Honda SH150i deel2

Rijdt voorlopig nog geen motor vrees ik.
Maar opgeven doet deze bikkel niet hoor, is een echte taaie.
Hoop vrijdag weer effe op de koffie te kunnen.
 
Hoi allen en vandaal, een kleine update alhoewel er niet zo veel te melden is.

Mijn gebroken arm,neus,middenhandsbeentjes en ander klein spul gaat wel goed maar mijn been wil niet echt.
Mijn bovenbeen is (nog steeds) gebroken, het moet door revalidatie weer aan elkaar groeien maar aangezien mijn kruisbanden in mijn knie volledig stuk zijn kan ik bijna niet lopen waardoor ik slechts heel langzaam aan mijn bovenbeen breuk genees, pas als de breuk (voldoende) genezen is kan mijn knie geopereerd worden.

Ik zit dus feitelijk te wachten en te wachten en te wachten...
Ondertussen ben ik weer thuis wonend en rommel de dag door al hinkelend en rollend in rolstoel.
Lichtpuntje: ik heb van een erg lieve buurvrouw/man tijdelijk een scootmobiel te leen *O*
Tis een wat oudere en de accus lijken niet zo best aangezien ze een half jaar stil hebben gestaan maar ik ben er erg blij mee! *D
Ik kan nu gelukkig een boodschapje doen en een beetje het huis uit wat erg prettig is want af en toe komen de muren een beetje op me af.

Verder brengen Bulldozer en Gespierde spijker af en toe een bezoekje wat de verveling lekker breekt, zit nu te wachten op Rene (bulldozer) die zo ff lang komt, gezellig een uurtje ouweneelen over motortjes en varios :+ en vrijdag komt Kevin (spijker) ook op bezoek, nog meer lullen over motortjes ! :+
 
Laatst bewerkt:
Robber57 bezit een erg prettig balans tussen realist en optimist wat mij erg aanspreekt.

Hopelijk tot vrijdag.
Altijd gezellig 😊

Hou je taai he!

Gr Kevin
 
Balen dat het herstel niet wil vlotten.
Kan begrijpen dat de muren op een gegeven moment op je afkomen.
Fijn dat je mobiel bent met een scootmobiel, zeker nu de lente langzamerhand doorzet 8-)
Sterkte met het trage herstel.

Gr Robin
 
We kunnen een MF motorscooter BBQ organiseren. Dan stelt Robber zn achtertuin (edit; of balkon, of anders het pleintje voor de deur) ter beschikking, we spreken een datum af en "wij, MF'ers" regelen kooltjes, eten en drinken.

Afleiding en een hele middag / avond over scooters lullen. Wat zou Robber nog meer willen?

:)
 
Laatst bewerkt:
Nou Robber57, dat is toch wel even goed aangekomen. Ik wens je nogmaals heel veel sterkte met het herstel. Wel mooi dat je er af en toe even uit kunt met die geleende scootmobiel.
 
ook vanuit Tilburg sterkte en een voorspoedig herstel toegewenst
 
Goededag heren... ik meld me hier ook even want ik ben sinds vandaag de gelukkige eigenaar van SH150. Het setje is nu compleet, een SH150 voor woon-werk (12 km per dag, heen en terug :)) en korte afstandjes in de buurt. En een SH300 puur voor de lol. Maar ik zit met een vraagje.

Dankzij de enthousiaste verhalen hier en in het 300 draadje ben ik overgegaan tot aanschaf van deze machientjes. Allemaal leuk en aardig, maar ik vraag me nu wel af waar ik de bonnetjes kan inleveren.
 
Dat zal wel ja :) Ik heb vandaag 70 km gereden op de scooter maar vol gas komt ie niet boven de 90. Welke windkracht moet ik in m'n rug hebben om de 115 te halen? Ik moet wel zeggen dat het wel super-relaxt rijden is op dat ding. Ik overweeg om wat verder van m'n werk te gaan wonen zodat ik dagelijks wat langere afstanden kan rijden.
 
Hahah ja, het zal je gebeuren zeg! Maar goed, dat mag. Als ik niet ingehaald wil worden door opgevoerde brommers dan trek ik die 300 wel uit de kast.
 
Mijn opgevoerde scooter van weleer heb ik nog steeds. Al een jaar of 10. Destijds genoeg motorscootertjes mee ingemaakt. Waaronder mijn eigen Leonardo 150 en 250 haha. Maar nu gebruik ik 'm niet meer. Jeugdsentiment.

Piet, die 150 moet echt wel harder kunnen dan 90. Begin eens te kijken hoe de v-snaar, rolletjes en luchtfilter eruit zien. Waarschijnlijk een kleinigheidje. Het lijkt mij dat +- 110 haalbaar moet zijn.
 
120 km verder en ik ben best tevreden met die 150. De snelweg moet ik er maar niet mee doen, maar in en om de stad is ie super praktisch.

Voorheen had ik 2 brommertjes. Een tweetakt en een viertakt. Die viertakt was een aprilia sportcity 50cc. Op zich een leuk ding maar verschrikkelijk traag met optrekken. Dat voelde nooit lekker als ik voor een stoplicht stond te wachten. De 60 haalde hij wel, maar dan had je wel een aanloop van een kilometer nodig.

Wat dat betreft was die tweetakt een stuk beter. Dat was een peugeot vivacity. Die haalde met gemak 70 (op de teller) en was binnen no-time weg bij een stoplicht. Maar allejeesus wat stonk dat ding. En het was zo goed als altijd vol-gas rijden met flink wat lawaai. Maar ook met m'n vriendin achterop reed ie nog lekker door. Maar zij zat er niet zo lekker op. Die brommer was eigenlijk te klein voor ons tweeën.

De traagheid van de viertakt brommer en het niet-comfortabele van de tweetakt heeft me doen besluiten om maar eens een a2 motorrijbewijs te gaan halen, automaat. Daar ben ik anderhalve week terug voor geslaagd en heb nu dus sinds afgelopen zaterdag die SH150. En daar ben ik best blij mee! Hij heeft de voordelen van beide brommers, 4 takt en snel weg bij stoplichten. Lekker zuinig, heb er zoals gezegd nu iets meer als 120 km mee gereden en heb nog een halve tank sap.

Ik had vorig jaar (geloof augustus ofzo) al een SH300 gekocht in een opwelling. Zag 'm staan bij die schadezaak in Ureterp en de prijs was dusdanig dat ik dacht ik neem die gok. Volgens de advertentie had ie glijschade maar "rijdbare glijschade". Op die 300 heb ik uiteindelijk gelest en afgereden. Superleuk ding, kan niet anders zeggen.

Maar waarom dan een 150 als ik een 300 heb?

Omdat ik klein schuurtje heb met een brandgang d'r naar toe. Als ik die 300 er uit wil halen moet ik 'm een paar keer optillen voordat ik 'm de brandgang uit kan rijden. En dat is op zich te doen, maar dat moet ik niet dagelijks willen doen. Daar komt bij dat mijn dagelijkse ritjes gewoon te kort zijn voor die 300.

En daarom ben ik zo blij met ook die 150. Die is goed te tillen en perfect voor in de stad. Maar nu is mijn verhaaltje rond want ik ben weer waar ik met m'n verhaaltje begon.

Zie dit maar als een soort van voorstelrondje, jullie gaan me hier vaker zien. Oja, ik ben man, 49, heb een vriendin in Groningen en ik woon samen met een poes, Poes. In Haarlem. En heb de ballen verstand van techniek. Groeten.
 
Je verteld het leuk in ieder geval hihi.
De 150 is met wat kleine aanpassingen een erg leuk ding.
Vond hem "spannender" dan mijn huidige nieuwe sh300i.

Ben het effe kwijt, heb je nou een nieuwe gekocht?
Voor het standaard onderhoud zoals remmen olie v snaar rollers filters etc mag je altijd langs komen.
Help je graag kosteloos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan