Bandjes verwisselen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nongrada

MF'er
26 okt 2011
207
0
Mantgum
Dat forum vriendjes,

na ongeveer 2 uur rondgesneupt te hebben hierbij een vraagje.

Ik wil mijn eigen bandjes gaan verwisselen.
Maar ik moet hiervoor wel wat tools hebben

Nou kan ik alleen een balanceerbok vinden bij Motozoom.
iemand sites?

Verder maakt het uit wat voor vet ed je op de band
doet als je de nieuwe om de velg legt?

Ik hoop dat iemand iets weet ;)
 
heb nog wel een complete set voor je te koop , apparaat om de banden te demonteren , balanceerder en velgbeschermers , dit alles komt ook van powerplus tools.
 
Waar is die deodorant voor?

Voor als je door de stront rijdt?

Nou nee, om de band weer op de velg te krijgen, spuit je erin, steekt het aan en "BONS"
zit erop.

Daarna kun je de band desnoods met een fietspompje op druk brengen.

Kan natuurlijk ook met aanstekergas, remreiniger, starthulp-spray etc.
maat dat heb ik meestal niet bij me op reis.
(ALLEMAAL OP EIGEN RISICO NATUURLIJK)
 
Waar is die deodorant voor?

Voor als je door de stront rijdt?


_O- _O-

Natuurlijk niet joh , dat is om de band van binnen vol te spuiten wat je verder nodig hebt is een aansteker .
De fik er in en de band klapt om de velg, niet te gebruiken bij tube type natuurlijk he :+

ik heb het ooit iemand zien doen met starterpilot, de beste man is nu al 10 jaar kaal en de band ging er niet om _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik vervang de banden van de motor voortaan ook zelf.

Ik heb afgelopen weekend zo'n stuk gereedschap gemaakt om de band van het velgbed te drukken, Niet dat deze zo duur zijn maar gewoon omdat ik nog genoeg stalen kokers had staan en de tijd heb

Het monteren van de band gaat prima met 2 bandenijzers en een velgrandbeschermer.

Voor het balanceren van de wielen moet ik nog even een balanceerbokje aanschaffen.

De reden waarom ik besloten heb om het voortaan zelf te gaan doen is omdat ik een extra set velgen heb voor circuitgebruik en gebruikte circuitbandjes zijn redelijk goedkoop aan te komen.
Als ik deze vervolgens bij een motorzaak moet gaan laten monteren kost me dat 25 euro per velg dus dan wordt dat meteen weer een prijzige aangelegenheid.

Een andere reden is dat bij mijn laatse bandenwissel de velgen voor de straatbanden flink beschadigd zijn door de desbetreffende monteur B| (en uiteraard merk je dat pas op als je een maandje later je motor uitgebreid aan het schoonmaken bent :X )
 
Ik vervang de banden van de motor voortaan ook zelf.

Ik heb afgelopen weekend zo'n stuk gereedschap gemaakt om de band van het velgbed te drukken, Niet dat deze zo duur zijn maar gewoon omdat ik nog genoeg stalen kokers had staan en de tijd heb

Het monteren van de band gaat prima met 2 bandenijzers en een velgrandbeschermer.

Voor het balanceren van de wielen moet ik nog even een balanceerbokje aanschaffen.

De reden waarom ik besloten heb om het voortaan zelf te gaan doen is omdat ik een extra set velgen heb voor circuitgebruik en gebruikte circuitbandjes zijn redelijk goedkoop aan te komen.
Als ik deze vervolgens bij een motorzaak moet gaan laten monteren kost me dat 25 euro per velg dus dan wordt dat meteen weer een prijzige aangelegenheid.

Een andere reden is dat bij mijn laatse bandenwissel de velgen voor de straatbanden flink beschadigd zijn door de desbetreffende monteur B| (en uiteraard merk je dat pas op als je een maandje later je motor uitgebreid aan het schoonmaken bent :X )

wat heeftie kapot gemaakt aan de band dan?? fototje?
 
ik heb dit setje nog te koop.
Foto550-FN78MZD4.jpg
 
Bespaar jezelf die paar tientjes en ga naar een dealer.

Scheelt je:

Moertjes die dolgedraaid zijn
Veel irritatie
Klauwen die open zijn
Een band die niet goed gebalanceert is

En een dealer die blij is met wat arbeid.
 
Bespaar jezelf die paar tientjes en ga naar een dealer.

Scheelt je:

Moertjes die dolgedraaid zijn
Veel irritatie
Klauwen die open zijn
Een band die niet goed gebalanceert is

En een dealer die blij is met wat arbeid.

Niet elke dealer wil meegenomen banden monteren.

Dat kan ervoor zorgen dat je na 1x je banden zelf monteren alle kosten er al weer uit hebt en de rest alleen nog maar winst is.

Welke moeren moet je allemaal doldraaien trouwens? Volgens mij zijn het er maar 2 en die zet je gewoon op moment vast.

En met zo'n bandenbalanceerapparaat kan zelfs een aap banden balanceren.
 
Statisch wel ja.
Helaas lukt dynamisch balanceren hier niet mee, en dat is vaak wel zo prettig.
Met het risico domme vragen te stellen; als een band statisch in balans is, waarom zou je hem dan nog dynamisch willen balanceren? Of andersom, kan een band die statisch in balans is, op snelheid onbalans geven? Klinkt niet intuitief / logisch, maar is het vast wel. :z
 
Bespaar jezelf die paar tientjes en ga naar een dealer.

Scheelt je:

Moertjes die dolgedraaid zijn
Veel irritatie
Klauwen die open zijn
Een band die niet goed gebalanceert is

En een dealer die blij is met wat arbeid.

als jij bij een stel bandjes wisselen je klauwen open haalt en van alles kapot draait moet je ook niet aan je motor zitten en is de dealer idd een betere optie :W
 
wehehee ik regel mn bandjes wel scheeld me 80 euro per achterband t.o.v. de plaatselijke dealer.
uitbalanceren hoeft niet (ik rijdt enduro/offroad dat doet de dealer trouwens ook niet bij mx/enduro motoren)

als je 3 keer je band gewisseld hebt heb je het helemaal onder de knie
ik maak er steeds een wedstrijdje van zit nu op 14 min. (incl wiel eruit/erin zetten) succes :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan