Motor start niet Accu leeg! ook niet met startkabels!

olmez

MF'er
5 mrt 2007
131
0
Beste motor-forum leden,
ik zit met een dilema

Mijn spanningsregelaar bleek niet goed te zijn na een onderhoud beurt.
boven 4000 toeren liet het spanningsregelaar geen stroom door naar mijn accu maar het kon nog een tijdje mee volgens de persoon die het voor mij wou doormeten.

ik geloof dat het spanningsregelaar nou echt stuk is want het accu laadt niet op of zelfden. er is sinds paar dagen geen genoeg spanning om de startmotor netjes draaiend te krijgen, normaal kon ik na een kort ritje weer op de startmotor starten.

Het betreft een Gsxr-600 1998 SRAD

Nou is mijn vraag: Start de motor ook als je spanningsregelaar stuk is! of als de accu dood is?
(het is een carburateur model) dus geen injectie!

Want de dag voor dat mijn motor stuk ging heb ik het hele dag gereden.
Maar ik moest het motor wel aanduwen steeds als ik het motor uitzette dus waarschijnlijk zat het al aan te komen dat het spanningsregelaar stuk aan het gaan was!

Het volgende ochtend wou me motor niet starten nog aanlopend nog op startkabels.
ik hoorde knal geluiden uit me uitlaat komen toen ik poging deed om het motor te starten.
ik heb de motor op startkabels aan een auto gehangen toen wou me startmotor niet echt draaien dus ik dacht dan maar het auto starten misschien is er onvoldoende spanning dus heb ik het auto gestart dat ging wat beter maar nog steeds dree het startmotor zwak.

Kan het zijn dat het accu stuk is dat het accu al het stroom leeg trekt om zo maar even te zeggen of is het de spanningsregelaar?

(Het dynamo is wel goed denk ik want gisteren toen me accu leeg was kon ik het hele dag rijden zonder problemen met lichten aan, als me dynamo stuk was zou me lichten het ook niet doen denk ik?)

Wat een dilema ik wil vrijdag mee met de motor forum rit maar me motor rijdt niet :(
Terwijl dat het motor de avond ervoor perfect deed zonder problemen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan