Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.

TeamHeronSuzuki

Two Stroke or No Stroke
2 okt 2006
38.294
19.869
Voor alles wat maar met deze tweetakten te maken heeft (T, TR, GT, RGV, RG, RGB, RV en RM).

Dus koffieleuters van de diverse GTclubs ga u gang :+

Publicatie1.jpg


Historie

Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 1

Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 2

Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 3

Andere Suzuki tweetakt topics

Suzuki tweetakt ploaties

De rijstkoker van Gijs

De 250cc verzameling van Erik

Het TR500 project van Gerard

Update GT 750 caferacer van Ron

Het GT750 project van Ron

Suzuki T500 hoeveel rijden er nog


Suzuki GT250

De Suz 2-strokes van Dunsz

Het RS250 & RGV250 topic deel 11

De GT550 van Ruud

De-Fryske-Bakker-TR750-replica

GT750 project van Hans en Zeb

GT380 Opknapper

Restauratie Suzuki GT750L 1974

Tweetakt van Oostblok tot Japan onder 1 dak

RG500 Basket Case

Suzuki T500

RG500 origineel maken

Suzuki T350

Bouw van een GT750 caféracer

Restauratie Suzuki T500J

Bouw van een TR750 replica

Eerste race project Suzuki TR500

Met de bouw van een T500 caféracer de winter door......

T20 Super Sport X6 Hustler een oneindige historie....

Bouw van een Suzuki TR250 / TR350

TR500 Suzuki wederopstanding

Suzuki GT550 2stroke in oude staat restaureren

Bouw van een low-boy TR750 replica

Suzuki GT550 bezitters gezocht

Suzuki GT250 restauratie

Opknappen van Zweedse schuurvondst Suzuki GT380

Suzuki GT500 Restauratie

Suzuki T500 restauratie-project afgerond

Suzuki GT550

Suzuki GT250

Suzuki 250cc verzameling Deel 2

De GT750 van Joost

Suzuki GT250 X7

Suzuki GT/TR250 project

Suzuk T500 opknapper gekocht

Sparton 500 triple rebuild

Suzuki AC50

Suzuk GT550K opknapper gekocht

Suzuki T500 Caféracer

Suzuki GT 500

Suzuki RE5 restauratie

Snoepies make over Suzuki T500

Een T500 1975

Kawasuki of Suzaki? 2takt in ZXR400 kader

GT-ScheffersFifty #12

Opbouw van een GT750 racezijspan
 
Laatst bewerkt:
FIPO! *O*

Beeld? [X] Check!

Geluid? [X] Check!

Rook? [X] Check!

Geur? [X] Check!

Drie pitten? [X] Check!

Waterkoelerd? [X] Check!

Suzuki? [X] Check!

Izzievanmij? [X] Check!



:} :} :}
 
Laatst bewerkt:
Ik ben net terug van wat mountainbiken in de Harz, erg mooi fietsen daar, een heel stuk van de oude grensweg gereden lekker stuiteren over die betonblokken.

Ook nog wat oude gebouwen bezocht (Urbexen heet dat)

Ik ben hier
Weiterleitung ...

en hier geweest
Weiterleitung ...
 
Nee...op zondag doen we altijd grondig reinigen. stofzuigen, dweilen, keuken compleet doen, wc en badkamer. Daar zijn we gauw 1 uur PP mee bezig. En doe dat vaak einde ochtend zodat ik smiddags vrij ben. Maja....1 van de kittens kwam met een rat oid binnelopen.
De kater vangt onwijs veel muizen en die zijn circa 4-6 cm lang. Maar deze was zeker 15 cm+ zonder staart!! Das geen muis meer...
En die was dus gekilled door de kater....en kitten komt er mee binnelopen. Lekker bloed op de grond en een oog dat er uit hing :X
 
Het kan altijd erger 1 van de inmiddels overleden katers van mijn ouders kwam met complete konijnen naar binnen sjouwen :X
 
Nee...op zondag doen we altijd grondig reinigen. stofzuigen, dweilen, keuken compleet doen, wc en badkamer. Daar zijn we gauw 1 uur PP mee bezig. En doe dat vaak einde ochtend zodat ik smiddags vrij ben. Maja....1 van de kittens kwam met een rat oid binnelopen.
De kater vangt onwijs veel muizen en die zijn circa 4-6 cm lang. Maar deze was zeker 15 cm+ zonder staart!! Das geen muis meer...
En die was dus gekilled door de kater....en kitten komt er mee binnelopen. Lekker bloed op de grond en een oog dat er uit hing :X


Never a dull moment met katten! })

Geloof het of niet, maar toen ik nog thuis woonde bij m'n ouders, kwam één van de katten op 1e paasdag met de kop van een haas aanlopen....

Geen idee hoe hij daaraan is gekomen, en dat op 1e paasdag, zal het nooit meer vergeten...

Haha, ja en muizen brachten ze ook altijd naar binnen, die legden ze aan je voeten als kadoo'tje voor je, wel lief, daar niet van...

Of soms, dan rook je een penetrante geur ergens vandaan komen.... lag er een muizenlijkje ergens verstopt... _O- _O- _O-
 
Ik ben net terug van wat mountainbiken in de Harz, erg mooi fietsen daar, een heel stuk van de oude grensweg gereden lekker stuiteren over die betonblokken.

Ook nog wat oude gebouwen bezocht (Urbexen heet dat)

Ik ben hier
Weiterleitung ...

en hier geweest
Weiterleitung ...


Surreal!

Prachtige lokaties. Op het Nijmegen topic is ook een gast die heeft in Duitsland gewoont en organiseert ook ritjes naar dat soort lokaties.

Prachtig dat die bestaan. In NL wordt alles meteen platgegooid en opnieuw bebouwd, daar in Duitsland mag het nog rusten. In Frankrijk kom je dat soort lokaties ook nog wel eens tegen, ruimt zat daar, daar ruimen ze iets niet meteen op, prachtig vind ik dat.
 
Ik ben in oude dingen geintresseerd uit de wo2.
eigenlijk alles wel..van gebouwen, tot militaria, van kaarten tot weet ik veel.

Maybe niet helemaal de bedoeling maar vind de duitse kant het mooist. geen id waarom..maar het spreekt mij het meest aan iig.

Heb wel eens gekeken naar dolken van duitse kant. Erg mooi..maar o zo duur. Als je het al oem kan krijgen.

Mn broer zn schoonvader woont ten oosten van berlijn. En gaat daar elk jaar een weekje naar toe. Is oa bij peenemunde geweest. Ipv de meute met de rondleiding volgen...is ie over het hek geklommen en zelf op pas geweest. Zo stoer wat je dan allemaal vind/ziet.
 
Geweldig mooi die site van Rottenplaces,rijd zelf met de motor nog wel eens door de Ardennen daar zie je ook nog wel van dit soort dingen,ze laten daar ook nog het oude spul gewoon staan echt mooi. :)
 
Ik ben in oude dingen geintresseerd uit de wo2.
eigenlijk alles wel..van gebouwen, tot militaria, van kaarten tot weet ik veel.

Maybe niet helemaal de bedoeling maar vind de duitse kant het mooist. geen id waarom..maar het spreekt mij het meest aan iig.

Heb wel eens gekeken naar dolken van duitse kant. Erg mooi..maar o zo duur. Als je het al oem kan krijgen.

Mn broer zn schoonvader woont ten oosten van berlijn. En gaat daar elk jaar een weekje naar toe. Is oa bij peenemunde geweest. Ipv de meute met de rondleiding volgen...is ie over het hek geklommen en zelf op pas geweest. Zo stoer wat je dan allemaal vind/ziet.

Ik ben deze vakantie in Nordhausen geweest, onder de grond maakten ze daar de V1 en V2, ik ben met een rondleiding ook in die grotten geweest.

Ik ben er ook aardig gek van ook van WOI, ben je al eens in de buurt van Ieper geweest erg de moeite waard om daar te gaan kijken en Douamont is ook indrukwekkend.

Douamont memorial
29972844.jpg
 
Laatst bewerkt:
Surreal!

Prachtige lokaties. Op het Nijmegen topic is ook een gast die heeft in Duitsland gewoont en organiseert ook ritjes naar dat soort lokaties.

Prachtig dat die bestaan. In NL wordt alles meteen platgegooid en opnieuw bebouwd, daar in Duitsland mag het nog rusten. In Frankrijk kom je dat soort lokaties ook nog wel eens tegen, ruimt zat daar, daar ruimen ze iets niet meteen op, prachtig vind ik dat.

Ja fantastisch in beide kon je in, in het hotel helemaal tot bovenin de toren geweest, als je hiermee aan de gang gaat heb je er zo weer een hobby bij.
 
Ik ben net terug van wat mountainbiken in de Harz, erg mooi fietsen daar, een heel stuk van de oude grensweg gereden lekker stuiteren over die betonblokken.

Ook nog wat oude gebouwen bezocht (Urbexen heet dat)

Ik ben hier
Weiterleitung ...

en hier geweest
Weiterleitung ...

Bizar en toch interessant om zulke verlaten plekken te bezoeken. Wat Blue_eyes aangaf: Via het Nijmegen topic zijn we oa in Garzweiler geweest bij München-Gladbach.

Daar worden hele dorpen weggevaagd tbv bruinkoolwinning:
Tagebau-Garzweiler-a24639114.jpg


En dan kom je dus spookdorpen tegen als te zien in de volgende link:
Garzweiler II / Holz

Otzenrath – Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
Vandaag 2 uurtjes bezig geweest met schoonmaken. Het weer is toch weer kut (als ik die weermannen es kan aanrijden dan doe ik dat) zoals NIET voorspeld in de middag hier.
Wat een monnikewerk zeg...110 schakels schoonmaken :P






Kontje ook goed schoon :)



puntje van aandacht..waar ik nog niet uit ben.
Het blok heb ik in de winter helemaal schoongemaakt. Uren werk helaas. Heb niet alles weg kunnen krijgen. Omdat mn o ringen bij mn piepkes lekte kwam daar wat 2t drab uit en viel naar beneden in wat ruimte/plekken. Kutwerk om er uit te halen wat dus niet allemaal lukte omdat mn vingers te dik zijn en papier met remmenreiniger het niet lukte.
Hoe dan ook......het boven deksel krijg ik helemaal schoon.
Maar..als ik gereden heb zijn er wat plekjes die wat vettig zijn. Of het nou verse 2takt mix is of juist bende dat dmv warmte en adhesive werking omhoog komt weet ik dus niet. Wat ook nog kan...: open filters en ze spugen behoorlijk naar buiten als de schijf voorbij komt. Die mix van lucht en peut kan door wervelingen daar maybe wel komen. Mn binnenkuipen zijn namelijk altijd wat spekkig. Nadeel van open..hele open filters.
Iemand een id??
Voetpakkingen lijkt me sterk. Die zijn echt heel droog bij de overgang van cilinder naar bovendeksel/carter en heb de cilinders 3 x gecheckt op aanhaalmoment en pakking was heel.
Andere gedachte...vloeibare pakking tussen onderblok en bovendeksel (waar cilinders opkomen) beginnen te lekken en omhoog kruipt??

het is trouwens al sinds het begin van mn opbouw. Op de bank gaf ie 127 pk aan dus met lekkage oid zou je dat moeten merken. Of het al die jaren al zo zit?? Dat zou best kunnen zitten. 800 km terug heb ik voor het eerst echt het hele blok pas goed schoongemaakt omdat ik ruimte had ivm verwijderde cilinders...

het is wat moeilijk te zien. Maar het is een üitstekend" deel van het bovencarter.



 
Ik ben deze vakantie in Nordhausen geweest, onder de grond maakten ze daar de V1 en V2, ik ben met een rondleiding ook in die grotten geweest.

Ik ben er ook aardig gek van ook van WOI, ben je al eens in de buurt van Ieper geweest erg de moeite waard om daar te gaan kijken en Douamont is ook indrukwekkend.

Douamont memorial
[afbeelding]
Geweldig indrukwekkend gebouw!
Oradour Sur Glane is ook zoiets aparts,ook zeer indrukwekkend.
 
HALLO het is hier geen trutjes gaan op vakantieverhalen topic he }) ,on topic blijven please :X :Z :P
 
Vandaag 2 uurtjes bezig geweest met schoonmaken. Het weer is toch weer kut (als ik die weermannen es kan aanrijden dan doe ik dat) zoals NIET voorspeld in de middag hier.
Wat een monnikewerk zeg...110 schakels schoonmaken :P


[~[url="http://i764.photobucket.com/albums/xx290/Sebastiaan_album/20130818_152010_zpsbe3e2129.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i764.photobucket.com/albums/xx290/Sebastiaan_album/20130818_151826_zpsb1f7ff32.jpg"]afbeelding~][/URL]

Kontje ook goed schoon :)

[~[url="http://i764.photobucket.com/albums/xx290/Sebastiaan_album/20130818_152422_zps863ff14f.jpg"]afbeelding~][/URL]

puntje van aandacht..waar ik nog niet uit ben.
Het blok heb ik in de winter helemaal schoongemaakt. Uren werk helaas. Heb niet alles weg kunnen krijgen. Omdat mn o ringen bij mn piepkes lekte kwam daar wat 2t drab uit en viel naar beneden in wat ruimte/plekken. Kutwerk om er uit te halen wat dus niet allemaal lukte omdat mn vingers te dik zijn en papier met remmenreiniger het niet lukte.
Hoe dan ook......het boven deksel krijg ik helemaal schoon.
Maar..als ik gereden heb zijn er wat plekjes die wat vettig zijn. Of het nou verse 2takt mix is of juist bende dat dmv warmte en adhesive werking omhoog komt weet ik dus niet. Wat ook nog kan...: open filters en ze spugen behoorlijk naar buiten als de schijf voorbij komt. Die mix van lucht en peut kan door wervelingen daar maybe wel komen. Mn binnenkuipen zijn namelijk altijd wat spekkig. Nadeel van open..hele open filters.
Iemand een id??
Voetpakkingen lijkt me sterk. Die zijn echt heel droog bij de overgang van cilinder naar bovendeksel/carter en heb de cilinders 3 x gecheckt op aanhaalmoment en pakking was heel.
Andere gedachte...vloeibare pakking tussen onderblok en bovendeksel (waar cilinders opkomen) beginnen te lekken en omhoog kruipt??

het is trouwens al sinds het begin van mn opbouw. Op de bank gaf ie 127 pk aan dus met lekkage oid zou je dat moeten merken. Of het al die jaren al zo zit?? Dat zou best kunnen zitten. 800 km terug heb ik voor het eerst echt het hele blok pas goed schoongemaakt omdat ik ruimte had ivm verwijderde cilinders...

het is wat moeilijk te zien. Maar het is een üitstekend" deel van het bovencarter.

[~[url="http://i764.photobucket.com/albums/xx290/Sebastiaan_album/9c01d7ba-e117-49b3-ac18-bb552836ba25_zps1fc4781b.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i764.photobucket.com/albums/xx290/Sebastiaan_album/97e39115-23eb-4ca2-99e3-5f2dc452f805_zps3fbbf222.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ziet ik daar nou SCHAAMRANDEN op die achterband zitten
msp_blink.gif
:$ }) :P
 
Laatst bewerkt:
Ik had toch minstens gerulde zijkanten verwacht met die 127pk :Y :] :P
images
 
Laatst bewerkt:
Vandaag 2 uurtjes bezig geweest met schoonmaken. Het weer is toch weer kut (als ik die weermannen es kan aanrijden dan doe ik dat) zoals NIET voorspeld in de middag hier.
Wat een monnikewerk zeg...110 schakels schoonmaken :P


[~[url="http://i764.photobucket.com/albums/xx290/Sebastiaan_album/20130818_152010_zpsbe3e2129.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i764.photobucket.com/albums/xx290/Sebastiaan_album/20130818_151826_zpsb1f7ff32.jpg"]afbeelding~][/URL]

Kontje ook goed schoon :)

[~[url="http://i764.photobucket.com/albums/xx290/Sebastiaan_album/20130818_152422_zps863ff14f.jpg"]afbeelding~][/URL]

puntje van aandacht..waar ik nog niet uit ben.
Het blok heb ik in de winter helemaal schoongemaakt. Uren werk helaas. Heb niet alles weg kunnen krijgen. Omdat mn o ringen bij mn piepkes lekte kwam daar wat 2t drab uit en viel naar beneden in wat ruimte/plekken. Kutwerk om er uit te halen wat dus niet allemaal lukte omdat mn vingers te dik zijn en papier met remmenreiniger het niet lukte.
Hoe dan ook......het boven deksel krijg ik helemaal schoon.
Maar..als ik gereden heb zijn er wat plekjes die wat vettig zijn. Of het nou verse 2takt mix is of juist bende dat dmv warmte en adhesive werking omhoog komt weet ik dus niet. Wat ook nog kan...: open filters en ze spugen behoorlijk naar buiten als de schijf voorbij komt. Die mix van lucht en peut kan door wervelingen daar maybe wel komen. Mn binnenkuipen zijn namelijk altijd wat spekkig. Nadeel van open..hele open filters.
Iemand een id??
Voetpakkingen lijkt me sterk. Die zijn echt heel droog bij de overgang van cilinder naar bovendeksel/carter en heb de cilinders 3 x gecheckt op aanhaalmoment en pakking was heel.
Andere gedachte...vloeibare pakking tussen onderblok en bovendeksel (waar cilinders opkomen) beginnen te lekken en omhoog kruipt??

het is trouwens al sinds het begin van mn opbouw. Op de bank gaf ie 127 pk aan dus met lekkage oid zou je dat moeten merken. Of het al die jaren al zo zit?? Dat zou best kunnen zitten. 800 km terug heb ik voor het eerst echt het hele blok pas goed schoongemaakt omdat ik ruimte had ivm verwijderde cilinders...

het is wat moeilijk te zien. Maar het is een üitstekend" deel van het bovencarter.

[~[url="http://i764.photobucket.com/albums/xx290/Sebastiaan_album/9c01d7ba-e117-49b3-ac18-bb552836ba25_zps1fc4781b.jpg"]afbeelding~][/URL]

[~[url="http://i764.photobucket.com/albums/xx290/Sebastiaan_album/97e39115-23eb-4ca2-99e3-5f2dc452f805_zps3fbbf222.jpg"]afbeelding~][/URL]


Ik dacht dat ík een poetsmanie had..... :o
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan