Stelschroef lekt

RJJansen

Rookie
7 apr 2013
8
0
Hallo allemaal,
ik heb onlangs een Diversion 600 uit 1993 gekocht, de persoon waar ik hem van gekocht heb zei erbij dat die ongeveer 1.5 jaar stil had gestaan, dus ik dacht nieuwe olie, oliefilter en nieuwe bougies erin en gaan.
Helaas dus niet knallen uit de uitlaat en een gesputter dus de carburateurs schoon gemaakt Met dasty (super spul) alles weer gemonteerd probleem niet verholpen wat blijkt de bougie van cilinder 3 kapot vervangen en hij loopt als een zonnetje.
Maar nu sinds een paar dagen lekt er benzine uit dit afstelschroefje, iemand enig idee waar deze voor is bvd.

Gr. René
full
 
Dag Heren,

Dank voor jullie snelle reactie.
Met mijn domme verstand heb ik er al aan gedraaid zonder de slagen te tellen is dit erg?
Maar als ik dat schroefje er nu uitdraai blijft er dan geen benzine uitlekken?

Gr. René
 
Geen drama, je zou een andere kunnen indraaien en weer uitdraaien.
Slagen tellen en deze een gelijk aantal uitdraaien.

Korte speurtocht op google verteld mij ,via louis.de, de stelschroef 2 slagen uit te draaien.

Beste is om af te laten stellen, of via een colortune
2 slagen is standaard basiswaarde

Komt misschien iets uit niet veel
 
Laatst bewerkt:
Carburateurs verwijderen en leegmaken.

Daarna schroef verwijderen en o-ring vervangen.

Telt de slagen voor je de schroef uitdraait, je hebt nog 3 carburateurs waarmee je kan vergelijken.

Zoals kwsuz al zei.

coschroeven afstellen:

Kort stukje gas geven en kijken wat er met de toeren gebeuren.

Zakken deze eerst alvorens ze stijgen dan staan de co schroefen te rijk (beetje indraaien), blijven de toeren wat hangen voor ze terug naar stationair toerental gaan staan ze te arm (beetje uitdraaien).
 
Laatst bewerkt:
Dag allen,

Bedankt voor jullie reacties, ik heb het rubberringetje vervangen en tot nu toe geen lekkage de schroeven 2.5 slag uitgedraaid en naar mijn mening loopt die nu goed.

@ v.d.v. alle carburatoren waren helemaal uitelkaar gehaald behalve deze schroefjes had ik laten zitten.

bedankt mensen.

Gr.René
 
Hoi Rene,

Als de motor 1,5 jaar heeft stilgestaan zou ik ze ook ff schoonmaken.
Misschien ten overvloede maar als je de schroeven indraait om het aantal slagen te tellen draai ze niet strak aan anders kun je ze beschadigen.
Let ook even op de remklauwen dat de zuigers goed werken en terugtrekken ( geen aanlopende rem ) heb verschillende diversions gezien met dat probleem.

groet Mario
 
Terug
Bovenaan Onderaan