carburateur vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

De P

Die hard MF'er
21 mei 2010
520
0
Zaandam
Dit hoort eigenlijk niet bij motoren thuis, maar ik wist ff niet waar het anders moest...

Ik ben een peugeot fox aan t opknappen en de choke kabel van een gurtner carburateur is afgebroken. Het zwart plastic deel dat in je carb draait wel te verstaan.

Je zou denken bestel een nieuwe kabel maar dat stukje kan ik niet vinden... zelfs twee brommerzaken in de buurt hadden het niet.

Ik heb deze geprobeerd (leek me handiger dan zo'n gehele kabel)
97950.jpg


Maar die schoof niet ver genoeg "uit" volgens de brommerboer. Maar dat ding kon ik er wel opdraaien.

Dus mijn vraag:
1. Is er een topic waar dit thuis wel thuis hoort ;)
2. weet iemand waar ik dit kan kopen, of welke handchoke(kabel) ook op een gurtner carb past?
 
Dit hoort eigenlijk niet bij motoren thuis, maar ik wist ff niet waar het anders moest...

Ik ben een peugeot fox aan t opknappen en de choke kabel van een gurtner carburateur is afgebroken. Het zwart plastic deel dat in je carb draait wel te verstaan.

Je zou denken bestel een nieuwe kabel maar dat stukje kan ik niet vinden... zelfs twee brommerzaken in de buurt hadden het niet.

Ik heb deze geprobeerd (leek me handiger dan zo'n gehele kabel)
[afbeelding]

Maar die schoof niet ver genoeg "uit" volgens de brommerboer. Maar dat ding kon ik er wel opdraaien.

Dus mijn vraag:
1. Is er een topic waar dit thuis wel thuis hoort ;)
2. weet iemand waar ik dit kan kopen, of welke handchoke(kabel) ook op een gurtner carb past?
Op een brommerforum.
 
Hoezo schuift niet ver genoeg UIT? Ding hoeft alleen maar een gaatje los te zetten. Dat gaatje wordt afgesloten door het rubber op het uiteinde van de plunjer.
 
Hoezo schuift niet ver genoeg UIT? Ding hoeft alleen maar een gaatje los te zetten. Dat gaatje wordt afgesloten door het rubber op het uiteinde van de plunjer.

Dat dacht ik dus ook, maar ik snap de exacte werking niet... Misschien bedoelde de brommerboer dat hij te lang was en door die veer ook als je hem uittrekt alsnog niet het gaatje vrij maakt... Zou dat kunnen? Anders bestel ik alsnog zo'n kleine choke.

@Vision1
scootparts
Daar kost dat deeltje €8,35 :p het probleem is dat ik het plastic schroefstukje nodig heb wat in de carb schroeft... Zit ook daar niet bij.

Voor de mensen die me doorverwezen naar een brommer forum... Dat zijn waarsch dezelfde mensen die nuttige antwoorden posten als ik me hier aan zou aanmelden voor een éénmalig motorvraagje en zeuren dat ik me eerst netjes moet voorstellen.. toch bedankt voor de waardevolle bijdrage :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan