VMM's zijspanperikelen

Oma heeft hier nu lang genoeg gezeten,tijd voor een up-date.

Sinds woensdag heb ik eindelijk vakantie en ga nu m'n span wat opknappen,iets wat ik al een tijdje wilde doen maar nog niet aan toegekomen was.
De reden hiervoor is dat in mijn ogen het span zich nu qua uiterlijk op een punt bevindt dat je 'm of moet gaan verratten,of netjes maakt zodat ie nog een tijd mee kan.Vooral de bak zit vol lelijke lasnaden die gelukkig niet doorgerot zijn omdat m'n span altijd binnen staat,maar beter wordt ie er niet van.
Dus het plan opgevat om de bak netjes te maken,lasnaden wegslijpen en met plamuur er een beetje model in maken zodat het er weer netjes uitziet.
Voor de meesten een simpel klusje,voor mij nu de eerste keer en ik denk dat ik de 3 weken van m'n vakantie voor een groot deel daaraan kwijt ben.
Woensdag dus vol goede moed begonnen.
full
 
Binnenzijde van de bak mag ook wel wat aan gedaan worden.
full


Excusses voor de kleine foto's,komen van m'n telefooe en blijken te klein om via MijnAlbum geplaatst te worden,maar altijd beter dan niets.

Verdere plannen voor m'n span,ik wil de accu verplaatsen naar de achterzijde van de bak,komt dan een kleine autoaccu voor in de plaats,gelijk de achterkant afsluitbaar maken.
Knipperlicht van de motor rechtsachter naar het spatbord van het span verplaatsen,onder de achterverlichting aldaar,spatbord ook vervangen voor een wat nauwer passend model,gat tussen wiel en spatbord is nu wel erg groot.
Nu de bak er toch af ligt gelijk het onderstel schoonmaken en netjes in de verf zetten,bekabeling naar de bak anders leggen en dan ben ik bang dat m'n vakantie al voorbij is.
Helaas 2 dagen stilgelegen qua werkzaamheden,kreeg op de eerste dag de vraag of ik m'n span zou willen verkopen,ben daarom niet verder gegaan met opknappen om 'm weer vlot in elkaar te kunnen zetten als dat nog mocht blijken,maar kreeg vanavond bericht dat ik verder kon gaan.
 
Excusses voor de kleine foto's,komen van m'n telefooe en blijken te klein om via MijnAlbum geplaatst te worden,maar altijd beter dan niets.

Is dat een smartphone van 1985 dan? Zelfs mijn ouwe Nokia van voordat Android bestond heeft al 3.2 megapixels.
En tegenwoordig is 20 megapixels al niet meer abnormaal. :X
Ik denk dat er iets mis is met je instellingen of dat je de miniatuurtjes heb gekopieerd die de telefoon gebruikt om de foto's in overzichtslijsten te laten zien. Jouw plaatjes zijn 0,18 megapixels. :P

Maar je hebt wel gelijk, iets is beter dan niets. :Y
Goed bezig. *O*
 
Laatst bewerkt:
Vandaag binnenkant van de bak schoongemaakt,ontvet en van een laag primer voorzien.

Foto-FLYIM6UM-D.jpg


Kreeg tevens een telefoontje van de geinteresseerde koper die 'm nu in principe gekocht heeft,zal nu verder de buitenkant netjes zwart maken en dan kan ik 'm weer opbouwen,hij vond 'm mooi zoals ie er bij stond en neemt 'm zo over.
 
'Aankooptip XS1100 zijspancombinatie' > 'VMM's zijspanperikelen'
 
Vandaag binnenkant van de bak schoongemaakt,ontvet en van een laag primer voorzien.

[afbeelding]

Kreeg tevens een telefoontje van de geinteresseerde koper die 'm nu in principe gekocht heeft,zal nu verder de buitenkant netjes zwart maken en dan kan ik 'm weer opbouwen,hij vond 'm mooi zoals ie er bij stond en neemt 'm zo over.

Aardig dat je een telefoontje kreeg. *O* Deze heeft ook een stuk meer pixels. :Y
 
Vandaag weer verder gegaan,slijptol losgelaten op de meuk die erop zat,was behoorlijk taai,nog terug geweest met m'n slijptol voor garantie,de eerste had er al geen zin meer in,met de tweede de klus verder afgemaakt.
Foto-UMDQ34KF-D.jpg


En dan de eerste laag primer erop gespoten.
Foto-ALOILDHA-D.jpg
 
Binnenkant van de bak heeft een kleurtje,buitenkant ook voor 3/4 deel,drogen van de verf duurt me veel te lang,wil eigenlijk vandaag nog een tweede laag erop zetten en morgen draaien en het laatste stuk doen.

Zwart
Foto-DBX34LC4-D.jpg


Als ik dan zo kijk naar de motor met onderstel,lijkt het me ook een goed model om er alleen een transportvloer op te maken.

Foto-FEA3QF6C-D.jpg
 
Dan zou ik er wel wat om te transporteren op knopen, want een kapje op de plek van de tank zal in dat geval niet helpen _O-

Lekker bezig trouwens!
 
Terug
Bovenaan Onderaan