xj 750 maxim

Status
Niet open voor verdere reacties.

slakbrizak

MF'er
7 mei 2013
153
0
zoetermeer
goede nacht

heb nog een laatste vraag / probleem

Benzine toevoer,

Als mn tank afgetankt is loopt hij goed zodra hij half vol/leeg is

is het pruttel en uit vallen mn benzinekraan filter is schoon .

op de kraan zit een gewoone/recerve/pri stand op

ik bedacht me net toen ik de carb er tussen uit had dat er nog een slang aan de voorkant

zat die ik niet heb terug geplaats zou dat de rede kunnen zijn dat hij waarschijnlijk

vacuum trekt ???

Bij de pri stand komt er benzine in het filter

wie heeft hier ervaring mee , ga zeker morgen even een slang plaatsen op het ventiel

van de carb,

En kan iemand mij vertellen wat de rede is dat er twee ventielen zitten en er maar een een stuk slang had


b.v.b.d groet slakbrizak
 
Je hebt een vacuum-geschakelde benzinekraan. Dat wil zeggen, in de ON en RES stand is de kraan dicht, tenzij de motor draait en via de vacuumslang (die de benzinekraan met één van je inlaatrubbers verbindt) de kraan open wordt gezogen. Daarvoor is maar één vacuumslang nodig. Die slang heb je dus blijkbaar vergeten vast te maken, dat helpt zeker niet. Dus, gewoon die vacuumslang weer vast maken, en de andere gaatjes in je inlaatrubbers afsluiten.

Maar ja dan is dus de vraag: waarom zitten er dan op elk inlaatrubber een connectiepunt voor een vacuumslang? Dat is voor het synchronizeren van je carbs, daar kun je dan je synchronisatie apparaat (manometer) op aansluiten.

Op de PRI stand staat de benzinekraan open, ongeacht of je motor draait of niet. Als je vlotters in je carbs goed afsluiten zou je in principe deze stand altijd kunnen gebruiken en is het hele vacuumslang verhaal overbodig (in feite is de vacuumschakeling een extra veiligheid). Maar zoals je zegt gaat er iets mis en lopen je carbs over in de PRI stand, waardoor er benzine in je luchtfilter komt. Dat is dus een probleem in je carbs. Openmaken, kijken of je vlotterhoogte goed is (zie werkplaatshandboek), controleren op lekke vlotters en zorgen dat je vlotternaalden niet plakken, je o-ringetjes nog goed zijn etc.
 
goede morgen Willemvu

mooi uitgelegd


het filter waar ik het over had bedoelde ik het benzine filter

De rest wist ik maar het ging om de ventielen ( ik zou niet weten hoe ik het anders moet beworden)

die aan de carb zitten tussen mn vlotterbakken Mijn vraag is waar zijn die dan voor

Dom natuurlijk had er een foto van moeten maken gisterenavond

In iedergeval, er zat op een een stukje slang en ander niet Heb ik weer een stukje slang op gezet

maar nu op alle twee heb een kort ritje meegemaakt vooralsnog gaat het goed

ga vandaag een alles omvattende maken je hoort van me

Nogmaals bedankt voor je uitleg maar ik was of ben niet duidelijk genoeg geweest

groet Slakbrizak
 
inderdaad maak even een foto van de ventielen die je bedoelt. Ik dacht dat je de vacuum aansluitingen bedoelde aan je inlaatrubbers, maar als ze op je vlotterbakken zelf zitten dan kan het de overloop zijn (dus de connectie tussen de twee vlotterbakken, waardoor je benzine in beiden terecht kan komen), of het is misschien een aansluitpunt voor een stukje slang, zodat je daar de vlotterhoogte (brandstofniveau in je vlotterbakken) kunt meten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan