Olie lampje brand met genoeg olie

Mr_Mitch

Die hard MF'er
22 jan 2003
327
0
Amersfoort
Sinds dit weekend een probleem dat mijn olie lampje (niveau meter) af en toe brand. Er zit ruim genoeg olie in. De motor heeft wel 3 weken stil gestaan ivm met vakantie. Voor de vakantie nergens last van gehad. Het gaat om een FZS 600 Fazer uit 2001.

Hij brand alleen na het starten voor een paar km en daarna na 20-30 km weer. Hij blijft ook af en toe heel licht branden.

Denk zelf aan een kapotte sensor..? Enig idee wat het nog mee kan zijn.

Ik weet dat de sensor gevoelig is van een Fazer maar er zit net zoveel olie in als voordat dit probleem zich voor doet.
 
Wat ik wel is gezien heb (voornamelijk na vervanging van de Olie) dat deze niet goed doorspoelt.

Wat dan schijnt te helpen is de motor volgas te starten zodat de Olie even een duw krijgt. (als de motor aan is zet je volgas natuurlijk direct weer uit ;) Alleen ff met starten.
 
Wat ik wel is gezien heb (voornamelijk na vervanging van de Olie) dat deze niet goed doorspoelt.

Wat dan schijnt te helpen is de motor volgas te starten zodat de Olie even een duw krijgt. (als de motor aan is zet je volgas natuurlijk direct weer uit ;) Alleen ff met starten.

Lijkt me nou niet echt tof voor een koud motorblok???? :N

Als de olie niet zou "doorspoelen" zou dat een probleem met de oliepomp zijn, echter zou je dat met een olieniveaumeter nooit kunnen vaststellen.

Dus zou ik direct beginnen met het peilen van olie en niet 20-30 km wachten to het lampje een keer uit gaat.
 
Zoals in de openingspost vermeld. Er zit ruim voldoende olie in. En een motor kan je ook starten wanneer hij warm is gereden :+

Het gas trukje lijkt wel te werken. Gisteren gedaan en vandaag zo goed als geen brandendlampje meer. Heel evenemtjes een zwak lampje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan