Bigwillems's sleuteltopic

10 aug 2013
36
0
woerden
Tijdens het tappen van nieuw schoefdraadis de tap door de wand van de koeling gegaan nu had ik er een nieuwe tap ingedaaid met loktijd 2701 dat kon 300 grade hebben maar hij lekt er nog op wat zou ik moete gebruiken om hem dicht te krijgen .alvast bedankt mvg willem
 
Ik ben bezig een carburateur eraf tehalen van een vf 700 .nu heb ik luchtfiter eraf maar wat moet er nog meer af ik heb ze losgedraaid ik heb iets speling voor de rest krijg ik er geen beweging in .hij kan alleen via de linker kant eruit. Graag wat tips mvg big willem
 
OF gewoon met wasbenzine schoonmaken. Of eraf halen en in een bak met afwasmiddel schoonmaken. Niet zo heel moeilijk.

Dan meer lange stukken gaan rijden! En effe checken dat er niet teveel olie in je blok zit.

Marc
 
De ontluchting van het carter zit met een slang aangesloten op het luchtfilterhuis.
Dus er kan altijd wat olie meekomen.
Als het goed is zit er vanaf het carter een slang naar een zwart tankje. en van hieraf weer een slang naar je luchtfilterhuis. Zit dat zwarte tankje niet vol olie? Misschien heb je er inderdaad een keer wat te veel motorolie ingegooid.

Je hebt je carbs pasgeleden geloof ik nog schoongemaakt? Van je VF Magna?
 
Bedankt voor de tips.. ik heb effe lopen tobben met het eraf halen van die dingen . Moest aardig wat demontere om ruimte te krijgen.je kan soms slecht ergens bij. En ik ben niet elke dag bezig met die moter ik heb die motor nog niet zolang een week of 7. Hij is zo gekocht ik heb hem horen lopen lekke colector hij stond aan de startkabels .ik heb opgelade en meegenomenen niet verwacht al dat werk te moete doen.maar ik vind het leuk om het te doen .en tips vraag ik aan jullie daar ben ik ook dankbaar. Leuke hobby .....mvg willem
 
Meneer rambabbel...het is de eerste keer dat ik een motor uitmekaar haalt ik wil gewoon zeker weten dat dat goed gaat en daat stel ik vragen over hoe ik dat het beste op kan losse ik deed vroeger alleen aan zudapps en puch sleutelen en dan is.zo motor toch effe iets anders ik vraag dan aan de mense die daar meer ervaring mee hebbe hoe hun dat op lossen. en niet om kritiek te krijgen. Dus u hoef geen mening te geven want daar kan ik niets mee mvg willem
 
En de carburateurs zijn brandschoon bedankt voorde tips ik gebruikte carburateurreiniger dat vervlieg niet zo snel als remreiniger en een ontvetter bij de wibra vandaan dasty goedspul en als nieuw is het geworden mvg willem
 
Meneer rambabbel...het is de eerste keer dat ik een motor uitmekaar haalt ik wil gewoon zeker weten dat dat goed gaat en daat stel ik vragen over hoe ik dat het beste op kan losse ik deed vroeger alleen aan zudapps en puch sleutelen en dan is.zo motor toch effe iets anders ik vraag dan aan de mense die daar meer ervaring mee hebbe hoe hun dat op lossen. en niet om kritiek te krijgen. Dus u hoef geen mening te geven want daar kan ik niets mee mvg willem

Een klein advies dan om het spul overzichtelijk te houden. Houd alles zoveel mogelijk in een topic, ook als je een nieuw probleem tegenkomt. Dat werkt ook voor jezelf vaak makkelijker.
En alvast een beetje vooruitlopen. Het weer monteren van de carburateurs kan (zeker de 1e keer) een hel zijn. hier een filmpje met diverse tips:
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan