Honda SH150i deel2

Nee joh, al begint ze wel een beetje taaier te worden denk ik... ;)

@robber57: inderdaad dezelfde kip als je laatst hebt gezien. ;)
 
Laatst bewerkt:
@nutty, die vorkpoot moeten we even uitdiepen want das nie goe,ik kan me bijna niet voorstellen dat er vuil in de poot is terechtgekomen tijdens montage maar aan de andere kant krijg je doorgaans alleen krassen als er vuil in zit, er zit verder behalve de afdichtingen en een circlip niets in die poot wat krassen zou kunnen veroorzaken, de circlip zou los kunnen zitten maar die zou dan naar buiten in de vorkpoot gaan en onmogelijk krassen kunnen maken.
Bovendien hebben we die clip nooit aan geraakt, dit is even een puzzeltje...
 
En hoe gaat het ermee ? Kayvd
bedankt iedereen voor al het medeleven :) !


@ robber ja als me schouder morgen nog dik is ga ik zeker naar de dokter .
kan me arm amper hoger dan me eigen borst zonder veel pijn doen

@ martin ja zat ik ook aan te denken . maar me vriendin wilde graag de kuip behouden
zit nu op 140 euro aan spul bij elkaar het vald nog mee ( tenzij de vork krom is )
 
projector-xenon ombouw in een sh150:
Przeróbka reflektora H4 halogen na bixenon -tzw retrofit. Xenony w motocyklu :: SWIATLA.ARBITER.PL

2_1129769902_IMG_9847.jpg


wel in het pools (google translate helpt daarmee) maar het idee is duidelijk en mooi uitgevoerd.

Arbiter is zo iemand die wel meer knutselt, warme lucht ducts,radio met stero speakers,media speler , hij knutselt alles op zijn sh.
En hij is zo iemand die consequent 1:40 rijd en 25.000 km met een achterband doet :+

Ik kan niet anders dan "respect" zeggen voor deze begaafde knutselaar met mad dhz skills:
2_2095534426_2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie knutsel resultaten.
Hij rijd waarschijnlijk alleen in de zomer met mooi weer overdag de terrasjes af.. ;)
 
Centrale verwarming op je sh onder de thermoscud _O- :

let ook op de vent/duct links boven de slang middelste foto

2_905265373_IMG_9310.jpg


2_1233148089_IMG_9308.jpg


2_1203280566_IMG_9309.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooie knutsel resultaten.
Hij rijd waarschijnlijk alleen in de zomer met mooi weer overdag de terrasjes af.. ;)


Eh,nee, weer en wind, in polen....
Dus ook met -43 en huilende sneeuwstormen, ik videos gezien van hem als je dat ziet klaag je echt noooit meer over het nederlandse weer en die 3 sneeuwvlokjes die wij hebben bij -3
 
Nou, het anders wel heel erg koud worden in Polen, toen ik er ooit was haalde het met gemak -36 en toen zeiden de polen dat het nog niet zo erg koud was, ik weet dat het er idd zo maar -40 kan worden
 
Ja dan wordt je vanzelf vindingrijk tegen de kou, maar het staat zo koddig.. :)
 
Laatst bewerkt:
Rij net naar werk, zet motor uit zadel open sloten eruit en draai even aan het achterwiel.

RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!

Godsamme toch niet weer?!
Echt een ratelend geluid precies zoals toen in Drenthe en daarom toen naar huis laten brengen via anwb.
Godverdomme.
Ik denk effe proberen, start de motor en geef een paar keer vol gas effe.
Motor uit en draai weer aan het achterwiel.

ZZZZZZZZZZZZZZ..... ;)

Geluid weer helemaal weg en prachtig zoemgeluid.

Iemand een idee wat dit in hemelsnaam kan zijn en of het kwaad kan?
Gr nutty
 
Rij net naar werk, zet motor uit zadel open sloten eruit en draai even aan het achterwiel.

RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!

Godsamme toch niet weer?!
Echt een ratelend geluid precies zoals toen in Drenthe en daarom toen naar huis laten brengen via anwb.
Godverdomme.
Ik denk effe proberen, start de motor en geef een paar keer vol gas effe.
Motor uit en draai weer aan het achterwiel.

ZZZZZZZZZZZZZZ..... ;)

Geluid weer helemaal weg en prachtig zoemgeluid.

Iemand een idee wat dit in hemelsnaam kan zijn en of het kwaad kan?
Gr nutty

ik denk zelf de vsnaar die slap stond en daarna weer strak ?
lagers zijn goed of slecht niet van ene moment op andere goed/slecht
 
ik denk zelf de vsnaar die slap stond en daarna weer strak ?
lagers zijn goed of slecht niet van ene moment op andere goed/slecht

De snaar doet niet mee als je aan het achterwiel draait, dus dat kan niet.

@nutty: mogelijk draaide je het achterwiel achteruit, dan pakken de tandwielen anders in elkaar en maken ander geluid (net zoiets als een auto die meer herrie maakt als ie achteruit rijd.) of er loopt iets aan? Rem? Het is wel gissen achter de computer want ieder onderdeel heeft zijn eigen geluid.. En ik hoor niks..
Probeer nog eens op verschillende kracht (ook zijdelings) en snelheid je voor en achteruit te draaien aan je achterwiel om te kijken of het en hoe optreed.
 
Laatst bewerkt:
Het geluid was bij zowel voor als achteruit draaien van het wiel.
Na gestart te hebben en paar keer gas geven,motor weer uit en het geluid is weg.
Rem loopt niet aan.
Het is echt zo'n oud lager geluid RRRRRRRRRRRRRRRRRRR.
Ik zal het de volgende keer filmen.
Het geluid komt echt uit het gedeelte van de koppeling/cardan.
Heel vreemd,maar heb er toch niet zo n lekker gevoel bij zolang ik niet weet waar het precies vandaan komt en of het kwaad kan.
 
Het is natuurlijk lastig te beoordelen, maar lijkt toch lagergerelateerd.
Toch mss preventief even de koppeling er af halen en het lager daar op de as smeren met litiumvet (ook lik vet in de vario waar de as in gaat..)
Kost weinig moeite (? Denk ik voor jou..) en dan kan het eigelijk alleen nog liggen aan de lagers die in het oliebad draaien in de tandwielkast (olie peil ok?)
Of je koppeling sleept aan?, dat kan je ook controleren door aan achterwiel te draaien terwijl je de koppeling er af hebt (houd je automatisch de gear box over..).
Anders is het een wiel lager?, dan hebben we alles wel gehad denk ik..
Overgens heeft de SH geen cardan...

Een filmpje maakt mss meer duidelijk als speculatie's nu.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan