OPGELOST - Xenon FZS600 FAZER

Frontysco

Die hard MF'er
18 sep 2006
683
6
Bemmel
Mede muizen,

vandaag een setje xenon binnen gekregen voor mijn motor.
Omdat ik wel eens een lampje heb vervangen was ik er van overtuigd dat dit een H1 fitting was.

Nu blijkt H1 dus niet te passen omdat deze in een fitting gestoken worden:

Dropbox - Error
Dropbox - Error
Dropbox - Error

Nu moet ik dus een nieuw lampje bestellen, maar wat heb ik nu nodig :?
 
Laatst bewerkt:
Wat in deze adaptervgaat is H1 ja.
Maar de fitting zelf gaat het om, hierpast nml geen xenon in omdat xenon geen steeklamp is.

De vraag is dus, welke fitting is de fitting zelf haha
 
Kan iemand die xenon in zijn FZS600 bj 2000 heeft ingebouwd contact met mij opnemen? Ik kom niet tot het juiste antwoord en zoek dus ervaring.

Het probleem is dat ik H1 besteld heb, maar deze niet zonder de zwarte fitting in de koplamp past. De Xenon lamp past uiteraard niet in de fitting want de fitting vereist een steeklamp zoals halogeen H1.

Wie kan mij zsm helpen??

Even voor de duidelijkheid. Het beugeltje kan de lamp niet vasthouden
 
Laatst bewerkt:
Net H7 uit de auto geprobeerd maar dat is hem ook niet!
De poten van de H7 lamp staan dichter bij elkaar dan de stroom stekker en deze past ook niet door het gat van de koplamp.

Help!
 
Die staan in mijn eerste post :)
De stekker die op de lamp gaat is ook maar 2 aderig dus er moet echt een soort van tussenstuk tussen lijkt het wel.

Zoals de H1 lamp in dat zwart stuk gaat, moet ik iets hebben waar xenon in past denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Die (her)kennen het helaas niet.
Yamaha dealer gebelt. Deze zegt er moet H4 in, nou dat klopt al helemaal niet.
Andere dealer gebelt en deze zegt weer H7 wat ook niet klopt. Het moet iets van een socket zijn wat ik nodig heb.
 
Ik rijd zelf ook een FZS 600 uit 2000 en daar zitten, zoals de Yamaha dealer aangeeft toch echt H4, lampen in. Zowel links als rechts, net nog even voor de zekerheid gecontroleerd.

Kan het misschien zo zijn dat de vorige eigenaar van de motor het één en ander heeft veranderd aan de koplamp unit? Want als er geen H4 lamp in heeft gezeten is dat wel een beetje vreemd.
 
Dat weet ik helaas niet. Het word er niet makkelijker op merk ik al.
Zoals je in de laatste foto kan zien is het metaal veelste smal voor een H4 lamp.

Ik sluit niet uit dat er aan gesleuteld is maar wat, geen idee.
 
In de koplampunit op de foto zit een H1 aansluiting, maar de stekker heeft een H4 aansluiting.
Het adaptertje gaat dus van H1 naar H4, de koplampunit is dus waarschijnlijk omgebouwd van H4 naar H1.
Je H1 xenonlampje zou dus rechtstreeks in de koplampunit moeten passen, alleen heb je dan een probleem met je stekker.
Om dat te verhelpen zou je een H1 stekker (is gewoon een normaal schuifje) in plaats van de H4 stekker kunnen maken, of de adapter van de foto er tussen zetten.

Je xenonlampje moet er dus zo: Xenon H1 Lamp uitzien.
 
Laatst bewerkt:
Wat jij hebt is een adaptor in je behuizing, hiervoor kan je een xenon adaptor bestellen zodat je je huidige xenon lamp in je huidige behuizing kunt plaatsen.

Wat je ook kan doen is je huidige adaptor uitboren zodat je huidige xenon lamp daar in past.
dscn0008.jpg

Hier een xenon adaptor.


Persoonlijk zou ik gewoon een Philips Nightbreaker lamp bestellen (halogeen). En die xenon in de prullenbak gooien. Je lichtbeeld is namelijk ruk en je verblindt alleen maar tegenliggers. Wil je wel xenon inbouwen koop dan een aparte xenon lens en bouw die in je huidige koplampbehuizing.
 
Laatst bewerkt:
In de koplampunit op de foto zit een H1 aansluiting, maar de stekker heeft een H4 aansluiting.
Het adaptertje gaat dus van H1 naar H4, de koplampunit is dus waarschijnlijk omgebouwd van H4 naar H1.
Je H1 xenonlampje zou dus rechtstreeks in de koplampunit moeten passen, alleen heb je dan een probleem met je stekker.
Om dat te verhelpen zou je een H1 stekker (is gewoon een normaal schuifje) in plaats van de H4 stekker kunnen maken, of de adapter van de foto er tussen zetten.

Niet helemaal denk ik.
De stekker die op de zwarte adapter gaat is gevult met 2 draden en niet 3 zoals je bij H4 zou hebben. Met knip en plak werk krijg ik de xenon wel aangesloten maar een 2e probleem is de sluiting van de lamp. Deze is te ruim waardoor de H1 lamp dus niet blijft zitten.

Maar stel dat iemand het naar H1 heeft omgebouwd, waarom in godsnaam?
 
Wat jij hebt is een adaptor in je behuizing, hiervoor kan je een xenon adaptor bestellen zodat je je huidige xenon lamp in je huidige behuizing kunt plaatsen.

Wat je ook kan doen is je huidige adaptor uitboren zodat je huidige xenon lamp daar in past.

Een xenonlamp heeft de zelfde aansluiting als een halogeenlamp dus die zou in principe gewoon in deze behuizing moeten passen.
 
Niet helemaal denk ik.
De stekker die op de zwarte adapter gaat is gevult met 2 draden en niet 3 zoals je bij H4 zou hebben. Met knip en plak werk krijg ik de xenon wel aangesloten maar een 2e probleem is de sluiting van de lamp. Deze is te ruim waardoor de H1 lamp dus niet blijft zitten.
De H1 xenon die jij laat zien heb ik inderdaad.

Zo te zien heb ik dus een adapter nodig, enig idee waar ik die kan halen? Wil het zo origineel mogelijk houden.

Maar stel dat iemand het naar H1 heeft omgebouwd, waarom in godsnaam?
 
Niet helemaal denk ik.
De stekker die op de zwarte adapter gaat is gevult met 2 draden en niet 3 zoals je bij H4 zou hebben. Met knip en plak werk krijg ik de xenon wel aangesloten maar een 2e probleem is de sluiting van de lamp. Deze is te ruim waardoor de H1 lamp dus niet blijft zitten.

Maar stel dat iemand het naar H1 heeft omgebouwd, waarom in godsnaam?


Het is een H4 stekker, zoals je ziet is er wel ruimte voor een derde draad maar is deze niet aangebracht want H1 is niet gecombineerd groot en dimlicht zoals H4.
Dat lampje moet er in passen, daar is geen adapter voor omdat het dezelfde aansluiting is, wellicht kan je het veertje iets strakker maken.
Waarom je zoiets ombouwt? geen idee maar waar ik wel benieuwd naar ben: hoe is het groot en dimlicht geregeld op jouw motor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan