gsxr 600 K4 start niet en brandstof pomp doet niks

wieli30

MF'er
23 sep 2012
35
0
nijmegen
hallo
ik wou me motor vanmiddag starten nadat ik al een stuk had gereden maar hij deed niks.
het dashboard gaat gewoon aan maar je hoort de brandstof pomp niet pompen en de motor start ook niet. de dodemansknop heb ik aan en uit gedaan maar helpt niks. ik denk dat het daar mee te maken heeft. wie kan me helpen??
 
kheb net de dodemansknop doorgemeten en die is ook goed dus daar licht het ook niet aan. als ik het in neutraal zet gaan de N groenbranden op het dashboard dus lijkt me dat die ook goed is. en zei-standaard heb ik ook doorgemeten en is ook goed.
 
Kijk ook even naar de schakelaar die aan de koppelings handle zit,de tweede start blokkering,die willen ook wel eens weigeren.
Haal de stekkers eraf en verbind die twee door,als ie dan wel start weet je het.
Had dit in Italie ook dit jaar na stort buien in Duitsland en Oostenrijk.
Koop geen nieuwe,haal,m eraf en neem ,m uitelkaar,zit wat contact blik in en een veertje maak het droog plaats het terug en weer goed,tenminste bij mijn l2

Marten.
 
Kijk ook even naar de schakelaar die aan de koppelings handle zit,de tweede start blokkering,die willen ook wel eens weigeren.
Haal de stekkers eraf en verbind die twee door,als ie dan wel start weet je het.
Had dit in Italie ook dit jaar na stort buien in Duitsland en Oostenrijk.
Koop geen nieuwe,haal,m eraf en neem ,m uitelkaar,zit wat contact blik in en een veertje maak het droog plaats het terug en weer goed,tenminste bij mijn l2

Marten.

Volgens mij moet de brandstofpomp dan wel gewoon werken mocht het probleem in deze schakelaar of de zij-standaard schakelaar zitten.

@TS Heb je de zekeringen al gecontroleerd?
 
hallo
ik heb het schakelaartje bij de koppeling ook door verbonden en deed nog niks.
ik zat de zekeringen nog eens te controleren en zat een beetje aan de draden te klooien en toen hoorde ik hem in een keer pompen. ik ben er nu achter gekomen dat me start relais kapot was heb er een nieuwe in gezet en start en loopt weer als een nieuwe. *O*
 
hallo
ik heb het schakelaartje bij de koppeling ook door verbonden en deed nog niks.
ik zat de zekeringen nog eens te controleren en zat een beetje aan de draden te klooien en toen hoorde ik hem in een keer pompen. ik ben er nu achter gekomen dat me start relais kapot was heb er een nieuwe in gezet en start en loopt weer als een nieuwe. *O*

Heb je de stekker ook goed gecontroleerd? Die wil wel eens inbranden.
 
hallo
Het is weer zo ver de motor is weer begonnen met klooien.
Hij slaat weer af onder het rijden en af en toe word het brandstofrelais niet geschakeld.
Ik heb 2 filmpjes gemaakt want af en toe loopt hij ook op 2 cilinders en ploft hij knalt hij.

ik heb er al 4 andere Ecu's geprobeerd maar bij allen het zelfde probleem.
Ik heb een hoop gemeten en ik kom er op uit dat het brandstof relais niet word geschakeld door de ECU. Als ik het contact aan zet duurt het even voordat de pomp gaat lopen daarna doet hij het een paar uurtjes goed. Als ik een halve of een hele dag wacht doet hij het weer niet. Weten jullie misschien wat voorn signaal de ECU nodig moet hebben om het brandstof relais te schakelen?

alvast bedankt
 
heb ook nog een ander vraagje
De kleppen van de stva gaan als ik het contact aanzet van dicht stand naar open en dan blijven ze open staan. Horen ze niet dan opnieuw dicht te gaan? hij geeft geen F1 storing aan.
 
oké dus dat kan ik uitsluiten dat is het niet.
heeft het niks met een startonderbreker te maken die af en toe inschakelt? De motor heeft geen alarm. Er word gewoon geen signaal van de ECU naar het brandstof relais gestuurd. heeft iemand dit wel eens eerder gehad?
 
heb ook weer iets nieuws gezien.
Als de brandstof pomp niet word geschakeld gaat er CHEC staan als hij het wel normaal doet komt er niks te staan. wat heeft dat CHEC te maken of is dit normaal?
 
Aan de kant oma :W

Heeft iemand hier toevallig de oplossing voor? Lees overal op het wereldwijde web over dit gelijke probleem, maar nergens echt een oplossing.

Probleem is dus idd,
- contact aan
- chec in display
- brandstofpomp doet niks
- wel starten, maar niet aanslaan dus


Gecheckt:
- koppelingscontact werkt
- zijstandaard doorverbonden
- start/stopknop werkt
- brandstofrelais werkt (ook gewisseld voor een andere)
- Omvalschakelaar werkt (ook gewisseld voor een andere)
- knipperlichtrelais werkt (ook gewisseld voor een andere)
- alle connectors ingespoten
- powercommander en quickshifter etc ertussen uit
- accu is vol en goed
- branstofpomp doet het wel met direct stroom erop


Iemand een idee :?


Oh bijna vergeten. Geeft geen Fi code aan en gaat om een Gsxr 750 K4.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan