Nog een CB 500 caferacer

Had geen zin om de carbs er weer af te gooien, dekseltje was bereikbaar met een korte schroevendraaier. sproeier even doorgeblazen met perslucht en draait als een zonnetje .

En zoals verwacht maakt de uitlaat een hels kabaal.........toch nog zien om en DB killer te monteren denk ik.
 
Laatst bewerkt:
En we zijn terug.....

reserve blok aan het opengooien en vastgesteld dat de primaire ketting in het carter is gelopen, ik vermoed dat het door slijtage is van de ketting ?
full
 
Bensterman, van waar haal je dat led achterlichtje? En zit er alles in? Pinkers, stop en gewoon achterlicht. Ben ook naar zoiets op zoek.
 
Een tijdje stil geweest hier maar dit wil niet zeggen dat ik op de achtergrond niet bezig ben geweest. Ondertussen twee andere carterhelften uit de US laten opsturen en de speling van de lagerschalen uitgemeten op de krukas met plastigauge.

Ben nu klaar om te parelstralen ( zelf een straalkast gemaakt ondertussen) en het blok in onderdelen te spuiten, bestelling van nieuwe primaire ketting, nokkenasketting , pakkingset , lagerschalen kettinggeleiders enz....
Blokje op de kop getikt van een 650 voor 50 eurotjes waarvan de nokkenas en oliepomp al zeker gebruikt zullen worden.

Ook nog een 600cc kit besteld via E-bay.
Het blok gaat dus zo goed als nieuw zijn. :P

Twijfel nu nog of ik een aftermarket keerringenset zou betsellen of origineel Honda , wie heeft ervaring met deze ?
full
 
600 kit , cb650 nokkenas ,op dezelfde toer als ik ? Welke carbs ?
Bij de 650 nokkenas zit een andere vertanding voor de aandrijving van de toerenteller, als je de 550 teller gebruikt draait ie te snel.
Dus op zoek naar een 650 teller.
 
Laatst bewerkt:
600 kit , cb650 nokkenas ,op dezelfde toer als ik ? Welke carbs ?
Bij de 650 nokkenas zit een andere vertanding voor de aandrijving van de toerenteller, als je de 550 teller gebruikt draait ie te snel.
Dus op zoek naar een 650 teller.

dezelfde toer op als jou,klopt wel, misschien wel tips gekregen van dezelfde man ;) ;)
Als ik het goed begrepen heb kan ik de aandrijving van de teller gebruiken van de 650 en dan zou de toerenteller correct moeten werken.

Vandaag een tip gekregen om carbs te gebruiken van een GS 750.

Heb jij de originele keerringen gebruikt of imitatie ?
 
Ik heb een andere toerenteller (CB650) gekocht omdat zoals ik al aanhaalde de aandrijving/vertanding op de 650 nokkenas anders is.

CB650 carbs schuif je zondermeer op de CB550 inlaatspruitstukken, het valt te bezien of de GS750 carbs dat ook doen.
Gaat namelijk om de afstanden tussen de carbs , die van de 650 hebben dezelfde afstand als die van de 550.
Wel zul je de hoofd en stationairsproeiers moeten aanpassen, ben ik een heel tijdje mee bezig geweest om dat uit te zoeken en af te stellen.

Vwb de keerringen heb ik imitatiespul gebruikt.
 
Ik heb een andere toerenteller (CB650) gekocht omdat zoals ik al aanhaalde de aandrijving/vertanding op de 650 nokkenas anders is.

CB650 carbs schuif je zondermeer op de CB550 inlaatspruitstukken, het valt te bezien of de GS750 carbs dat ook doen.
Gaat namelijk om de afstanden tussen de carbs , die van de 650 hebben dezelfde afstand als die van de 550.
Wel zul je de hoofd en stationairsproeiers moeten aanpassen, ben ik een heel tijdje mee bezig geweest om dat uit te zoeken en af te stellen.

Vwb de keerringen heb ik imitatiespul gebruikt.

Om de GS carbs te gerbruiken moet ik 4 stukken draaien die rechtstreeks op de cilinderkop geschroefd worden, de schuine inlaat spruitstukken vervallen dan. Deze carbs staan iets verder uit elkaar en het inlaat traject verbeterd erdoor.

De keerringen heb ik ondertussen toch origineel besteld, kost wel meer dan het dubbele natuurlijk.

In afwachting van de onderdelen eerst het straalwerk doen en het spuitwerk van de carters
 
Terug
Bovenaan Onderaan