MF-ers in Ede Deel 18

Gebroken linker bovenbeen, zit nu een staaf in. Verder niks noemenswaardig dankzij goede protectie, helm was weinig van over dus die heeft de klap goed opgevangen.

Da's flink balen. Beterschap en nu maar hopen dat je snel naar huis kunt...
 
Ik wil al haast zeggen, bier is wel lekker goedkoop daar. Maar dat zal je wel niet mogen :P
Beterschap iig!

Ohja, zijn er hier mensen met ervaring bij Jan Dokter of de Valkenier (Barneveld)? Ik wil van mijn GSX-R de kleppen laten nakijken en als het nodig is laten stellen, plus de NAKS (laten) vervangen. Ik vermoed dat die laatste niet helemaal goed meer is. Ik vind m'n GSX-R erg rauw lopen wanneer koud. Of zou het mss handig zijn om eerst zelf een nieuwe NAKS er in te zetten, en daarna verder te kijken. Motor heeft nu 32k gelopen en de vorige eigenaar heeft de boel laten controleren bij de 26k
 
Allebei prima zaken, bij de Valkenier krijg je makkelijker een goede leenmotor mee. ;)
 
Ik wil al haast zeggen, bier is wel lekker goedkoop daar. Maar dat zal je wel niet mogen :P
Beterschap iig!

Ohja, zijn er hier mensen met ervaring bij Jan Dokter of de Valkenier (Barneveld)? Ik wil van mijn GSX-R de kleppen laten nakijken en als het nodig is laten stellen, plus de NAKS (laten) vervangen. Ik vermoed dat die laatste niet helemaal goed meer is. Ik vind m'n GSX-R erg rauw lopen wanneer koud. Of zou het mss handig zijn om eerst zelf een nieuwe NAKS er in te zetten, en daarna verder te kijken. Motor heeft nu 32k gelopen en de vorige eigenaar heeft de boel laten controleren bij de 26k

Als de kleppen bij 26k gesteld/gecontroleerd zijn, dan kunnen die het nu niet zijn. Lijkt me heel sterk.

Naks is prima zelf te doen, dus dat zou mijn optie zijn.

Maar een Naks kan je zelf ook controleren zonder daar eerst een nieuwe voor te kopen.
Draai de naks een heel klein beetje los tot je een zacht klikje hoort, vervolgens draai hem weer vast. dan heb je de nokkenas ketting een klein beetje strakker gezet.
Is dat de oplossing dan is de naks waarschijnlijk kapot. :)
 
Kleppen kon ik mij eigenlijk ook niet voorstellen, omdat het eigenlijk ook niet echt klinkt als tikkende kleppen zoals ik gewend ben (auto's/mijn chinese Dax :P), plus dat ik nooit echt wat lees over GSX-R's met tikkende kleppen.
Dat zelf 'helpen' van de NAKS is een goede, dat ga ik nog wel doen. Tnx voor de tip
 
Laatst bewerkt:
Beterschap mstx!

Ohja, zijn er hier mensen met ervaring bij Jan Dokter of de Valkenier (Barneveld)?

Ik heb sinds ik in Ede woon mijn motor in onderhoud bij Jan Dokter en heb daar goede ervaringen meer. Redelijke prijzen, goede service en je kan je motor er meestal snel laten onderhouden/repareren. Indien nodig kan je een leenmotor meekrijgen. Nou ja, motor... Standaard krijg je de Suzuli Van Van mee, een grote brommer. Dat is elke keer weer even wennen.
 
Mooi ding he die vanvan :p
Heb ook goede ervaringen met Jan. Zit er een paar jaar nu.
 
Beterschap mstx!Ik heb sinds ik in Ede woon mijn motor in onderhoud bij Jan Dokter en heb daar goede ervaringen meer. Redelijke prijzen, goede service en je kan je motor er meestal snel laten onderhouden/repareren. Indien nodig kan je een leenmotor meekrijgen. Nou ja, motor... Standaard krijg je de Suzuli Van Van mee, een grote brommer. Dat is elke keer weer even wennen.
Ach, ik heb ook een 125cc Dax met motorplaat, dus dan kan zo'n VanVan alleen maar meevallen :P
Maar bedankt iig voor de tips allemaal, ik ga eerst de NAKS zelf een 'tandje' helpen, en mocht het de NAKS zijn dan vervang ik 'm uiteindelijk zelf
 
Motorfit in Veenendaal is trouwens ook geen verkeerde zaak.
Zijn ook de bedenker van de Osco kettingsmeer automaat.
 
Ik denk erover om een circuit training te gaan doen.. kost 180 euro voor 5x 20 minuten op Zandvoort met uitleg/begeleiding. Eerst komende is 1 oktober.

Heeft één van jullie hier ervaring mee of iemand die er ook over denkt?

info
prijzen
 
Laatst bewerkt:
Ik wil dat ook nog graag doen (heb het in het voorjaar hier ook eens gevraagd). Alleen de aankomende periode heb ik geen tijd er voor (i.v.m. werk en andere zaken). Daarna zal het wel weer te koud worden :P mss kunnen we samen in het voorjaar gaan?
 
Ik denk erover om een circuit training te gaan doen.. kost 180 euro voor 5x 20 minuten op Zandvoort met uitleg/begeleiding. Eerst komende is 1 oktober.

Heeft één van jullie hier ervaring mee of iemand die er ook over denkt?

info
prijzen
Ja ervaring mee.. zeker een keer doen.
Begeleiding wisselt een beetje per instructeur. En gewoon goed op tijd aangeven of je het te snel/langzaam vind gaan in de groep. Dan kan er nog gewisseld worden.
Zandvoort met regen schijnt niet echt prettig te rijden, dus hopen op fatsoenlijk weer ;)
 
Ik wil dat ook nog graag doen (heb het in het voorjaar hier ook eens gevraagd). Alleen de aankomende periode heb ik geen tijd er voor (i.v.m. werk en andere zaken). Daarna zal het wel weer te koud worden :P mss kunnen we samen in het voorjaar gaan?

laten we dat doen!! Ik kijk nog ff of ik in oktober ga.. zou wel een geniale afsluiting zijn van het motorseizoen *D
 
Ik wil dat ook nog graag doen (heb het in het voorjaar hier ook eens gevraagd). Alleen de aankomende periode heb ik geen tijd er voor (i.v.m. werk en andere zaken). Daarna zal het wel weer te koud worden :P mss kunnen we samen in het voorjaar gaan?
Ik wil ook, zodra ik weer een motor heb. :9
Betwijfel alleen of dat in het voorjaar al is.
 
Ohja, zijn er hier mensen met ervaring bij Jan Dokter of de Valkenier (Barneveld)?

Jan Dokter is goed. 2 vrienden van mij laten daar hun motor doen. Één daarvan heeft er een jaar stage gelopen, dus kent de ins en outs wel.

Ik ga zelf naar Roadrunner Motoren in Velp, hele goede ervaringen mee: erg professioneel, chille mensen en goede afterservice. Maar wel prijzig EN in Velp.... voor kleppen stellen kan ik wel achter Dokter staan ;).

Ik wil ook, zodra ik weer een motor heb. :9

Beter wel! Ik heb het niet precies gevolgd (behalve over jou) dus vergeef m'n vraag, maar is je oude motor nu weg? En verzekering nog wat van teruggehad?
 
Laatst bewerkt:
Beter wel! Ik heb het niet precies gevolgd (behalve over jou) dus vergeef m'n vraag, maar is je oude motor nu weg? En verzekering nog wat van teruggehad?
Totall loss dus in Tsjechie gesloopt. Geen id of ik nog geld ga zien
 
Ik ben gisteren ook een rondje wezen doen. Ik had voor de eerste keer m'n extra dochter achterop. En raad eens... Ze vond het leuk. *O* *O* *O*

Dat wordt dus een motoroutfit voor haar kopen. Gelukkig waren we al van plan om op de komende motorbeurs een motoroutfit voor haar en haar broer te kopen.
 
laten we dat doen!! Ik kijk nog ff of ik in oktober ga.. zou wel een geniale afsluiting zijn van het motorseizoen *D
Ok top!
Met meer man lijkt me sowieso handiger, mocht iemand de motor of zichzelf in de kreukels rijden enzo... :P (tenminste, ik neem aan dat je dan ook met een auto + trailer heen wilt).
 
Ik ben gisteren ook een rondje wezen doen. Ik had voor de eerste keer m'n extra dochter achterop. En raad eens... Ze vond het leuk. *O* *O* *O*

Dat wordt dus een motoroutfit voor haar kopen. Gelukkig waren we al van plan om op de komende motorbeurs een motoroutfit voor haar en haar broer te kopen.

Gelukkig duurt het nog wel ff voordat ze zelf mag gaan :]
 
Ok top!
Met meer man lijkt me sowieso handiger, mocht iemand de motor of zichzelf in de kreukels rijden enzo... :P (tenminste, ik neem aan dat je dan ook met een auto + trailer heen wilt).
Lijkt me ook echt leuk! dit jaar niet echt van gekomen.
Trailer heb ik wel ter beschikking :P


En voor mij is dit seizoen afgelopen, de blade staat in het hoekje klaar voor de winter.
De motor dax staat weer netjes in de woonkamer, klaar voor zijn nieuwe (tuning) blokje :P
 
Laatst bewerkt:
Seizoen afgelopen :? Heb je wel gezien wat voor weer het is/blijft komende tijd?
 
Lijkt me ook echt leuk! dit jaar niet echt van gekomen.
Trailer heb ik wel ter beschikking :P


En voor mij is dit seizoen afgelopen, de blade staat in het hoekje klaar voor de winter.
De motor dax staat weer netjes in de woonkamer, klaar voor zijn nieuwe (tuning) blokje :P
Ik heb een iig een auto, m'n volvo mag 1600 kg trekken :P tegen die tijd heb ik mogelijk wat anders, maar wat ik op het oog heb mag ik dat ook trekken :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan