ketting ene keer strak andere keer slap.....

motorventje

Rookie
11 jun 2011
12
0
Ik merkte tijdens het smeren van de ketting iets raars! Het gaat om een Kawasaki Z650 CSR. Als ik de achterband ronddraai staat de ene keer de ketting slap terwijl ik een halve slag doordraai de ketting zo strak als een snaar staat.....Hoe kan dat? Ik zie geen slag in het wiel of de tandwielen...
 
Ook een nieuwe set staat niet overal even strak.
Er is altijd sprake van een beetje onrondheid van de kettingwielen en afwijking in de brakken.
Naarmate de ketting en kettingwielen slijten zal dit erger worden.
ik vind het knap dat er mensen zijn die zeggen dat de zaak vervangen moet worden zonder dat ze weten hoeveel het verschil is in kettingspeling.
 
Ook een nieuwe set staat niet overal even strak.
Er is altijd sprake van een beetje onrondheid van de kettingwielen en afwijking in de brakken.
Naarmate de ketting en kettingwielen slijten zal dit erger worden.
ik vind het knap dat er mensen zijn die zeggen dat de zaak vervangen moet worden zonder dat ze weten hoeveel het verschil is in kettingspeling.

Zie:

Als ik de achterband ronddraai staat de ene keer de ketting slap terwijl ik een halve slag doordraai de ketting zo strak als een snaar staat
Net even gecontroleert: mijn motor heeft dit niet, maar ik weet verder ook niet hoe ik zo op de gedachte kom, je zult wel gelijk hebben...
 
Zie:Net even gecontroleert: mijn motor heeft dit niet, maar ik weet verder ook niet hoe ik zo op de gedachte kom, je zult wel gelijk hebben...
Ik zeg niet dat hij niet versleten is, ik zeg dat ik het zo niet kan zien.
Als hij zo strak staat als een snaar staat hij in ieder geval te strak.
Hoe los hangt hij op zijn lost?
Als hij dan cm's speling heeft is het inderdaad versleten, of er zit speling op de lagers.
 
Heb hetzeflde op mijn GSX600F, op sommige plekken is de ketting hard, wel zo gespand dat de ketting niet te strak staat als ik erop zit. Geprobeerd goed in te vetten en goed alle schakeltjes mee te pakken, boven en onder maar geen verbetering. Misschien toch vervangen...
 
Laatst bewerkt:
Wél als je kwaliteit koopt, maarja, wie legt er nu geld neer voor kwaliteit als je ook troep euhh "aftermarket" spul voor weinig kunt kopen op het internet :?

:^

D.I.D. ZVM-X ketting met supersprox tandwielen. Geen enkel verschil in spanning nieuw, en nu na 10.000km ook niet. :]

Smeren 1x in de 500km, spannen is pas 1x nodig geweest.
 
Laatst bewerkt:
Wél als je kwaliteit koopt, maarja, wie legt er nu geld neer voor kwaliteit als je ook troep euhh "aftermarket" spul voor weinig kunt kopen op het internet :?
Ik heb een keer een nieuwe zxr600 gehad waarbij de ketting in het begin al dit vertoonde en dat werd steeds erger.
Na een half jaar (12.000km) heb ik hem vervangen omdat heel de motor er van ging schudden.
 
Volgens de 1 zijn dat goede kettingen, volgens de ander zijn dat k*tdingen...

Ze zijn in ieder geval kut om te klinken, omdat ze massieve pinnen hebben ipv hol..
Ik heb er nog niet genoeg KM mee gereden om iets te zeggen over de levensduur, maar heb in 2000km (op een 690 SMC) pas 1 x bij hoeven stellen.
Ze zijn wel belachelijk duur!

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan