Accu bijna droog gekookt

Spoedje77

MF'er
2 jun 2011
42
0
Sommelsdijk
Hallo allemaal,

Mijn accu was door een defecte spanningsregelaar bijna droog gekookt.( vloeistof stond nog net boven de platen, maar ver onder het minimum niveau) :o
Spanningsregelaar is inmiddels vervangen en nu geeft laad systeem weer de goede waarden.
Ik heb de accu bijgevuld met demi water en aan de oplader gehad en deze geeft weer 12,8 volt in rust en de motor start er goed op.

Mijn vraag is nu: kan je een accu onbeperkt bijvullen met demi water of moet er op een gegeven moment ook weer zuur bij?

Groet, Theo
 
Hallo allemaal,

Mijn accu was door een defecte spanningsregelaar bijna droog gekookt.( vloeistof stond nog net boven de platen, maar ver onder het minimum niveau) :o
Spanningsregelaar is inmiddels vervangen en nu geeft laad systeem weer de goede waarden.
Ik heb de accu bijgevuld met demi water en aan de oplader gehad en deze geeft weer 12,8 volt in rust en de motor start er goed op.

Mijn vraag is nu: kan je een accu onbeperkt bijvullen met demi water of moet er op een gegeven moment ook weer zuur bij?

Groet, Theo


het demiwater wordt uiteindelijk accuzuur door de chemische reactie in de accu,

maar inderdaad is die een keer uitgewerkt. ;)
 
Hallo allemaal,

Mijn accu was door een defecte spanningsregelaar bijna droog gekookt.( vloeistof stond nog net boven de platen, maar ver onder het minimum niveau) :o
Spanningsregelaar is inmiddels vervangen en nu geeft laad systeem weer de goede waarden.
Ik heb de accu bijgevuld met demi water en aan de oplader gehad en deze geeft weer 12,8 volt in rust en de motor start er goed op.

Mijn vraag is nu: kan je een accu onbeperkt bijvullen met demi water of moet er op een gegeven moment ook weer zuur bij?

Groet, Theo

Het water verdampt,het H2SO4 (zwavelzuur) niet.
Deze zijn in waterloze toestand,kristallen,dus demiwater bijvullen is genoeg :)
 
dus?


eerst demiwater anders geen chemische reactie, het wordt uiteindelijk zuur, .

gebruik demiwater [gedesemd water] wat dood is en geen zuurstof etc in zit.

:X

Gedemineraliseerd water.

Zuurstof is geen mineraal...

En desem is iets anders. (wel zuur, maar zwakzuur, kun je maar een heel zwak accuutje mee maken).

EDIT: Water (H2O) zonder zuurstof (O), is per definitie geen water meer.
 
Laatst bewerkt:
dus?


eerst demiwater anders geen chemische reactie, het wordt uiteindelijk zuur, .

gebruik demiwater [gedesemd water] wat dood is en geen zuurstof etc in zit.
Dat zuur zit er al in.
Je gedemineraliseerd water word geen zuur door een chemische reactie maar doordat het vermengt met het zuur dat al in de accu zit.
 
note;

ik heb heel vaak met accu's gewerkt, en verschillende typen.

maar de loodaccu [loodplatenaccu] hoef je alleen maar demiwater bij te gooien om de zoveel tijd.
de OHvrije accu is dicht en kan je niets aan doen.


Vroegah met de brommer kreeg je er een flesje zuur bij [oranje fles] die accu vulde je dan, en met statisch geladen platen fabriekaf had je meteen spanning. ;)
type accu was halfnat geloof ik, zat een soort spons in [kon je ook op de kop houden en zat geen overloopje aan]
 
Dat zuur zit er al in.
Je gedemineraliseerd water word geen zuur door een chemische reactie maar doordat het vermengt met het zuur dat al in de accu zit.


ga mij nu aub niet uitleggen hoe een accu werkt.


aub.


TS heeft het over een bestaande ACCU DIE JE MOET BIJVULLEN, en hoe vaak dat kan.
dat hangt onderandere af van leeftijd accu, hoe zwaar ie wordt belast/of juist niet

met een lege accu [droge platen ] vul je die wel eerst volledig met zuur.
 
note;

ik heb heel vaak met accu's gewerkt, en verschillende typen.

maar de loodaccu [loodplatenaccu] hoef je alleen maar demiwater bij te gooien om de zoveel tijd.
de OHvrije accu is dicht en kan je niets aan doen.


Vroegah met de brommer kreeg je er een flesje zuur bij [oranje fles] die accu vulde je dan, en met statisch geladen platen fabriekaf had je meteen spanning. ;)
type accu was halfnat geloof ik, zat een soort spons in [kon je ook op de kop houden en zat geen overloopje aan]
Dat komt omdat dat zuur er al in zit.
 
:X

Gedemineraliseerd water.

Zuurstof is geen mineraal...

En desem is iets anders. (wel zuur, maar zwakzuur, kun je maar een heel zwak accuutje mee maken).

EDIT: Water (H2O) zonder zuurstof (O), is per definitie geen water meer.


pffff,


iedereen noemt het gedesemd water, ik weet ook wel dat de officiele benaming gedeminiraliseerd water is,

maar heb je dat wel eens getypt/ :') is niet echt makkelijk
vandaar gedesemd.


verder heb je natuurlijk gelijk, ik ben geen scheikundeleraar. :]
 
pffff,


iedereen noemt het gedesemd water, ik weet ook wel dat de officiele benaming gedeminiraliseerd water is,

maar heb je dat wel eens getypt/ :') is niet echt makkelijk
vandaar gedesemd.


verder heb je natuurlijk gelijk, ik ben geen scheikundeleraar. :]

Hehe,we zijn er :) :+,
Niemand zegt dat je technisch ongelijk hebt ,alleen je scheikunde plaatje klopt niet :N
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Mijn accu was door een defecte spanningsregelaar bijna droog gekookt.( vloeistof stond nog net boven de platen, maar ver onder het minimum niveau) :o
Spanningsregelaar is inmiddels vervangen en nu geeft laad systeem weer de goede waarden.
Ik heb de accu bijgevuld met demi water en aan de oplader gehad en deze geeft weer 12,8 volt in rust en de motor start er goed op.

Mijn vraag is nu: kan je een accu onbeperkt bijvullen met demi water of moet er op een gegeven moment ook weer zuur bij?

Groet, Theo
Hoeft geen zuur bij, bij bijvullen.
 
pffff,


iedereen noemt het gedesemd water, ik weet ook wel dat de officiele benaming gedeminiraliseerd water is,

maar heb je dat wel eens getypt/ :') is niet echt makkelijk
vandaar gedesemd.


verder heb je natuurlijk gelijk, ik ben geen scheikundeleraar. :]

Google eens op gedesemd water (naast een heleboel informatie over brood, is de 2e hit de enige die over accu's gaat).

Ik ben ook geen scheikundeleraar, maar ik probeer dan ook geen feitjes op te hoesten over zaken waar ik geen verstand van heb. (Desem weet ik toevallig wel iets van, omdat het zijdelings met mijn werk te maken heeft).

Edit: Je antwoord aan TS is niet zo raar, maar 80% van wat je tot nu toe hebt gepost aan onderbouwing is volslagen onzin...
 
Laatst bewerkt:
Gewoon leidingwater er in kieperen en de accu 't werk laten doen, toch? Al die mineralen koken er vanzelf wel uit en 't zwavel had de fabrikant tóch al toe gevoegd en verdampt niet dus H2SO4 krijgen we vanzelf.

Of werkt elektrolyse anders dan 't destilleren van water? :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan