Servobuddy Z750

zedmotor

Die hard MF'er
23 nov 2011
317
0
Ik loop al tijdje met een FI storing op mijn dashboard.
Dit komt door dat er een akra demper onder zit. Nou heb ik gehoord dat er een servobuddy bestaat die de servomotor vervangt, waardoor dit probleem opgelost zou kunnen worden.
Nou las ik ergens dat dan je klep niet meer werkt, maar akra's hebben toch geen klep?

Nou mijn vraag, is er ook nog een andere oplossing? Misschien uit laten lezen of mbv een PCV (powercommander)?

Groet,

Zedmotor.
 
Bij sommige (nieuwere) Akra's zit die klep er gewoon in hoor.

Kun je niet gewoon de kabels van je servo loshalen en de servo laten zitten?

Zo heb ik het ook gedaan met mijn GSX-R750. Moet je wel zorgen dat hij op de open-stand staat wanneer je hem eruit trekt (er van uitgaand dat je nog een klep heb..).

Vervolgens moet je een draadje uit je ECU halen, anders heb je continu een FI-code. Alternatief voor het draadje eruit trekken is de servobuddy.
 
Zo heb ik het ook gedaan met mijn GSX-R750. Moet je wel zorgen dat hij op de open-stand staat wanneer je hem eruit trekt (er van uitgaand dat je nog een klep heb..).

Vervolgens moet je een draadje uit je ECU halen, anders heb je continu een FI-code. Alternatief voor het draadje eruit trekken is de servobuddy.
Is dat zo? dus dat ding moet weerstand op de kabels voelen anders geeft hij een foutmelding? Ik dacht dat de servo dan gewoon loos heen en weer bleef gaan.
 
Zo heb ik het ook gedaan met mijn GSX-R750. Moet je wel zorgen dat hij op de open-stand staat wanneer je hem eruit trekt (er van uitgaand dat je nog een klep heb..).

Vervolgens moet je een draadje uit je ECU halen, anders heb je continu een FI-code. Alternatief voor het draadje eruit trekken is de servobuddy.

Als je dat draadje loshaalt kan je de hele servo eruit halen.
 
Is dat zo? dus dat ding moet weerstand op de kabels voelen anders geeft hij een foutmelding? Ik dacht dat de servo dan gewoon loos heen en weer bleef gaan.
Klopt ik heb de kabels gewoon los gehaald en je ziet de servo nog gewoon werken, gewoon lekker laten werken de fi melding komt als je de servo verdraaid bij het loshalen dan klopt de stand niet meer en krijg je deze foutmelding. Er zijn wel kastjes die het oplossen maar als je het goed los haalt is dat niet nodig
 
Dus als je die kabels eruit trekt werkt je servo en klep nog steeds? En de FI melding verdwijnt? Ik was eigenlijk verplan om een servobuddy aan te schaffen maar kost 85$.
Klopt ik heb de kabels gewoon los gehaald en je ziet de servo nog gewoon werken, gewoon lekker laten werken de fi melding komt als je de servo verdraaid bij het loshalen dan klopt de stand niet meer en krijg je deze foutmelding. Er zijn wel kastjes die het oplossen maar als je het goed los haalt is dat niet nodig
 
Dus als je die kabels eruit trekt werkt je servo en klep nog steeds? En de FI melding verdwijnt? Ik was eigenlijk verplan om een servobuddy aan te schaffen maar kost 85$.

Ik weet niet hoe de servo exact werkt, dat verschilt per merk\type. Ik heb wel eens meegemaakt dat de servo niet in zijn stand blijft staan zodra de kabels eraf zijn.

Hierdoor zal de servo altijd verdraaien en dus ook zorgen dat er een FI melding komt. Een buddy is dan denk ik de enige oplossing.
 
Dus als je die kabels eruit trekt werkt je servo en klep nog steeds? En de FI melding verdwijnt? Ik was eigenlijk verplan om een servobuddy aan te schaffen maar kost 85$.
Ik snap even niet hoe het nu bij jou zit aangesloten als je de kabels losmaakt werkt de klep niet meer.

Als je de originele uitlaat verwijderd door de kabels bij de servo los te halen dan werkt de servo nog wel maar geeft geen foutmelding je kan dan alle uitlaten die je wil aan je motor hangen.

Ik gebruik de originele uitlaat ook nog in het buitenland de kabels heb ik daarvan verwijderd standaard staat de klep namelijk open ( zit een veer in ). natuurlijk heeft deze klep nu geen functie meer.

Hier lees ik wel vaker dat mensen een FI melding krijgen dit komt dus meestal door het verdraaien van de servo waardoor deze fout staat als dit eenmaal zo is moet je wel zo kastje gaan halen.Dan is het de servo losmaken en vervangen voor zo kastje.

Ik las hier ook iets over uitlaten waar ook zo klep in zit daar heb in geen ervaringen mee ( nooit gezien ook)

Ik rijd zelf al 4 jaar zonder foutmelding op mijn scherm en bij Servo werkt gewoon nog door, voorzichting de kabels losmaken is het enige wat je moet doen

Hopelijk begrijp je het nu en anders kan je het beste een beschrijven wat je precies hebt gedaan.
 
Ja check, nou moet ik erbij zeggen toen ik dit apparaat aanschafde (Z750) zat er al een akra op. Die vent vertelde mij dat het lampje brandde vanwege idd die uitlaat Code 63. Ik heb er tot op heden niks mee gedaan maar wil het nu wel weg laten halen.

Maar oke voor mij is dus de oplossing snel gemaakt....Denk dat ik een gewoon een servobuddy aanschaf.
Ik snap even niet hoe het nu bij jou zit aangesloten als je de kabels losmaakt werkt de klep niet meer.

Als je de originele uitlaat verwijderd door de kabels bij de servo los te halen dan werkt de servo nog wel maar geeft geen foutmelding je kan dan alle uitlaten die je wil aan je motor hangen.

Ik gebruik de originele uitlaat ook nog in het buitenland de kabels heb ik daarvan verwijderd standaard staat de klep namelijk open ( zit een veer in ). natuurlijk heeft deze klep nu geen functie meer.

Hier lees ik wel vaker dat mensen een FI melding krijgen dit komt dus meestal door het verdraaien van de servo waardoor deze fout staat als dit eenmaal zo is moet je wel zo kastje gaan halen.Dan is het de servo losmaken en vervangen voor zo kastje.

Ik las hier ook iets over uitlaten waar ook zo klep in zit daar heb in geen ervaringen mee ( nooit gezien ook)

Ik rijd zelf al 4 jaar zonder foutmelding op mijn scherm en bij Servo werkt gewoon nog door, voorzichting de kabels losmaken is het enige wat je moet doen

Hopelijk begrijp je het nu en anders kan je het beste een beschrijven wat je precies hebt gedaan.
 
Oja over dat verdraaien, hoe moet ik dat zien? is dat dat plaatje wat je bedoelt? Bij mij is die helemaal weggeroest.



[...]

Hier lees ik wel vaker dat mensen een FI melding krijgen dit komt dus meestal door het verdraaien van de servo waardoor deze fout staat als dit eenmaal zo is moet je wel zo kastje gaan halen.Dan is het de servo losmaken en vervangen voor zo kastje.
~[/quote]
 
Laatst bewerkt:
Hier lees ik wel vaker dat mensen een FI melding krijgen dit komt dus meestal door het verdraaien van de servo waardoor deze fout staat als dit eenmaal zo is moet je wel zo kastje gaan halen.Dan is het de servo losmaken en vervangen voor zo kastje.

Oja over dat verdraaien, hoe moet ik dat zien? is dat dat plaatje wat je bedoelt? Bij mij is die helemaal weggeroest.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb tijd geleden een servobuddy besteld, en nu binnen gehad en gelijk geplaats.
Na het plaatsen van servobuddy brandde het FI lampje nog steeds. Dus ik in me systeem gekeken (self diagnosis) en gaf geen CODE aan.
Ik zag wel een oliedruk icoon knipperen in me LCD scherm. Ik heb olie gechecked en is in orde.

Ik heb ook even in me WPHB gekeken maar niks gevonden.
Ik heb er even een foto van gemaakt zodat jullie een beter beeld krijgen.

21onfaf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, maar het FI lampje brandt dus wel als het contact uit Of aan staat. Zodra ik m start is het weg. Ik weet niet of dat zo hoort dus misschien dat mensen wat meer weten?
 
Geen idee, maar het FI lampje brandt dus wel als het contact uit Of aan staat. Zodra ik m start is het weg. Ik weet niet of dat zo hoort dus misschien dat mensen wat meer weten?

Ik was er een paar dagen geleden al mee aan het denken.
Ik weet niet hoe je dat werkplaatshandboek leest, het zal wel in het engels wezen ofzo?

-Volgens mij is er niets aan de hand. Als je de motor op contact zet komt het oliepotje in beeld.>waarschuwingssymbool oliedruk. Als je de motor start verdwijnt dit symbool.

-Als er iets met de startblokkering zou zijn, komt er hieronder een sleutel in beeld.
-Als er iets mis is met de brandstofinspuiting komt hier weer onder de FI in beeld.
(dit alles is dus volgens het instructieboekje)

Het oliepotje lijkt me normaal met het op contact zetten, maar ik zou het voor de zekerheid moeten controleren.
Het rode lampje knippert bij mij altijd (behalve als ik rij). Lijkt me ook normaal, volgens mij is het gewoon de startblokkering, in mijn auto knippert er ook altijd zo'n zelfde rode lampje.

Ik heb zelf een Z750 uit 2008, en ik zie niks wat niet klopt. (misschien dat ik morgen wel even het contact aanzet voor de details (als ik er aan denk)).
 
Terug
Bovenaan Onderaan