Ervaringen Motogadget Motoscope Pro

jelle visser

MF veteraan
21 jun 2004
1.165
3
noord holland
Goedendag,

Ik heb al een heleboel gezeik gehad met mijn koso.
Dan weer een sensor, stekkertje, kabelbreukje en de toerentelleras had ook een bak speling.
Oftewel elke keer wat.
Nu was mijn 3de snelheidssensor weer stuk en begonnen er spontaan motorstoringslampjes te branden (waarvan ik de bedrading geeneens aangesloten is..) was ik het zat en heb hem (rx1n) weggegooid.

Nu ben ik dus klaar met de kwaliteit van koso maar wat is dan een goede optie qua compacte teller?. En geen 1000 euro kost.
Is die motogadget wat of wordt is dat ook niets?.
Mensen met ervaring?.
 
Ik heb die van mij ik denk een jaar of 4 , blijft een genot om naar te kijken vind ik

p162516504-3.jpg


Kwaliteit kost wat , maar bijv de toerenteller naald is zo stady , en het is gewoon een prachtig klokje
 
Maar dat is alleen een toerenteller neem ik aan? En van motogadget?.

Ik zit ook nog aan analoge klokken te denken want dat kijkt wat rustiger en vind ik ook mooi.
Die heeft koso ook maar is dezelfde kwaliteit en dat ben ik dus zat.
 
Maar dat is alleen een toerenteller neem ik aan? En van motogadget?.

Ik zit ook nog aan analoge klokken te denken want dat kijkt wat rustiger en vind ik ook mooi.
Die heeft koso ook maar is dezelfde kwaliteit en dat ben ik dus zat.


Nee km teller zit in het venstertje , oliedruk , voltage enz en alles erg nauwkeurig
En natuurlijk de controle lampjes zitten in de teller
 
Goedendag,

Ik heb al een heleboel gezeik gehad met mijn koso.
Dan weer een sensor, stekkertje, kabelbreukje en de toerentelleras had ook een bak speling.
Oftewel elke keer wat.
Nu was mijn 3de snelheidssensor weer stuk en begonnen er spontaan motorstoringslampjes te branden (waarvan ik de bedrading geeneens aangesloten is..) was ik het zat en heb hem (rx1n) weggegooid.

Nu ben ik dus klaar met de kwaliteit van koso maar wat is dan een goede optie qua compacte teller?. En geen 1000 euro kost.
Is die motogadget wat of wordt is dat ook niets?.
Mensen met ervaring?.

Lang verhaal kort, nee, voor weinig geld heb je geen kwaliteitsspul.

Dat gezegd hebbende wil niet zeggen dat er niks acceptabels te krijgen is voor minder. Kabelbreuken zijn overigens vaak te wijten aan foute montage...
 
- Hoe dikker de draadbundel hoe minder scherpe hoeken er in gelegd mogen worden.
- Kabelbinders niet te strak aantrekken
- Kabels nooit onder spanning monteren
- Als je een stekker aan een gestript koperdraadje gaat knijpen, draai je nooit de koperen kern in elkaar voor je deze in de stekker steekt
- Contactspray gebruik je eigenlijk nooit. Een groene connector in een stekker kan je beter vervangen. Indien je toch spray wilt gebruiken, spray je dit op beide kanten en klik je de stekker een paar keer in elkaar. Contactspray gebruik je niet om stekkers te beschermen, contactspray is namelijk zoutzuur, en zal een stekker sneller weg laten rotten dan wanneer er niets opzit. Om contacten te beschermen zijn andere sprays te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is dan idd een mooie teller!. ook een mooi prijsje maar kan de hele winter sparen ;) .

En wat kabelbreuken betreft.....aldoende leert men maar in dit geval was het niet echt mijn schuld.
Als je de bedrading en aansluitingen zo gammel maakt terwijl de kabelboom van de teller toch vaak moet bewegen om het balhooft dan is dat in mijn ogen slechte kwaliteit.

Bedrading zou eigenlijk wat dikker moeten en de verbindingsstekkers wat steviger.

Ik ga toch sparen voor die motorscope alhoewel ik die analoge toch ook erg :9~ vind!.
Ben alleen bang dat die snelheid moeilijk af te lezen is in zo'n klein scherm?.
Er mooie duc ook btw!.
 
Dat is dan idd een mooie teller!. ook een mooi prijsje maar kan de hele winter sparen ;) .

En wat kabelbreuken betreft.....aldoende leert men maar in dit geval was het niet echt mijn schuld.
Als je de bedrading en aansluitingen zo gammel maakt terwijl de kabelboom van de teller toch vaak moet bewegen om het balhooft dan is dat in mijn ogen slechte kwaliteit.

Bedrading zou eigenlijk wat dikker moeten en de verbindingsstekkers wat steviger.

Ik ga toch sparen voor die motorscope alhoewel ik die analoge toch ook erg :9~ vind!.
Ben alleen bang dat die snelheid moeilijk af te lezen is in zo'n klein scherm?.
Er mooie duc ook btw!.

Volgens mij zijn er ook waar bij de snelheid analoog wordt aan gegeven en het toerental in het schermpje
Snelheid is niet belangrijk , let ik toch nooit op
 
- Als je een stekker aan een gestript koperdraadje gaat knijpen, draai je nooit de koperen kern in elkaar voor je deze in de stekker steekt
Waarom niet?
Ik heb altijd geleerd om de kern altijd in elkaar te draaien.

Wat ik trouwens wel vaak doe bij knijpstekkers is kern in elkaar draaien, in stekker stoppen, knijpen en vervolgens wat soldeertin in het geheel vloeien.

- Contactspray gebruik je eigenlijk nooit. Een groene connector in een stekker kan je beter vervangen. Indien je toch spray wilt gebruiken, spray je dit op beide kanten en klik je de stekker een paar keer in elkaar. Contactspray gebruik je niet om stekkers te beschermen, contactspray is namelijk zoutzuur, en zal een stekker sneller weg laten rotten dan wanneer er niets opzit. Om contacten te beschermen zijn andere sprays te krijgen.
Groene connector valt prima te reinigen met een dremel. Uiteraard pas als je weet waar het door veroorzaakt is en je weet dat dat niet weer zal gebeuren.
Wat zuurvrije vaseline eromheen en het geheel blijft aardig waterafstotend.
 
ja... waarom niet?

Overigens, contact spray = zoutzuur? dan liegen de producenten blijkbaar op de verpakking met termen als "bevat geen zuur" of zou de "= zoutzuur" opmerking misschien iets te kort door de bocht zijn?

Ik ben nog geen contactspray tegengekomen die op termijn geen connectors wegvreet. Het moet ook wel aggresief zijn anders krijg je er geen contacten mee schoon. Waar het om gaat is dat je dat spul niet moet gebruiken 'om te voorkomen dat'. Daar zijn andere middelen voor.
 
Waarom niet?
Ik heb altijd geleerd om de kern altijd in elkaar te draaien.

Wat ik trouwens wel vaak doe bij knijpstekkers is kern in elkaar draaien, in stekker stoppen, knijpen en vervolgens wat soldeertin in het geheel vloeien.
Beter geen soldeertin gebruiken, dat kan slecht tegen trillingen en koud-warm verschillen. Zeker bij het moderne loodvrije tin is dat een drama. Er overlijden een hoop apparaten door zgn. dry-joints.
Groene connector valt prima te reinigen met een dremel. Uiteraard pas als je weet waar het door veroorzaakt is en je weet dat dat niet weer zal gebeuren.
Wat zuurvrije vaseline eromheen en het geheel blijft aardig waterafstotend.
Je haalt met je dremel (of schuurpapier) wel de coating van de steker (is vaak staal met koper coating), waardoor het nog sneller gaat roesten. Met de vaseline vertraag je dat proces wel weer.

Wel interresante info over het niet opdraaien van de kern!
 
Beter geen soldeertin gebruiken, dat kan slecht tegen trillingen en koud-warm verschillen. Zeker bij het moderne loodvrije tin is dat een drama. Er overlijden een hoop apparaten door zgn. dry-joints.

Gelukkig mag er voor reparatiedoeleinden (bedrijfsmatig) gewoon loodhoudende tin gebruikt worden. En de amateur mag dat sowieso. Soldeert ook veel mooier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan