olielekkage bij waterpomp kawasaki z750s

Stephang

Rookie
21 apr 2013
6
0
Emmen
Dag techneuten,

Gisteravond met de motor aan het rijden geweest, toen ik vanmorgen naar mijn werk heen ging zag ik dat er een plasje olie onder lag. Vanavond na het werk direct maar ff gekeken waar het aan kon liggen. Aan de sporen na te gaan (olie vrijwel over het hele blok) kwam het bij het tandwiel gedeelte weg. Ik dacht eerst dat het de kering was achter het tandwiel of schakelpook. Kapje voor de tandwiel verwijderd, alles schoon gemaakt. Vervolgens heb ik hem op de paddock gezet en de motor laten warm lopen. Toen kwam ik tot de conclusie dat er olie bij de waterpomp weg kwam. Heb ff het een en ander gegoogeld, en zag dat men er steeds over een weephole had waar olie wegkwam (klein gaatje in het blok). Motor nog een keer gestart, en ja inderdaad het olie kwam met drupjes uit het klein gaatje in het blok nabij de waterpomp. Het gaat om een kawasaki z750s uit 2005. Iemand een idee hoe dit heeft kunnen onstaan? en hoe het verholpen kan worden? olie in het blok zit er zon 5000 km in, en motor wordt wel intensief gebruikt (sportieve rijder)... ben even een beetje radeloos, ik hou de oliepeil altijd goed bij en hij heeft nog nooit geen olie gebruikt. Blijkbaar gister onderweg goed gelekt, halve oliepeil is verdwenen en aan de achterbrug etc kan ik het wel zien dat hij gelekt heeft tijdens het rijden. Gelukkig op tijd achtergekomen.

Alvast bedankt
 
Terug
Bovenaan Onderaan