Benzineprobleem zxr750

ZuluXrayRomeo

Die hard MF'er
9 jul 2010
807
0
Hallo!

Sinds kort start mijn zxr750J uit '92 niet goed meer.
Ik daarom toen:

Bougies vervangen,
Contactpuntjes van de pomp vervangen,
En de carburateurs eraf gehaald on de spruitstukken en carburateurs te controleren op valse lucht.

Nu heb ik allerei fora afgezocht op het euvel rond de brandstofpomp, maar het schijnt dat deze niks hoort te doen tijdens het starten. Ik voel hem ook niet of nauwelijks pompen tijdens het starten.
Heb de spanning over de pomp gemeten tijdens het starten en die bedroeg 7v.

Enfin, de zxr loopt ook wel gewoon met hulp van wat startgas, maar dat hoort natuurlijk niet.


Het probleem dat de benzine niet verder komt dan de benzinekraan! Heb de kraan getest en deze is in orde.
Ook de tankdop eraf gehad tijdens het starten, maar geen succes....
Het filtertje loopt niet eens vol met benzine


Ik ben ten einde raad inmiddels....
 
Dankje bananeman100. Iemand een idee hoe de spanning over de pomp zo laag kan zijn? Ik heb hem aan de auto gestart, dus te lage stroom zal het niet aan kunnen liggen
 
Dankje bananeman100. Iemand een idee hoe de spanning over de pomp zo laag kan zijn? Ik heb hem aan de auto gestart, dus te lage stroom zal het niet aan kunnen liggen

bij mijn fireblade mete ik ook rond de 8 volt tijdens het starten.
of dit normaal is weet ik niet, maar hij loopt er prima op.

misschien zit er nog een filtertje tussen wat verstopt zit of zelfs verkeerd om gemonteerd zit ?
op de oudere blades zit ook een brandstofpomp, die zou met een volle tank zelfs ertussenuit kunnen omdat de volle tank dan zelf voor voldoende aanvoer zorgt, mischien zou je dat eens kunnen proberen.
 
Volgens mij is dat een kwaal van de zxr heb er zelf 1 gehad en daar heb ik een pomp van een zx9 opgezet. Op het zxr forum weten ze het fijne ervan en willen ze jouwn oude wel hebben.
 
Tank afgevuld, maar geen vorderingen :(

Iemand nog ideeën?

je moet gewoon logisch te werk gaan

- leiding van kraan naar pomp los, kraan open, komt er benzine uit ? als het een vacuumkraan is zelf aan het darmpje zuigen.

- leiding van pomp naar carbu's lossen aan carbu's en in een bus/fles/... steken. van batterij direkt 12V op je pomp zetten. wordt er benizine gepompt ? dan werkt je pomp normaal. weer neit vergeten aan het darmpje te zuigen. maar als test 1 goed is, en je hebt een PRI stand (geen vacuum nodig) kan je vanaf nu gewoon deze stand gebruiken.

- je pomp hoeft niet te draaien bij het opzetten van het kontakt/tijdens het starten. alleen als de vlotterkamers niet volledig vol zijn moet ze vanzelf beginnen draaien bij kontakt op (soms moet kill-switch ook op run staan). ze stopt vanzelf met werken als de vlotterkamers vol zijn. dus vlotterkamers laten leeglopen, darm weer aansluiten, direkt 12V op pomp zetten en kontroleren of de pomp stopt als de kamers vol zijn.

indien dit allemaal ok is heb je een probleem met de stroomvoorziening van je pomp
 
Enkele dingen die ik zou proberen:

-Hoe is de ontluchting van de carburateurs aangesloten?
-Draait de startmotor naar jouw idee snel genoeg rond tijdens het starten?
-Probeer de accuspanning eens te meten als je start en post de waarde hier.
-Haal het slangetje tussen de carbuarteur en pomp eens los, en doe het uiteinde in een potje. Als je dan start komt er dan benzine uit de slang?
-Reservestand van de benzinekraan al geprobeerd? zou kunnen dat het filtertje van je benzinekraan toch verstopt is.
-Als je motor stationair draait en je geeft een heel klein beetje gas hoe pakt de motor dan op? Gaat dit vloeiend of met ''haperingen'' Als dit zo is dan zou je eens aan de luchtschroeven moeten draaien onder de carburateurs, als het mengesel niet goed is (choke) dan gaat starten heel moeilijk.
Rij zelf ook een kawa, misschien heb je iets aan de bovenstaande dingen.
 
Janbros. Heb al die dingen al 100x gedaan, vandaar dat ik het forum raadpleeg. Toch bedankt voor je reactie.

Peter139. Dankje voor je nuttige tips! Zal morgen even je lijstje afgaan bij mij zoveelste startpoging!
 
Janbros. Heb al die dingen al 100x gedaan, vandaar dat ik het forum raadpleeg. Toch bedankt voor je reactie.

dit was je probleem :

Nu heb ik allerei fora afgezocht op het euvel rond de brandstofpomp, maar het schijnt dat deze niks hoort te doen tijdens het starten. Ik voel hem ook niet of nauwelijks pompen tijdens het starten.
Heb de spanning over de pomp gemeten tijdens het starten en die bedroeg 7v.

Het probleem dat de benzine niet verder komt dan de benzinekraan! Heb de kraan getest en deze is in orde.
Ook de tankdop eraf gehad tijdens het starten, maar geen succes....
Het filtertje loopt niet eens vol met benzine

volgens mij duidt al wat jij zegt op een benzinetoevoer probleem. als je mijn lijstje afwerkt weet je toch perfekt wat het probleem is ?
 
Is er een relais dat de spanning naar de brandstofpomp regelt? Misschien is die kaduuk.

Als het pompje met een andere 12 volt wel werkt, maar op de je motor niet, dan zit daar ergens iets in de draadjes niet goed.

Check dus de toevoer vanaf de pomp (kabels, stekker, zekering, ev relais, etc).
 
Martell ik denk dat je hier een sterk punt hebt, dat hoop ik stiekem ook!

Enfin, dit is de derde pomp die ik inmiddels op de zxr heb gezet, contactpunten ook al vervangen en slangen, zowel naar de tank als van de pomp zitten correct.
Verder zitten geen vacuumslagen aan de carburateurs en de kraan werkt ook niet op vacuüm.

Wat ik zo ga proberen is extern 12v op de pomp jagen en kijken of die de beandstof verplaatst. Mocht dat het geval zijn, moet ik op zoek naar het relais..
 
Ja, die kawa pompen word je helaas niet goed van..

Hij doet het sinds vanmiddag weer!!

Het duidelijk een motor met een eigen wil.. Relais volgens het WPH nagemeten, (impedantie van de spoel) en hij bleek gewoon in orde..!
Toen een nieuwe accu gekocht en zoals in de reacties al werd genoemd, 12v direct op de pomp gezet.
Ik wist al dat de pomp het deed, dus dat was geen verassing meer.

Wel verassend was, was dat het filtertje zich vulde met benzine en het pompje stopte met pompen, aanduiding dat de vlotters vol zitten.

Accu teruggemonteerd en SUCCES!

Misschien dat het ontluchten heeft geholpen..?
 
ik vermoed dat toch je relais of kabels van/ naar relais niet goed zijn..

heb het zelfde gehad met mijn 9. was een gekloot voor ik er achter was. het ene moment reed ie super niks aan de hand en kon ik zo 2 uur rijden.. volgende moment was ik de straat nog niet uit of stond ik stil.
zoals je jouw probleem beschrijft zou ik zeggen dat de kabels het probleem zijn. probeer deze een beetje te bewegen dat wil nog wel eens een draadbreuk bloot leggen.

bij mij zelf was de stekker van de pomp het probleem. deze kun je even vervangen kost je misschien een euro en 10 min werk. weet je zeker dat die goed is .

hopelijk blijft het goed, maar heb geleerd dat je beter even langer door kunt zoeken naar het echte probleem. des te langer kun je daarna genieten van het feit dat et blijft werken, en niet even bij toeval ;)
 
blijkbaar was je accu gaar waardoor de startspanning tot een dieptepunt daalde waardoor er niet genoeg ''stroom'' voor de pomp was? of idd slechte verbindingen. Het is wel algemeen bekend dat brandstofpompralais wel vaker kapot gaan.. komt door de relatief grote stromen die hier doorgaan. het soldeersel in het relais gaat door de temperatuurverschillen kapot, waardoor je rare problemen krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan