je telefoon de app van TomTom downloaden en dan heb je voor 20€ ook de motorkronkelroutes met verkeersinformatie etc.
Voor Android werkt t goed, Apple nog niet helemaal hoorde ik.

Wanneer mag jij afrijden Wingetje?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan