cbr 1000f zijkap verwijderen help

scotty71

Rookie
9 mrt 2013
16
0
Hoogeveen
Hihi
Ik heb sinds kort een andere motor gekocht. Een honda CBR1000 F uit 1996. Hij heeft een grote poets beurt nodig. Vanavond de panelen verwijderen. Dacht ik, dus nog. Ik krijg de Zijkap er niet af. Aan de binnenkant bij het voorwiel zit een. Schroef (kruis) die er niet uit wil. Draait wel maar niet los. Bij de andere kant iedem. Wd40 al geprobeerd, maar helpt niks. Bij mijn vorige cbr1000. Uit 1987 was het een fluitje van een cent. Maar bij dit type krijg ikhet niet voor mekaar grrrrr.

Wie kan mij helpen.....
 
Is dit geen snel-sluiter dan?. Kwart slag draaien en er dan uittrekken??.

Iets in deze geest dus:

full
 
Dan kan evt. ook de draad dol zijn. Als je er een tang op zet en gelijk draait en naar je toe trekt,kan het zomaar zijn dat ie los komt?!.
Of er zit aan de binnenkant een moer op die meedraait omdat b.v .de borging is los geraakt?!.
Zal toch uiteindelijk wel lukken zeker!. :?
 
Die zitten vast met een draadbus aan de binnenkant van het kuipdeel. Waarschijnlijk draait die bus gewoon vrolijk mee en dan zit er maar één ding op: loswrikken en een nieuwe bus plaatsen. Ik heb dat destijds gewoon gedaan met zo'n draadbusje wat ook wel gebruikt wordt voor hout-schroefdraad verbindingen, zijn in de meeste bouwmarkten wel verkrijgbaar.
 
Je zult met een tangetje de moer tegen moeten houden en dan losdraaien vanaf de buitenkant. Met wrikken of trekken breek je gegarandeerd een stuk van je kuipdeel af.
Bij weer monteren een likje (koper) vet op je boutje doen, gebeurt het niet nog eens.
 
Je zult met een tangetje de moer tegen moeten houden en dan losdraaien vanaf de buitenkant. Met wrikken of trekken breek je gegarandeerd een stuk van je kuipdeel af.
Bij weer monteren een likje (koper) vet op je boutje doen, gebeurt het niet nog eens.
Bij een '96-er kom je daar niet bij met een tangetje. Die moer ligt verzonken in de binnenkuip met de verbinding aan de binnenkant van de buitenkuip. Ongelogen waar, met beleid slopen is de enige oplossing :Y :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan