honda vf 700 c bj84 start wel op choke geef je gas slaat

10 aug 2013
36
0
woerden
Mijn honda vf 700 c start met choke loop rommelig geef je gas slaat hij af doe je choke dicht slaat hij ook afen de stelschroef onder de carburateur is ook niet te stellen ik weet niet wat er aan de hand is!!!!!
 
Wanneer liep de motor wel goed ?
Heeft de motor soms een tijd stilgestaan ?
Het riekt idd naar vervuilde carburateurs.
De stationaire stelschroef gebruikt je alleen als de motor volledig op temperatuur is dan stel je de juiste stationaire toerental in voor deze motor.
 
Laatst bewerkt:
het kan er wel naar rieken,


maar heb je de/alle vonken al gecontroleerd?
ik heb zelf een VF750f gehad en die liep zeer traumatisch op 3 cilinders ;)


ik zou eerst altijd de vonk controleren en als die goed is dan pas naar carbs kijken.
 
Laatst bewerkt:
Motor drie weken gekocht toen ik aankwam hing met startkabels aan een automaakte een beetje herrie uitlaat lek het koste een andere colector en twee uitlaten die waren gelast en de achterkant doorgerot chokekabel was gebroken dus had al een beetje werk gehad .nu deze problemen is best jammer .ik had ook een proefrit moete maken ik heb hem opgeladen en meegenomen naar huis
 
Motor drie weken gekocht toen ik aankwam hing met startkabels aan een automaakte een beetje herrie uitlaat lek het koste een andere colector en twee uitlaten die waren gelast en de achterkant doorgerot chokekabel was gebroken dus had al een beetje werk gehad .nu deze problemen is best jammer .ik had ook een proefrit moete maken ik heb hem opgeladen en meegenomen naar huis

Het is handig als je direct de voorgeschiedenis er even bij meldt. Je hebt een motor gekocht die waarschijnlijk een tijd stil heeft gestaan en de carburateurs moeten schoon gemaakt worden.
 
Als je bij demonteren de carbs gewoon als set van 4 eruit haalt is het niet nodig opnieuw te synchroniseren. Mits dat bij de vorige eigenaar nog goed stond.

Demonteren is te goed te doen als je er de tijd voor neemt. Begin maar eens met de tank en luchtfilter eraf te halen, dan kan je zo zien wat er moet gebeuren. Check anders ook youtube
 
Ik heb de tweede bougie eruit van de zelfde bombine ook geen vonk in de bougiekappen van de andere cilinders ook geen vonk. je doet de bougie in de bougiekap en houd de bougie toch tegen het blok of frame en druk dan de starter in motor draaid wel maar geen vonk
 
Ik heb nu alle vier de bougies eruit.de twee achtste bougies schelen qwa kleur hetzelfde van de voorste twee zit wel kleurverschil zijn donkerde van kleuren zien er vochter uit en onderling iets verschil qwa kleur de een is iets donkerder
 
Volg je nu niet helemaal meer, maar als er geen vonk zit op 2 van de 4 bougies en die zitten op dezelfde bobine, dan is het waarschijnlijk de bobine of de pulsgever. Zou eventueel ook nog de ECU/Vonkversterker kunnen zijn.
 
Als je rechts van de moter gaat staan dan de linker twee cilinders heb ik op alebei de bougie kappen geen vonk die zitten op een bombine.en die zijn lichter van kleur en zien er droog uit.de rechte cilinders zien de bougies er donker der uit en zien wat vochtiger uit en ook een zit er bij die twee verschil qwa kleur de een iets donkerd dan de ander en die twee hebben ook een eigen bombine daar zitten ook twee bougiekabels aan.
 
Alles nagekeken ik heb op alle 4 de cillinders een vonk .bougiekabels los gehad en verwisseld alle vonken .nu twijfel ik aan de bougies .wat het daarvoor was weet ik nietblijft voor mij een raadsel ik zal het misschien wel verkeerd gezien hebben .mijn excuses daarvoor. maar ik heb wel twee donkere gekleurde en wat vochten uitziende bougies en twee licht gekleurde en droog uitziende bougies wat kan dat zijn .
 
Nu zie ik dat de bougies die erin zatten niet de standard bougies zijn die er vanuit de fabriekin gezet zijn .die er inzitten kosten 3.95 en de standard bougies kosten 7.95 .die duurdere zijn kwalitatief toch beter.graag uw mening hierover bijvoorbaat bedankt alvast
 
Je kan natuurlijk altijd proberen wat erin te gooien, heeft alleen bij mij nog nooit wat opgelost (letterlijk en figuurlijk). Uit elkaar halen is dus grondiger.

Heb je al wel eens de benzine afgetapt uit de vlotterbakken en vervolgens weer opnieuw vol laten lopen? Soms kan dat al genoeg zijn bij een motor die een tijdje niet gelopen heeft. Als de motor loopt en je wil meer toeren maken, gaat hij dan hoger in de toeren wel gewoon goed lopen?

Als je gewoon de carbs aan elkaar vast laat zitten bij demonteren kan je gewoon de vlotterbakken eraf halen en eens kijken hoe die er van binnen uitzien. Wel wederom eerst de benzine uit de vlotterkamers laten stromen. Carbs op de kop houden met benzine in de vlotterbakken kan soms ook voor gekke problemen zorgen naderhand.
Sproeiers schoonmaken en vlotternaald checken (+ juiste hoogte van de vlotters) lost de meeste problemen op.

Qua bougies moet je gewoon zorgen dat het juiste type erin zit :P Als je geld genoeg hebt monteer je Iridium bougies.
 
Laatst bewerkt:
Nee hij loopt op half choke rommelig kan met choke wel hoger in de toere komen moet voorzichtig aan het gashendel draaien anders slaat hij af en als de choke dicht doe loopt ie laag in de toeren en zodra ik het gas aanraakt gaat ie uit
 
Terug
Bovenaan Onderaan