Het Grote Ra ra "Waar ben ik?" topic, deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk eens aan, dit is een mooie, nog beter dan de bergweg van Wannesss!

Edit: Damn, ik kom er net achter dat dit beroemde strand niet met streetview is te bekijken, daarom neem ik genoegen met alleen een naam!

[afbeelding]

Had je daar nou bewust een rare vlek bij die (vuur)toren gemaakt, was het een vuiltje op de sensor of een druppel op de lens?

Maar man, man, man, wat gaan jullie hard. Ben je even een middag/avond motorrijden met dit superweer, zijn jullie 10 foto's en 20 berichtjes verder. Jullie lopen af en toe 1 foto op 1 oplossing. _O-
 
Had je daar nou bewust een rare vlek bij die (vuur)toren gemaakt, was het een vuiltje op de sensor of een druppel op de lens?

Maar man, man, man, wat gaan jullie hard. Ben je even een middag/avond motorrijden met dit superweer, zijn jullie 10 foto's en 20 berichtjes verder. Jullie lopen af en toe 1 foto op 1 oplossing. _O-
Het was geen toren, het was een zeilbootje. Maar je hebt een scherp oog, die vlek heb ik nooit eerder gezien. Ik vermoed een druppel op de lens, want alleen op foto's die op die dag zijn genomen zie ik de vlek terug.
Deze spiegelreflex gaat er trouwens uit, ik merkte dat ik hem op motortrips bijna niet gebruik vanwege te groot en te zwaar. Ik heb nu mijn zinnen gezet op een mooie compact camera, een Panasonic Lumix lx100. Maar da's een ander topic!

:)
 
@F6

Je kunt ook nog het zoomniveau van je scherm vergroten. Als ik details wil zien, zet ik 'm ook wel eens naar 400% of hoger. Dan kom je al een heel eind met inzoomen (tenzij er zo'n lage resolutie is gebruikt dat je alleen nog maar pixels ziet).

@Mods

Als jullie deze sluiten, vergeet dan AUB niet de nummer 4 weer te openen.
 
Ondertussen kunnen we toch al die bergpas zoeken (de bergpiek heb ik al)


/edit

Raak:
https://goo.gl/maps/k2asdiLWE752
Lijkt me een mooie afsluiter! :} :} :}
Wullebolle, wil je in het nieuwe topic nog even zeggen hoe je dit hebt gevonden? Want ik begrijp werklijk niet hoe je het hebt gevonden. Hoe doe je dat terwijl je eigenlijk niks hebt om op af te gaan behalve dat je naar een grote berg zit te kijken?

Slotje!!

*D *D
 
Lijkt me een mooie afsluiter! :} :} :}
Wullebolle, wil je in het nieuwe topic nog even zeggen hoe je dit hebt gevonden? Want ik begrijp werklijk niet hoe je het hebt gevonden. Hoe doe je dat terwijl je eigenlijk niks hebt om op af te gaan behalve dat je naar een grote berg zit te kijken?

Slotje!!

*D *D

Mods nog nie wakker. Kzal de oplossing maar hier neerzetten.
Wannesss zijn reishistorie wat kennende: wel europa maar niet canada argentinie kaukasus nieuwzeeland -en het helpt ook als je zelf al 45 jaar door europa hebt gecrossed- dacht ik direct aan de Alpen westelijke kant. Op de foto zie je een markante bergpiek met een opvallend schuin en effen plateautje naast de hoofdpiek. Geen +4000-er, daar is te weinig sneeuw en scherpe rotspieken voor. Dus zuidelijker dan het Ecrins & Vanoise massief, zo rond de frans/italiaanse grens. Daar is dan de Queras.
Aan de zon te zien vaag in noordelijke richting kijkend.
Was het in Frankrijk ging ik die piek wel hebben herkend wegens alle passen daar op men duimpje kennen. Dan maar eerst gezocht aan de italiaanse kant. Google afbeeldingen op "italian alpine peak" ... en zie na een schermpje of drie scrollen komt daar een piek uit met dat opvallend schuine plateau-tje naast de hoofdpiek (even inzoomen op de wannes foto). Vermoeden bevestigd: dit is de Monte Viso. Geverifieerd en bevestigd met afbeeldingen zoeken op Monte Viso. Daarna ff de michelin kaart 1/200.000 erbij, daar staan alle motorfiets berijdbare wegen op, en ook de passen (pas was de tip van Wannesss). Zicht was noord, pas is dus zuidelijk van Monte Viso, op geschat een tiental kilometer afstand. Op de kaart (viamichelin oude stijl) kijkend is maar één pas(je) die in aanmerking komt. Terug naar google maps nu, dat pasje opsnorren, en zie ... de rest is wat mikken met streetview.
:W
 
...Hoe doe je dat terwijl je eigenlijk niks hebt om op af te gaan behalve dat je naar een grote berg zit te kijken?

Als het een troost is, ik snap evenmin hoe Wanness die strandfoto had gevonden. :?
Je hebt evenmin om op af te gaan behalve dat je naar een strand zit te kijken. |(
Eentje die evengoed ergens in een baai in de USA kon liggen. 8-)
Anyway :]
 
Hulde :} :} :]
Mods nog nie wakker. Kzal de oplossing maar hier neerzetten.
Wannesss zijn reishistorie wat kennende: wel europa maar niet canada argentinie kaukasus nieuwzeeland -en het helpt ook als je zelf al 45 jaar door europa hebt gecrossed- dacht ik direct aan de Alpen westelijke kant. Op de foto zie je een markante bergpiek met een opvallend schuin en effen plateautje naast de hoofdpiek. Geen +4000-er, daar is te weinig sneeuw en scherpe rotspieken voor. Dus zuidelijker dan het Ecrins & Vanoise massief, zo rond de frans/italiaanse grens. Daar is dan de Queras.
Aan de zon te zien vaag in noordelijke richting kijkend.
Was het in Frankrijk ging ik die piek wel hebben herkend wegens alle passen daar op men duimpje kennen. Dan maar eerst gezocht aan de italiaanse kant. Google afbeeldingen op "italian alpine peak" ... en zie na een schermpje of drie scrollen komt daar een piek uit met dat opvallend schuine plateau-tje naast de hoofdpiek (even inzoomen op de wannes foto). Vermoeden bevestigd: dit is de Monte Viso. Geverifieerd en bevestigd met afbeeldingen zoeken op Monte Viso. Daarna ff de michelin kaart 1/200.000 erbij, daar staan alle motorfiets berijdbare wegen op, en ook de passen (pas was de tip van Wannesss). Zicht was noord, pas is dus zuidelijk van Monte Viso, op geschat een tiental kilometer afstand. Op de kaart (viamichelin oude stijl) kijkend is maar één pas(je) die in aanmerking komt. Terug naar google maps nu, dat pasje opsnorren, en zie ... de rest is wat mikken met streetview.
:W
 
Laat me 't houden op geluk O-) :X Ik ben er zelf nog nooit geweest trouwens, die kant ;).
Puur en alleen de vorm van 't fort en wat ingezoomd zoeken op Google Maps met een afstand tussen 't "beroemde" strand en de eilandjes ongeveer gelijk aan de afstand Vlieland-Terschelling.


Als het een troost is, ik snap evenmin hoe Wanness die strandfoto had gevonden. :?
Je hebt evenmin om op af te gaan behalve dat je naar een strand zit te kijken. |(
Eentje die evengoed ergens in een baai in de USA kon liggen. 8-)
Anyway :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan