Vfr 400 nc24 loopt slecht na beurt

eddaaay

Rookie
7 aug 2013
10
0
Hallo allemaal,

Even voorstellen, Ed, ik rij tien jaar motor. Op het moment rij ik een tuono uit 2003, die mooie grijze. Super ding en lekker vlotjes. Voor mijn vakantie een kamaraad geholpen met zijn beurtje aan zijn vfr. Vervangen olie en filter, luchtfilter schoongemaakt, koelvloeistofvervangen en een flesje forte nr1 in de tank, hij viel bij gas terug wel eens uit. Hij heeft de motor al 6 jaar en ik vond hetvwel tijd voor een beurtje. Nu na het beurtje loopt hij nog minder dan hij deed, stotteren ook tijdens het rijden. Ik meen een losse slang weer ergens op gedrukt te hebben. Zou het kunnen dat die slang juist los moest liggen? Ik ben duidelijk geen storingsmonteur maar de normale dingen doe ik al jaren, ging altijd prima, beetje lullig dat het bij iemands ander motor mis gaat, help!
 
Was het de slang van de carterontluchting, die los was gehaald en die je weer terug op het luchtfilter geprikt hebt? Misschien zijn de zuigerveren of kleprubbers niet goed meer, was er daardoor een hoge carterdruk en is dat slangetje daarom ooit losgemaakt.

Nu je hem weer vastgedrukt hebt, is het probleem weer terug. Maar natuurlijk is het werkelijke probleem de hoge carterdruk.

Het carterdrukslangetje loshalen wordt wel vaker gebruikt om het slechte lopen van een blok 'op te lossen'.

Dus haal hem weer los en kijk of het blok beter loopt. Als 'ie dan beter loopt, weet je dat er meer aan de hand is en dat het blok eigenlijk eens goed gereviseerd moet worden...
 
Zo Thanks voor de reacties. Er zat idd olie op de zijdeksels, maar dat blok was tijden niet schoongemaakt, maar dit leek wel op hoge carterdruk. Ik ga dat eerst proberen. Maar die slang loopt toch van het blok naar de lichtfilter en heeft in het luchrfilter toch alle ruimte om zijn druk kwijt te raken? Heb ik het over de goede slang?