MF 't Gooi Nummer 142 > op naar het Schwarzwald

Status
Niet open voor verdere reacties.
:^ Hij verpest het voor zichzelf. Hij moet opletten dat hij zijn baan bij de UFC niet kwijtraakt.

Chael P Sonnen daarintegen :P Geweldige toespraak weer haha :}
Och, mensen zien 'm graag, ook als ie verliest denk ik :')



Sonnen is wel echt een showbinkie ja. Die maakt er wel een show van.
 
Och, mensen zien 'm graag, ook als ie verliest denk ik :')



Sonnen is wel echt een showbinkie ja. Die maakt er wel een show van.

Mensen zien hem graag maar hij krijgt teveel betaalt voor de prestaties die hij levert. UFC is niet zo moeilijk tegenwoordig met het ontslaan van mensen.
 
Een hydraulisch (hydrauliek, een samenvoeging van de Griekse woorden Hydor en Aulos vertaald als water en buis) remsysteem zoals toegepast op de meeste motoren is in feite een relatief simpele toepassing van de wet van Pascal, deze luidt :

Een druk op een vloeistof, uitgeoefend in een geheel gevulde en gesloten ruimte, plant zicht in alle richtingen onveranderd voort.

In theorie bestaat het remsysteem uit een zuiger (bediend met de remhendel) waarmee er een bepaalde kracht wordt uitgeoefend op een vloeistof, en een zuiger (remtang) die, onder invloed van deze kracht, een kracht uitoefent op een schijf door middel van een frictiemateriaal (remblokje).

Voor het gemak wordt er vanuit gegaan dat het verplaatste vloeistofvolume door de remzuiger gelijk is aan het verplaatste vloeistofvolume in de remtang. Op deze manier kan er een kracht worden overgebracht. De krachtvergroting is afhankelijk van oppervlakteverhouding tussen beide zuigers. (F= P * A, gelijk aan P=F/A)

In dit geval omwerken naar druk (die zijn voor beide zuigers gelijk) :

Premzuiger= Premtang
Fremzuiger / Aremzuiger=Fremtang/Aremtang

Maar in het geval van het remsteem van een motorfiets zijn de buizen / slangen min of meer elastisch, en moeten eigenlijk ook worden beschouwd als een zuiger.

Er geldt nu :

Premzuiger= Premtang = Pslangen

en dus :

Fremzuiger / Aremzuiger=Fremtang/Aremtang = Fslangen / Aslangen


Uit bovenstaande formule blijkt dat de kracht op de remzuiger met en zonder rekening te houden met de flexibiliteit van de slang gelijk blijft.

Aangezien rubberen leidingen in het algemeen meer uitzetten dan stalen leidingen, blijkt uit bovenstaande formules dat de kracht welke uitgeoefend wordt op de remzuiger in beide gevallen gelijk is, en dat de uiteindelijke remkracht niet wordt bepaald door het soort slang.

Maar waarom is er wel een voelbaar verschil ? Om dit te verklaren moeten we kijken naar het verplaatste vloeistofvolume.

Het vloeistofvolume dat door de rempomp wordt verplaats niet gelijk aan het vloeistofvolume die de remzuiger verplaatst, maar gelijk aan de vloeistofvolume dat door de remzuiger wordt verplaats plus het vloeistofvolume wat door de slangen wordt opgenomen.

Hierdoor zal de rempomp meer volume moeten verplaatsen om hetzelfde effect te bereiken, met andere woorden de remhendel moet een grotere slag maken. Aangezien de slang elastisch is zal het drukpunt worden uitgesmeerd over een groter slagvolume van de remhendel, het gevoel wat dit geeft noemt met in de volksmond ook wel sponzig.

Het remt dus niet beter maar anders. De drukopbouw is een andere functie van het slagvolume, dus remhendel :Y
blablabla
En wat betreft de opbouw en materiaal van de leidingen geldt dat stalen / rvs / koperleidingen nauwelijks rek onder invloed van druk hebben, maar lastig zijn toe te passen. Beter is de uitzetting van flexibele slangen te beperken door deze te omvlechten met staal of rvs.

en dan een conclusie waaruit blijkt dat je niet weet waar je het over hebt _O-
 
Bij mij zaten ze er al op toen ik de motor kocht. Zou het verschil niet eens weten :P
 
Merk je ook pas echt op bvb 't circuit bij meer warmte ontwikkeling.
 
en dan een conclusie waaruit blijkt dat je niet weet waar je het over hebt _O-

Is geen conclusie, en leg uit waar ik het mis heb, het is jouw werk, niet het mijne O-) . Ik heb alleen een uiteenzetting gegeven vanuit de fysica. De uitvoering en constructie van remleidingen is arbitrair en onderhavig aan de voortschrijdende inzichten van de materiaaltechnici.
 
Enige wat ik weet is dat rubberen kunnen uitzetten en droog worden. Zolang ik maar op tijd stil sta als het nodig is vind ik het best.
 
Is geen conclusie, en leg uit waar ik het mis heb, het is jouw werk, niet het mijne O-) . Ik heb alleen een uiteenzetting gegeven vanuit de fysica. De uitvoering en constructie van remleidingen is arbitrair en onderhavig aan de voortschrijdende inzichten van de materiaaltechnici.

da's altijd het mooie van theorie en praktijk

ik ga liever op de praktijk af ;) waar theorie mogelijk een ondersteuning betreft
 
Mooi man.
Vrijdag één van de drie wijkagenten gemaild over die graffiti.
Dat kwam terecht bij een coördinator en zou doorgegeven worden. Ondertussen heb ik nog niets gehoord of gezien.

:(


er zijn vast belangrijkere zaken voor deze drie wijkagenten :z
 
Is geen conclusie, en leg uit waar ik het mis heb, het is jouw werk, niet het mijne O-) . Ik heb alleen een uiteenzetting gegeven vanuit de fysica. De uitvoering en constructie van remleidingen is arbitrair en onderhavig aan de voortschrijdende inzichten van de materiaaltechnici.
bij opdrachten word ik betaald.
 
Mooi man.
Vrijdag één van de drie wijkagenten gemaild over die graffiti.
Dat kwam terecht bij een coördinator en zou doorgegeven worden. Ondertussen heb ik nog niets gehoord of gezien.

:(


er zijn vast belangrijkere zaken voor deze drie wijkagenten :z

:Y
flitsen of parkeerboetes schrijven :') :(
 
Laatst bewerkt:
bij opdrachten word ik betaald.
Te makkelijk Zot.

Bij mij kan je hydrauliekslang tot 2" met 6 staalinlagen bestellen, eventueel met aangeperste koppelingen en cerificaat. Misschien een beetje over de top als remleiding voor je brommert, maar dan verkoop ik ook nog eens wat. :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan