hoe te werk te gaan

gerlossertje

MF'er
11 mrt 2009
200
1
Hallo mf ers altijd lees ik vol bewondering de verbouw topics nu wil ik deze winter ook starten maar vraag mijwat af,
Punt 1 : de motor gaat geheel uit elkaar, blok moet eraf en wil ik spuiten gaat om een bandit 1200 blok niet erg licht ,moet olie eruit?, ga ook kleppen stellen en nu de vraag hoe lang kan een blok zonder olie staan.
Punt 2 :ga tank spuiten maar dan staat tank lange tijd zonder benzine hoe lang kan dit zonder roest vorming.

Vroeg het mij gewoon af hoop op advies van de kenners
 
Hallo mf ers altijd lees ik vol bewondering de verbouw topics nu wil ik deze winter ook starten maar vraag mijwat af,
Punt 1 : de motor gaat geheel uit elkaar, blok moet eraf en wil ik spuiten gaat om een bandit 1200 blok niet erg licht ,moet olie eruit?, ga ook kleppen stellen en nu de vraag hoe lang kan een blok zonder olie staan.
Het is het makkelijkst met de olie er uit, voorkomt ook lekkage als je de motor kantelt.
Volgens mij maakt het niet zo veel uit hoe lang een blok zonder olie staat.
Punt 2 :ga tank spuiten maar dan staat tank lange tijd zonder benzine hoe lang kan dit zonder roest vorming.

Vroeg het mij gewoon af hoop op advies van de kenners
Als je de tank droog en schoon bewaart: lang.
Anders even een potje tank cure gebruiken.
 
Als een motor geen olie heeft gehad dan voor ingebruikname de bougie kappen er vanaf trekken of de Run/Stop schakelaar gebruiken en met de starter de motor even af en toe wat rond draaien, anders kan er schade aan de lagers ontstaan. Dat van de tank weet ik eigenlijk niet maar kan je er geen lichte olie in doen en elke week wat draaien en schudden?
 
Hallo mf ers altijd lees ik vol bewondering de verbouw topics nu wil ik deze winter ook starten maar vraag mijwat af,
Punt 1 : de motor gaat geheel uit elkaar, blok moet eraf en wil ik spuiten gaat om een bandit 1200 blok niet erg licht ,moet olie eruit?, ga ook kleppen stellen en nu de vraag hoe lang kan een blok zonder olie staan.

Er zijn genoeg motoren die jaarlijks een 6 maand durende winterslaap hebben op de zijstandaard, een hoop onderdelen staan dan ook niet in de olie, niet de beste manier van conservering maar is ook geen reden tot paniek.
Als je de boel gewoon uit elkaar haalt in een fatsoenlijke schuur en niet ergens op de grond laat slingeren van een vochtig houten schuurtje loopt dat wel los.
Punt 2 :ga tank spuiten maar dan staat tank lange tijd zonder benzine hoe lang kan dit zonder roest vorming.

Wederom, genoeg tanken die bij demontagebedrijven 2 jaar liggen alvorens weer gemonteerd te worden, zolang de boel maar een beetje netjes op word geslagen hoef je geen problemen te verwachten.

Tenzij de Bandit 1200 tanks uit hetzelfde materiaal zijn gemaakt als de Suzuki GS500 tanks, die kan je zo ongeveer bij elkaar vegen na de eerste keer dat je hem op de reservestand zet :X Ofwel hoeft geen probleem te zijn maar Suzuki schroomde destijds niet het meest goedkope pisbakkenstaal uit China toe te passen waardoor een brandstoftank vrij gauw een gieter werd :+ geen flauw idee of dat met de Bandit ook het geval was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan