relais tikt motor start niet

nolamaz

Rookie
5 mrt 2012
12
0
amersfoort
Hoi allemaal,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een topic heb geplaatst maar ik zit weer eens met een klein probleempje. Ik heb een Honda Hornet 600, bouwjaar 2000.

Vandaag dacht ik, hey het is mooi weer laat ik eens mijn motor wassen. Zo gezegd zo gedaan. Na het wassen wilde ik de motor starten alleen, zonder succes. Na 3 pogingen hoorde ik ineens een ratelend/tikkens geluid. Het geluid kwam van de relais. Ik heb deze eruit gehaald en zag dat deze een beetje nat was. Ik heb de relais eruit gehaald en geprobeerd om te drogen (föhn e.d.) en je raad het, zonder succes.

Ik heb het vermoeden dat door een kortsluiting de relais kapot is gegaan. Is dit mogelijk? Het tikt wel namelijk (of hoort een relais niet te tikken?). Ik zit te denken om een nieuwe relais te kopen, maar dan moet ik wel zeker weten dat het aan de relais ligt.

Ik hoor graag jullie reacties. Alvast bedankt!

Groet,
Nolamaz
 
Contacten op je relais,naar de startmotor even doorverbinden met een dikke schroevendraaier. Gaat de starter dan wel rond,kan het ook nog zijn dat de contacten op je startrelais vervuild zijn. Deze dus loshalen en goed schoonmaken, dit dus ook bij je accu polen. Ook de aansluiting op de startmotor zelf schoonmaken,kan nooit geen kwaad.

Zoals al gezegd; van een wasbeurt gaat hij niet kapot.

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan