Nog een CB 500 caferacer

Achterlicht is geen probleem, dit is weggewerkt in het frame en is slechts 50 mm op 7mm groot en met CE keur, zal hier nog een foto van posten. :P

Nummerplaat is iets anders natuurlijk, die nieuwe Belgische platen zijn zo groot als een half A4 blad....gaat heel de boel verkl#ten.
 
Laatst bewerkt:
hier het mini Led achterlichtje

full
 
Laatst bewerkt:
Potdomme man, dat is een mooi uitlaatsysteem! Rest van de fiets vordert ook mooi :)

Hoe ga je het doen met banden/velgen? Voor heb je er 17" 120 radiaal band in lijkt het, ga je achter voor een 17"? Nog plannen voor een aparte achterbrug? met staal werken gaat immers prima zo aan het frame te zien :)
 
Achterbrug wil ik nog wel iets speciaals van maken, de voorvelg is een 18" met 110/80 band erop, achteraan zit er nog een 17" in maar worden beide 18" Ben van plan om naar Morad velgen over te stappen en voor de continental racing classic banden te gaan.

Nu ik de uitlaat heb kan ik verder met de schetsplaten te maken om het rem schakelset te monteren

Grootste probleem blijft de keuze van het kleur, ook van het frame en dan nog poedercoaten versus natlakken van het frame.

tips welkom
 
Laatst bewerkt:
ondertussen nog even tijd gemaakt voor het kleinere werk, prototype schetsplaten gemaakt en de bediening van de achterrem. Draadstangetje wordt uiteraard nog vervangen door iets dat er beter uitziet.

De aanpassing van de elektriciteit is ook gestart, bodemplaat in het frame gemaakt waar de batterij en andere componenten worden bevestigd. Nu nog een voortandwiel afdraaien omdat ik naar een 520 ketting ga overstappen.

Meerdere foto's volgen nog.
full
 
Ik zit met de vraag welke velgen ik ga monteren, 17 of 18 inch. Tips, ervaringen voor of nadelen van beide altijd welkom.
full
 
17 inch, minder grondspeling en minder vulling van het frame (optisch), stuurt beter, bandenmaten makkelijker aan te komen voor betere prijs.
 
Ik denk misschien inderdaad voor de looks toch naar 18 inch te gaan, iets minder vlot sturen is geen probleem. Het moet geen supersport worden, dan koop ik beter iets anders.

ik denk dat ik vooraan een 2.5 en achter een 3.00 velg ga nemen.
 
Vandaag de motor terug gestart, cilinder 2 wil niet meer mee. Stond nu 2 maanden stil en alles werkte voorheen.
Bougie vonkt dus het moet de carburator wel zijn, iemand enig idee?
 
op mn 750 wou cilinder 1 niet mee. Carbs open gedaan, zat wat prut in de sproeier en de gasnaald zat vast.

Best de carb eens openen idd als je vonkt hebt.
 
op mn 750 wou cilinder 1 niet mee. Carbs open gedaan, zat wat prut in de sproeier en de gasnaald zat vast.

Best de carb eens openen idd als je vonkt hebt.

carbs zijn volledig gereviseerd voor de eerste start een tijd geleden, heeft maximum 10 min. gedraaid en sindsdien stilgestaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan