Project vraagjes

Articania

MF veteraan
11 okt 2007
1.080
0
Apeldoorn
Hallo allen.

Daar ik van plan ben om mijn Honda VT700C Shadow uit '86 te willen verbouwen, heb ik een aantal vraagjes...

Ik wil er (misschien) een ander blok in hangen, maar welke passen? (bv kan ik er een 1100cc blok in hangen).

En weet iemand waar ik alle maten kan vinden van de motor? (dus niet de zithoogte en wielbasis, maar echt alle afmetingen: breedte spatborden, breedte voorvork etc.).

Als ik google op de maten van de motor vindt ik alleen de fabrieksspecificatie 's (dus wielbasis etc.).



Oh ja, het is de bedoeling om er een soort bobber vs lowrider van te maken.
Wat ik sowieso van plan ben:
Custom achterspat.
Custom voorspat.
Drag stuur.
Mono (pan) zadel.
Andere voorvork met dubbele klauw.
Andere velgen (zit te denken aan spaak wielen).
En dus misschien een ander blok, of deze helemaal uit elkaar trekken, reviseren en kijken of ik hem sneller kan maken....

Als jullie nog tips hebben.... Leave me a message :P.

Thnx alvast voor de reactie's :).

Greentz Dennis.
 
Ja dat weet ik.

Als ik er een ander blok in hang, moet ik naar het RDW, maar dat maakt me niet zoveel uit ;).

Maar ik wil eigenlijk weten welk blok in erin kan hangen (groter aantal cm3) dat past ;).
Ik dacht dat de 750 er sowieso inpast (motoren zijn gelijk qua bouw, dus dat moet passen) maar als ik er een ander blok in hang wil ik boven de 1.000cc...
 
Heb net een Honda C70 laten keuren met 125cc, dat is een vrij grote toename in vermogen en cilinderinhoud (al gaat het om een net-niet brommer). Maar eigenlijk valt die keuring heel erg mee, als je gezond verstand gebruikt en met een leuke stapel documentatie aan komt.

Wat je dan alleen moet doen, is met een origineel uitziende motor met een dikker blok aankomen. Als die goedgekeurd wordt pas gaan verbouwen, want de meeste "custom" spulletjes zijn niet goedgekeurd voor op de Nederlandse weg.

De andere route, gewoon beginnen met een zwaardere motor, is denk ik slimmer. In mijn geval betreft het de enige C70 met 125cc op kenteken in NL, dus dat heeft nog een bepaalde meerwaarde. Maar als je toch een Bobber bouwt zal het een toekomstige koper worst wezen dat er meer cc's op het kenteken staan dan normaal, en die RDW keuring is nou niet echt goedkoop.
 
Heb net een Honda C70 laten keuren met 125cc, dat is een vrij grote toename in vermogen en cilinderinhoud (al gaat het om een net-niet brommer). Maar eigenlijk valt die keuring heel erg mee, als je gezond verstand gebruikt en met een leuke stapel documentatie aan komt.

Wat je dan alleen moet doen, is met een origineel uitziende motor met een dikker blok aankomen. Als die goedgekeurd wordt pas gaan verbouwen, want de meeste "custom" spulletjes zijn niet goedgekeurd voor op de Nederlandse weg.

De andere route, gewoon beginnen met een zwaardere motor, is denk ik slimmer. In mijn geval betreft het de enige C70 met 125cc op kenteken in NL, dus dat heeft nog een bepaalde meerwaarde. Maar als je toch een Bobber bouwt zal het een toekomstige koper worst wezen dat er meer cc's op het kenteken staan dan normaal, en die RDW keuring is nou niet echt goedkoop.


Je was me net voor.

:P
 
Terug
Bovenaan Onderaan