Custom DB killer maken aan motorzijde uitlaat

melvinoz

Rookie
12 jun 2013
5
0
Het idee is om een DB killer in mijn uitlaat te monteren aan de klemzijde. Er past namelijk geen DB killer in de uiteindes en wil echter het geluid wel dempen.

Hebben jullie ideeën om een DB killer aan de onderkant te monteren, in de uitlaatpijp.
full

full
 
Daarom wil ik zelf een db killer erin maken, in de uitlaat pijp zelf. Alleen ik vraag me af wat de beste oplossing is.
Er moet wel dempingsmateriaal aanwezig zijn "rondom" de killer (dempingswol dus) om de geluidsgolven te kunnen absorberen, want dat is wat een killer in principe doet. De luchtstroom zo wijzigen (door te zorgen dat er geen vrije uitstroom van de verbrandingsgassen meer is) dat de demper beter kan dempen. Een killer doet niets meer als de werking van de uitlaatdemper versterken.
Als er al niets aanwezig is wat voor demping kan zorgen, kun je dus ook geen (effectieve) killer plaatsen.
 
:^

Ik heb hier uitgebreid mee geëxperimenteerd (want wilde per se met die megafoons rijden). Het heeft geen zin. Zodra het wel een beetje effect heeft, heb je een veel te grote restrictie in je bochten gepropt..
 
Terug
Bovenaan Onderaan