Project Scrapler (GN400 Off-Road)

powerpiep

MF veteraan
23 aug 2009
1.640
2
Bree (belgië)
Hallo beste mf-ers,
ik heb weer eens een ingeving voor deze winter.

Ik rijd namelijk het hele jaar door motor, meestal neem ik in de pekelperiodes een pekelfietsje erbij (dit was de voorbije 2 jaren een suzuki ls650 savage).

Maar aangezien ik ook wel eens de bos inging voor een riding-game opdracht of 'just for fun' leek het me leuk om een chopper om te bouwen voor wat off road gebruik en sneeuw :)

Wie weet er een leuk cruiser-chopper achtig fietsje waar zonder al te veel werk een paar crossvelgen+banden op passen?
Misschien mogen een setje lekkere veren ook ergens worden opgeschroefd.

Alvast bedankt voor de reacties.

:)

STATUS:
full

'Goed' blok:
full


To Do:
-Motor kopen en een mooie basis maken
-Cross banden
-K&N kelk
-Één blok stralen, openmaken, nakijken en waarschijnlijk repareren... én in elkaar zetten :+
-Andere uitlaat maken (demper ter hoogte van buddy) -> demper moet besteld en lasser moet geregeld
-Licht maken: voor -achterlicht) -> lampen bestellen +knippers knutselen ofzo voor + achter
-Andere, kleine, km-teller (rpm-teller valt weg) -> uitzoeken wat voor teller en bestellen
-Carb reviseren -> vlotternaald en een veertje bestellen
-Tank een beetje uitdeuken
-Tankpads scoren en plakken
-Koplampbeschermingsrooster zoeken of maken (diameter ongeveer 160mm)
-Voorspatbord, anders word m'n helm gezandstraald :+
-Carterbescherming zoeken en pas maken
-Lagers achterwiel vervangen of de originele naaf laten spaken met een 18'' velgje
-Jiffy verlengen
-Frame fatsoeneren en coaten
 
Laatst bewerkt:
Is dit iets?

http://www.speurders.nl/overzicht/apart-savage-freestyle-tracker-133047173.html

Achterkant al verhoogd met ander wiel, past vast wel een crossband om
dat zou zonde zijn, moet een beetje een smijtfiets zijn, zolang er niet te veel roest aan zit :P

Een virago is goedkoop, maar door die cardan is het bijna niet te doen ivm andere velg voor crossband..

zal dus iets met een standaard maat voor crossbandenvelg moeten zijn of ketting.

Wat zijn zo de standaardmaten eigenlijk?
 
Ik geloof dat hij er een een sabre achterwiel in had gezet voor een passende bandenmaat.
Deze heeft een 17"ipv 16" en past vrijwel 1 op 1.
 
Laatst bewerkt:
Bij off the road rijden moet je neutraal op je stepjes kunnen staan, en dat gaat meestal niet met een choppermodel zonder aan je stuur te hangen, kansloos.
Ik zou het dan proberen met een Suzuki GN400 of zo, want meer dan 400cc heb je in de bagger niet echt nodig, 2 of 4 cylinder blokken zijn te zwaar.
Dit 1 cylinder blok werd met andere gearing ook gebruikt voor de DR off the road motoren.

http://www.speurders.nl/overzicht/s...gory=&local-postcode=&local-distance_value=25
 
Laatst bewerkt:
1 cylinder is eigenlijk beter, = lichter, tenzij je hillclimbs gaat doen.
Wat voor crosser heb je gekocht?
 
Laatst bewerkt:
Mwaah, daar ie wel iets van te fabrieken ja. En die blokken lopen lekker mak van onderuit.

Kwam er laatst één tegen die had er een cafe racer van gemaakt.
 
ik heb er wel geen blok bij :p dat moet een chopperblok worden :p
Misschien een LS650 nog een keertje? nadeel is die riem he...
 
Wil je op basis van een chopper een offroad ding maken, of wil je de XR van een blok voorzien?
 
Terug
Bovenaan Onderaan