Gastoevoer op lage snelheid

Steven268

Rookie
10 jul 2013
6
0
Nunspeet
Ik heb pas een Suzuki GSXR 750 K6 'bij een dealer' gekocht alleen heb ik een terugkoment probleem. Wanneer ik met mijn motor normaal, zacht rij. Dus bijv in mn 2 40/50 km/u. En ik doe iets gas dicht, valt gelijk mn hele gastoevoer weg, terwijl ik maar een klein beetje gas minder. Wanneer ik dan iets extra gas wil geven geef ie gelijk meer gas. Dus dan is stationair (50km/u) rijden niet mogelijk. Soms heb ik dit probleem. Maar als ik harder rij, dus op de snelweg, heb ik dit probleem niet. Echt alleen als ik rustig rij (binnen de bebouwde kom). En dit komt soms voor, niet altijd... Kan er iets in het handvat zijn, of is het de motor? Kent iemand dit probleem?
 
Ik heb pas een Suzuki GSXR 750 K6 'bij een dealer' gekocht alleen heb ik een terugkoment probleem. Wanneer ik met mijn motor normaal, zacht rij. Dus bijv in mn 2 40/50 km/u. En ik doe iets gas dicht, valt gelijk mn hele gastoevoer weg, terwijl ik maar een klein beetje gas minder. Wanneer ik dan iets extra gas wil geven geef ie gelijk meer gas. Dus dan is stationair (50km/u) rijden niet mogelijk. Soms heb ik dit probleem. Maar als ik harder rij, dus op de snelweg, heb ik dit probleem niet. Echt alleen als ik rustig rij (binnen de bebouwde kom). En dit komt soms voor, niet altijd... Kan er iets in het handvat zijn, of is het de motor? Kent iemand dit probleem?
Terug naar de dealer, je hebt niet voor niks extra betaald..
 
Onlangs gekocht, bij bedrijf waar wss ook monteurs rond lopen :)

Lijkt me een goed advies om even langs te wippen en het voor te leggen :Y
 
Ja klopt, ik ben er al een keer eerder langs geweest met het probleem. Toen hebben hun een proefrit gemaakt, maar deed ie het prima. Dus konden ze er toen niks mee. Maar als het probleem zich 1 keer op de 5 ritten voordoet... Is het maar hopen dat dat dan juist die keer is... Iemand misschien enig idee waar het aan zou kunnen liggen? (er ligt een nu een yoshimura uitlaat op) die gaf toen ik mijn proefrit maakte een foutmelding, later is die foutmelding opgehouden. Maar misschien dat het daar aan ligt?
 
Ff mee denken. Jou soes heeft injectie als het goed is. Volgens mij zit daar een systeem in verwerkt dat als je vanaf wat hogere toerentallen het gas dicht draait dat dan het injectie systeem automatisch de injectoren uitschakeld zodat deze geen brandstof meer in spuiten. Hierdoor remt de motor harder af dan wat je normaal gewend bent. Als hij dan bij 1500tpm of zoiets komt dan schakelt het systeem de injectoren weer bij en gaat je motor stationair lopen.
Dicht geeft een beetje het gevoel van motor uit aan effect.
But correct me if i'm wrong.
Mijn ouwe K100 bmw heeft dat in ieder geval wel en die is van 1986.
 
Is er niet voor mijn beemert maar kan het zelf simpel oplossen door de tps, jajaja die heeft hij al, zo te verdraaien dat de microswitch niet aangesproken wordt. Nadeel is dat hij dan lastiger gaat starten. Krijgt dan iets te veel brandstof ingespoten.
 
Bekend aan/uit probleem van injectie motoren.

Power Commander er tussen !

Klets!!

Een normale GSX-R 600/750 moet ook met een normaal tempo over een rotonde te rijden zijn (en 50Km/h is niet normaal om 3/4 te gaan).

@TS: terug naar je dealer en als er niet uit te komen is dan gewoon terugbrengen. Probleem zit in je ECU óf TPS en die zijn opnieuw te programmeren of te vervangen,
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties! Heb volgende week donderdag een afspraak bij de dealer, dus als het nog een paar keer gebeurt, even in de gaten houden rond welk toerental. Soms komt ie namelijk als ik 3000 toeren rij, maar dat varieert tot in de 6000 toeren. Aangezien het een snelle fiets is kan het daar denk ik niet aan liggen...

Ik hoorde ook iets van iemand dat mn benzine filter verstopt kan zitten? Of dat er iets in mn tank zit dat er soms voor komt te liggen dat het benzine geen toegang laat? Of denken jullie echt dat het de ECU of TPS?
 
Bedankt voor alle reacties! Heb volgende week donderdag een afspraak bij de dealer, dus als het nog een paar keer gebeurt, even in de gaten houden rond welk toerental. Soms komt ie namelijk als ik 3000 toeren rij, maar dat varieert tot in de 6000 toeren. Aangezien het een snelle fiets is kan het daar denk ik niet aan liggen...

Ik hoorde ook iets van iemand dat mn benzine filter verstopt kan zitten? Of dat er iets in mn tank zit dat er soms voor komt te liggen dat het benzine geen toegang laat? Of denken jullie echt dat het de ECU of TPS?


sluit je lambdasonde is af met een dummy stekker
pc3 of fi tuner pro er tussen en laten afstellen
x-tre bestellen timing retard eliminator
ook je pair systeem dicht maken ( voor je gaat afstellen )
en je tps afstellen kan idd ook geen kwaad die staat vaak veelste hoog

bij mij was het aan uit gevoel weg toen bij me sv1000
 
Laatst bewerkt:
Wat verstaan jullie precies onder het aan/uit gevoel? Is dat dat als je iets je gas mindert (bij de 3000 tot 6000 toeren) dat ie dan je hele gas dichtgooit, terwijl normaal de motor dan langzaam van vaart hoort te minderen?
 
Met 2 verschillende SV1000 motoren hetzelfde probleem. Veel mensen zeggen dat het "karakter" is van een V-twin, naar mijn idee onzin, moet gewoon goed kunnen lopen.
Begin met de zaak synchroon te stellen. Daarna ga eens rijden met de lambda los en kijk of dit invloed heeft, het knipperende ECU lampje kun je dan tijdelijk negeren.
Ik denk dat je het meest gebaad ben bij het afstellen van de TPS. Volgens het WPH zit er nogal een marge op de afstelling, maar als je andere bronnen raadpleegt zie je dat er waarschijnlijk een toerental is waar je 'm op af moet stellen dat hij een stuk beter loopt.

Verder kan 't geen kwaad om te controleren of er voldoende speling op je gaskabels zit, zodat je de gashendel tegen de eindaanslag kunt duwen, zonder dat het toerental veranderd.
 
sluit je lambdasonde is af met een dummy stekker
pc3 of fi tuner pro er tussen en laten afstellen
x-tre bestellen timing retard eliminator
ook je pair systeem dicht maken ( voor je gaat afstellen )
en je tps afstellen kan idd ook geen kwaad die staat vaak veelste hoog

bij mij was het aan uit gevoel weg toen bij me sv1000


Ik lees net dat dat klets is.

:')


Maar goed, laat even weten of er iets aan te doen is?
 
Heb zelf ook een PC3 (met autotune) er tussen zitten, maar die heb ik juist in het gebied van 0% tot 5% gas uit gezet bij lagere toerentallen. Het eerste stukje inspuiten (vanaf de fuel cutoff en stationair) moet de ECU echt zelf doen, daarvoor is de afstelling van de TPS dus ook zo belangrijk. De afstelling van de TPS bepaalt bij welke gasklepopening de ECU weer benzine in gaat spuiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan