Honda SH150i deel2

Ik heb je zowel de vario als de koppeling "zien" vastzetten op moment, je hebt zelfs het aanhaal moment met stift op vario en koppeling geschreven ;)

Er staat je dus wat werk te wachten met je 150.
Ik zal ook eens zoeken naar een vario deksel voor je op Internet.

Tbc !!
 
Robber,

Die kap zou je bij wijze van spreken zonder kunnen. Even wachten tot een mooie gebruikte voorbij komt. Een aluminiumlasser kan m denk ik voor je lassen en anders is er hele goese tweecomponenten kit voor aluminium te koop. Daarmee zou ik het ook aandurven.

Gek is dat, toevallig de accu tegelijk stuk. Had ik vorig jaar ook. Scootet sloeg af op de snelweg, deed helemaal niks, startmotor ging ook niet meer rond. Allerlei doemscenario's schoten me door het hoofd. Bleek de carburateur verstopt en toevallig ook de accu nekkie.... Heel gek, maar op dat moment klaag je niet want die kosten vallen dan ineens reuze mee ;)
 
19 piek is idd niet veel en die krasjes die spuit ik wel, ik heb die met het zwarte kapje een mailtje gestuurd voor de shipping costs te vragen,ff kijken wat daar op terug komt.

Bedankt G6-R voor de tip!

Zo valt het nog wel te overzien als de verzend een beetje binnen de perken blijft, daar ga ik niet voor plakken of lassen :+
 
Graag gedaan Robber57

Je kunt hem zelfs nog een prijsvoorstel doen las ik net succes :]
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat is een zeer strak prijsje!
Effe spuiten en klaar :)

Sh loopt weer, andere deksel en hopelijk een verse kappenset.
Nog even uitpluizen wat je olie verbruik veroorzaakt en hij kan er weer tegenaan.
Op naar de 100.000 ? :P
 
Mwa, die 19 eu vind ik prima, heb net bericht gehad dat i.e. van mij is met 6 eu verzend, das zeer schappelijk en 1/10 van de nieuwprijs dus ik vind het wel best zo, vanavond ff betalen...

Bedankt, goeie tip!
 
@robber57,

Stom geintje, maar gelukkig geen ramp.
"Nieuwe" kap erop en gaan weer als vanouds met die banaan! :]
Wel een beetje gescheurde kappen-motor aan het worden zo.
Gelukkig blijkt maar weer dat Honda zelf onverwoestbaar is..
 
Ik heb maar besloten dat ik gelijk mijn olie verbruik probleem ga aanpakken enik zal van de week de kop en cilinder er af halen om te zien wat het probleem is.....

word vervolgt....
 
Het is vandaag in ieder geval mooi weer om lekker te sleutelen ;)

Zo stond mijn trouwe SH'tje er vorige zondag bij :P

20131020_115417_zpsba1b751b.jpg

20131020_115409_zpsec30cc57.jpg


20131020_115359_zpsf411d808.jpg


Nogmaals met grote dank aan Robber57, alleen had ik het nooit aangedurft.
Of het nu komt omdat er nieuwe vorkolie in zit,of dat het komt omdat er nu 15W ipv 10W in zit,maar hij veert nu duidelijk stugger.
Precies goed zo eigenlijk :)

Nu een weekje gereden met de dr pulley sliders en ik moet echt zeggen dat de vario super soepel werkt,geen hokken en stoten of trillingen meer,helemaal top.

En de langere overbrenging geeft wat meer ruimte op top.

Hij is wel wat minder zuinig geworden merk ik al ;)
Maarja met 9 gram ipv 12,25 standaard dan wil het motortje wel lekker draaien natuurlijk.
Zou het toch niet anders willen dan hoe hij nu afgesteld is.
 
@ Robber57.

Als je tijd hebt,zou je dan hier nog eens willen uitleggen wat je mij uitlegde over ons type accu en druppelladers tijdens de winterstalling?
Denk dat iedereen daar wel wat aan heeft,kostbare informatie.

gr nutty
 
Heren, is het achterwiel eruit halen te doen voor een leek met niet
al teveel gereedschap?
 
Kleine daden, grote gevolgen:
full

full

full

full

full


1e (helaas uit focus) foto; de 2 topveren zijn los, de olie schraapveren zitten vast geplakt in de groef.
2e en 3e foto: zowel nokkenas als cilinder wand zien er prima uit,nokkenas glimt er over en de cilinder heeftnauwelijks slijtage
4e foto: bovenste schraapveer-gegolfde veer-onderste schraapveer: op de onderste schraapveer is duidelijk in het patroon van de golf veer de opbouw van verbrande olie (cokes) te zien, ik kan de hobbeltjes van de aangebakken olie duidelijk voelen
5e foto: in de olieschraapveer groef in de zuiger is in de diepte van de groef de aangebakken olie te zien.
Ook de 2 topveren hebben behoorlijk wat aangebakken olie in de groef maar ik denk dat dit gevolg is van de niet werkende olieschraapveer.


Alles te danken aan een flesje Shell advance wat ik nog had staan en "toch eens op moest" :/
Binnen 2000 km had mijn sh die shell olie opgebrand (dipstick geheel schoon) en toen was het kwaad al geschied want vanaf dat moment is het olie verbruik van nul naar 1 liter per 1000 geworden ongeacht wat ik er in gooide.
Dat doen we dus nooooooit meer -O-

Morgen alles eerst maar in de ultrasoon en schoonratelen,dan de hele boel opmeten,er gaan iig nieuwe veren in en wellicht ook een nieuwe zuiger afhankelijk hoe die er aan toe is, een snelle meting met digitale schuifmaat liet niets ernstigs zien maar dat controleer ik morgen wel met een micrometer.

Ik zat voor de demontage al te overwegen om er een malossi bbk op te zetten, weet nu ff niet wat te doen, het idee is aantrekkelijk maar die bbk kost toch wat meer dan een zak kadetjes en in principe is er denk ik niet veel mis met cilinder of zuiger en zo'n setje zuigerveren zal ook niet de kop kosten, keuzes,keuzes....


Oh ja;het druppellader verhaal komt morgen, nu eerst ff de ogen dicht zzzzzzz :z
 
Laatst bewerkt:
Hoe kan shell advance dat veroorzaken dan ?

Of ben je van langdurig mineraalolie gebruik ineens op volsyntheet over gestapt ?
 
Omdat een (kleine) scooter continu 9000 toeren draait en het zuigertje bloedheet word?
Er zit aan de binnenkant ook een laagje aangebakken olie, als de olie se bedrijfs temperatuur kan verdragen zonder overmatig te verdampen zou dat niet mogen gebeuren.
Vast gebakken zuigerveren is puur olie die verlakt omdat de temperatuur te hoog is.

Er voor zat er castrol act evo jaso mb half syntheet in en die shell was denk ik mineraal wat denk ik op zich geen probleem hoeft te zijn, ook mineraal kan prima presteren zij het met een kortere verversinginterval maar aangezien de olie iedere 4k word vervangen is die discussie van weinig waarde denk ik.

De fles was nieuw en heeft bij mij 2-3 jaar op de plank gestaan maar ik had hem gekocht bij een shell pomp in het dorp, wellicht heeft de olie in die shop een eeuwigheid op de plank heeft gestaan.
Als ik nu naar die shop ga staan daar ook flessen motor olie die er denk ik al heel lang staan, het rijtje flessen advance 10w40 was een paar jaar geleden 5 stuks, er staan er nu al een tijdje twee...
Ik heb geen idee wat er met olie gebeurt als het in de fles veroudert.
 
Laatst bewerkt:
Ik sta er ook van te kijken dat een premium olie merk dit zou veroorzaken.
...en dan nu... gelijk een grotere cilinder monteren. O-)

;)
 
Laatst bewerkt:
Mineraal is idd niet goed om te mengen... dan beter een andere halfsyntheet erbij ipv deze...
 
Beetje vals gespeeld vandaag met die harde wind, maar toch voor het eerst 135 km / u op de teller vandaag rechtop zittend en groot windscherm hihi.
Geen begrenzer gevoeld en geen absurd hoge toeren.
Gewoon effe lol ;)
Gaaf man!

Wel veel werk maar ik heb er wel oren naar, ik blijf altijd op 110 haken op toptoeren (zal ook wel aan riem en rollen kunnen liggen, 12.000km, nooit vervangen.
 
Ik had mijn snaar met 11.000 km vervangen maar hier was bar weinig aan te zien,rede vervangen was de leeftijd.
Snaar was nog origineel uit 2006 en wilde gewoon geen risico nemen kwa eventuele verharding/uitdroging.
Wat voor uitlaat heb je eronder?
Met 12.000 is het mooie van je rollers er wel af, rollers gaan in princiepe 30.000 km mee maar eigenlijk na zeg 2000 km voel je het effect al verminderen.

Ik heb er nu dr pulley sliders in en ben erg benieuwd hoelang deze het piek effect van versgeplaatste rollers vast kan houden.
De werking van de vario is nog nooit zo soepel en trillingsvrij geweest als nu met dr pulley.
En hij lijkt op topsnelheid zelfs iets in toeren te zakken.
Ik ben erg tevreden over de sliders in combi met de malossi vertanding.
Deze geeft een veel beter vermogenafgifte over een veel langere acceleratie.

Deze was voorheen tijdens het optrekken meer een kortere piek en daarna zakte het wat in.
Nu blijft hij veel langer optimaal doortrekken,hij blijft gewoon gaan.

@ Robber57.
Weer fijn dat het toch iets simpelers en goedkoper op te lossen dan gevreest.

Eerst de angst gebroken krukas,bleek los moertje van koppeling te zijn, kap stuk, vind er gelijk iemand een ander voor 19 euro :-)
Verbruik olie waarschijnlijk op te lossen met een nieuw setje zuigerveren en voet/koppakking.

Ik kan het positieve er wel in zien moet ik zeggen.
Dat staat natuurlijk los van de tijd en energie die je er toch weer in moet steken,daar zit je nooit op te wachten.
Financieel gezien weer fantastisch dat jij werkelijk alles zelf kan doen,echt een vak hoor,ben daar jaloers op al heb je mij al erg veel geleerd ondertussen.
 
Ik vind het mooi om te lezen allemaal maar ga zelf niet zoveel veranderen, mijn SH is helemaal standaard, gebruik hem voor woon/werk, dat is 50/60/80km en stukje 100km weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan