gsx-r 750w, vaag probleem. Ten einde raad

hetkotje

Die hard MF'er
8 mrt 2007
726
0
Beste,

Ik ben een beetje het ten einde raad met mijn suzuki gsxr 750w.

De motor loopt nu al een jaar niet goed. De motor liep niet altijd op 4 cilinders. Vorig jaar ben ik begonnen met het controleren van normalen dingen, benzine toevoer, bougies enz. Zonder resultaat.
Vervolgens cabs eraf, schoongemaakt (wellicht niet goed?), bedrading nagekeken. Zonder resultaat.
Vervolgens boubines nagekeken, alles door gemeten., boubines omgewisseld. Toen bleek de CDI kapot te zijn. De CDI vervangen. Dit was een CDI van een oliekoeler gsxr750 uit 92. Dit was geen probleem wat ik begreep.
Motor liep toen netjes op 4 cilinders. Paar minuutjes laten lopen in de schuur. Het zag er allemaal goed uit.
Ik pak de motor voor een proefrondje, na een kilometer gaat de motor weer op 3 of 2 cilinders lopen. Daarna nokt hij er helemaal mee.

Thuis de schroef van de vlotterbakjes los gedraaid. Bij 1 vlotterbak kwam geen benzine eruit. Motor weer in de schuur gezet. Na een paar dagen, weer vlotterbakje opengedraait en er kwam wel benzine eruit.
Vervolgens motor weer starten, liep weer prima. Weer stukje rijden. Motor valt weer na een kilometer uit.
Thuis vlotterbakjes weer opengedraaid, komt netjes benzine uit. Na 10min de motor starten. En hij loopt weer netjes op 4 cilinder.

Ik heb benzinefilters er opgezet. Benzineslangetjes zijn wel aan de lange kant.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?
 
Beste,

Ik ben een beetje het ten einde raad met mijn suzuki gsxr 750w.

De motor loopt nu al een jaar niet goed. De motor liep niet altijd op 4 cilinders. Vorig jaar ben ik begonnen met het controleren van normalen dingen, benzine toevoer, bougies enz. Zonder resultaat.
Vervolgens cabs eraf, schoongemaakt (wellicht niet goed?), bedrading nagekeken. Zonder resultaat.
Vervolgens boubines nagekeken, alles door gemeten., boubines omgewisseld. Toen bleek de CDI kapot te zijn. De CDI vervangen. Dit was een CDI van een oliekoeler gsxr750 uit 92. Dit was geen probleem wat ik begreep.
Motor liep toen netjes op 4 cilinders. Paar minuutjes laten lopen in de schuur. Het zag er allemaal goed uit.
Ik pak de motor voor een proefrondje, na een kilometer gaat de motor weer op 3 of 2 cilinders lopen. Daarna nokt hij er helemaal mee.

Thuis de schroef van de vlotterbakjes los gedraaid. Bij 1 vlotterbak kwam geen benzine eruit. Motor weer in de schuur gezet. Na een paar dagen, weer vlotterbakje opengedraait en er kwam wel benzine eruit.
Vervolgens motor weer starten, liep weer prima. Weer stukje rijden. Motor valt weer na een kilometer uit.
Thuis vlotterbakjes weer opengedraaid, komt netjes benzine uit. Na 10min de motor starten. En hij loopt weer netjes op 4 cilinder.

Ik heb benzinefilters er opgezet. Benzineslangetjes zijn wel aan de lange kant.

Iemand een idee wat het probleem kan zijn?



je pickupspoel, op zeker dat die kapot is :Y

die zorgt voor een ontstekingssignaal naar je CDI, als je motor koud is lijkt de spoel goed en doet de motor het normaal, maar als ie warm wordt slaat de spoel door en gaat ie inderdaad op 2/3 cilinders lopen. [bij mij zeek zelfs de benzine uit de carbs bij idle lopen voor het stoplicht]


waarom? ik heb dit zelf gehad en opgelost met een nieuwe grondplaat met 2 spoelen erop, voor 15 euro in de tijd was ik klaar. [maanden lopen zoeken naar de oorzaak die jij boven beschrijft]
dat is nu 10 jaar geleden en we rijden nog steeds. ;)
 
Laatst bewerkt:
je pickupspoel, op zeker dat die kapot is :Y

die zorgt voor een ontstekingssignaal naar je CDI, als je motor koud is lijkt de spoel goed en doet de motor het normaal, maar als ie warm wordt slaat de spoel door en gaat ie inderdaad op 2/3 cilinders lopen. [bij mij zeek zelfs de benzine uit de carbs bij idle lopen voor het stoplicht]


waarom? ik heb dit zelf gehad en opgelost met een nieuwe grondplaat met 2 spoelen erop, voor 15 euro in de tijd was ik klaar. [maanden lopen zoeken naar de oorzaak die jij boven beschrijft]
dat is nu 10 jaar geleden en we rijden nog steeds. ;)

Klinkt goed :P even het werkplaatsboekje erbij pakken.
 
Klinkt goed :P even het werkplaatsboekje erbij pakken.


CDI's van dit type gaan zelden stuk, maar lijken defect doordat de pickup geen goede waarden doorgeeft :)


bij mij waren de goede waarden in WPHB tussen de 130/180 ohm per spoel, kan bij jou iets anders zijn.
deze kun je meten op de stekker losgetrokken bij de CDI.
 
Laatst bewerkt:
Er staat hierover niks in mijn WPHB, als ik het goed begrijp. Heb je niet alleen het zwart blokje verwijderd, maar ook wat eronder zit?

1zw0tup.jpg
 
Heeft ie niet gewoon benzinetekort door dat extra benziefilter?
Heb je een PRI stand op de benzinekraan? En doet ie het ook als de kraan daarop staat?

Heb het ook op PRI geprobeerd. Ook gereden met PRI.

Ik heb de motor, wel 10min laten lopen in de schuur. Dus ik betwijfel of het een benzine probleem is.

Benzine te kort, door benzine filter is nieuw voor mij. Is dat echt mogelijk?
 
Heb net het dekseltjes van de signal generator verwijderd. En er kwam een beetje olie uit. Dat is niet goed lijkt mij?

das inderdaad normaal, voor de koeling van de spoelen.

bij mij is die ruimte wat groter, zitten 2 spoelen.

maar ik zeg het nogmaals, ook al lijkt ie goed te zijn in de meting >> toch hoeft dat niet zo te zijn.

jouw keuze, ;)
 
Laatst bewerkt:
haal het extra benzinefilter ertussenuit en hij doet het :Y

ik had op gsxr 1100 zelfde phenomeen

wel slangejes netjes leggen, zonder te veel kronkels en voorzien van anti knik veer

zo niet , check je vlotterhoogtes
 
Laatst bewerkt:
haal het extra benzinefilter ertussenuit en hij doet het :Y

wel slangejes netjes leggen, cq voorzien van anti knik veer

zo niet , check je vlotterhoogtes


ik zou dat niet zo stellig zetten, :N

lees de OP eens goed, hij had dit probleem al voor het benzinefilter.
antiknikveer zit er allang op. > het is geen benzineprobleem :?




maar voor de allerlaatste keer, TS moet het zelf weten maar ik zou meteen die spoelen/grondplaat vervangen en stekkers nakijken op corrosie. :W
 
Laatst bewerkt:
ze zeggen bij die Suki's ; olie en water do not mix.

ik heb op het Oldskool topic gezeten van de gixxers en daaruit bleek dat haast niets te gebruiken is van een oliekoeler op een "w"
CDI heb ik er nu wel opzitten van een 92er.

Maar goed. Bedankt voor je advies. Ik vervang de sig generator/puckup spoel. Ik hou jullie op de hoogte :). Kan een handig topic worden voor vele, met een zelfde probleem -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan