Olielekkage spruitst. V-Max..

Vampiremax

Plasticnotfantastic
24 mrt 2007
3.362
1.117
Na steeds meer olie op blok te zien, de carbs eraf gehaald en de inlaatspruitstukken.
Na inspectie wel olie in hoekjes en gaatjes, maar geen echte lekkage gevonden.
Inlaatspruitstukken weer gemonteerd met vloeibare pakking ertussen, maar 1 boutje is/was al dolgedraaid.
Proefgereden en onderweg weer olie op blok? :(
Thuis gekomen weer alles eraf gehaald, maar kan niet exact zien waar ie lekt. :?
Weer alles erop gebouwd en de motor stationair laten lopen en.... lekt waar inlaatspruitstukboutje zit.
De olie zie je er uit komen stromen langs het blok naar beneden. (Zie pijl op foto)
Iemand een oplossing?

full
 
Dit is het boutje wat is dolgedraaid. Wat me wel opviel is dat er, als het boutje eruit is olie uit het gat komt. Tegenover liggend boutgat (cilinder 3) heeft heeft ook olie lopend uit het boutgat. Deze is na vloeibare pakking gebruikt hebbende wel dicht.
 
Dit is het boutje wat is dolgedraaid. Wat me wel opviel is dat er, als het boutje eruit is olie uit het gat komt. Tegenover liggend boutgat (cilinder 3) heeft heeft ook olie lopend uit het boutgat. Deze is na vloeibare pakking gebruikt hebbende wel dicht.

Vloeibare pakking weghalen, nieuwe pakkingen/o-ringen bestellen.

Schroefdraad repareren met een helicoil.
 
Vloeibare pakking weghalen, nieuwe pakkingen/o-ringen bestellen.

Schroefdraad repareren met een helicoil.


Vamp... helemaal met bovenstaande eens... kom op.. vloeibare pakking.... tja soms is het makkelijk maar gebruik aub gewoon de origenele pakkingen.

Succes in ieder geval. En laat, vooral in ons topic even weten of je probleem opgelost is
 
Vamp... helemaal met bovenstaande eens... kom op.. vloeibare pakking.... tja soms is het makkelijk maar gebruik aub gewoon de origenele pakkingen.

Succes in ieder geval. En laat, vooral in ons topic even weten of je probleem opgelost is

Er zitten originele O-ringen in, maar die sluiten het gedeelte af naar de inlaat. Dat is ok.
Hij lekt langs schroefdraad naar boven buiten de O-ring om en bovenin is er bijna geen draad meer. Ik moet wel een helicoil erin zetten om de inlaat vast te zetten.
Is al besteld in de UK.

full
 
Laatst bewerkt:
Er zitten originele O-ringen in, maar die sluiten het gedeelte af naar de inlaat. Dat is ok.
Hij lekt langs schroefdraad naar boven buiten de O-ring om en bovenin is er bijna geen draad meer. Ik moet wel een helicoil erin zetten om de inlaat vast te zetten.
Is al besteld in de Uk.

Hou er rekening mee dat dit een oliedruk kanaal is (dacht ik me te kunnen herinneren), als er vuil in komt wordt dat maar je nokkenassen en lagers daarvan gevoerd.
 
Heb vandaag het gat nagetapt met tap en een langer kruiskopboutje erin gedraaid. Alles weer opgebouwd en 5 minuten stationair laten lopen.
Lekkage is voor zover opgelost. :)
Morgen toch naar Big Bike Day Zoetermeer. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan