Toerental probleem Suzuki gsx-r 750 SRAD 1998

Tommmmetjuh

MF'er
27 aug 2005
212
0
Geldrop
Hooooi,


Ik heb al enkele weken/maanden een probleem met mijn Suzuki GSX-R 750 SRAD met injectie uit 1998. Let op deze SRAD heeft al wel 90.000km op de klok zitten, en ik zou er graag nog een 10.000km bij plakken :P

Als ik snel optrek dan houdt hij rond de 10.500 toeren in. Hij zakt terug tot 6.000toeren en gaat dan gewoon verder.
Dit doet hij alleen als ik bijna vanaf het begin volgas weg trek.

Nu is er sinds 2weken nog een volgend probleem bij gekomen, als ik gewoon aan het rijden ben (rond de 8.000toeren ) zakt het toerental naar de 0 toeren...
Mijn display gaat dan over naar CHECK. Zodra ik men gas los laat valt hij weer terug naar zijn toerental (+/-5000/6000).

Ik heb een knopje ingebouwd zodat ik foutcodes kan uitlezen (C-codes), als ik deze aanzet en er komt zo'n fout als bovenstaande komt er geen C-code, alleen het CHECK...

Ik heb alle elektrakabels nagekeken, connectors schoongemaakt... Vanalles gesmeerd en al...


Dus iemand dit probleem ooit meegemaakt ? of denkt het te weten...
Dank je, Tom!
 
chec wil zeggen dat het dashboard geen communikatie krijgt van de ECM. dit kan aan vanalles liggen.
als je kontakt op staat, maar je run-switch op off, moet er normaal gezien ook chec op je dashboard komen. alles wat de ontsteking kan doen uitschakelen kan dit dus veroorzaken : schakelaar van de jiffy/killswitch/... al die zaken en de bedrading nakijken.
 
chec wil zeggen dat het dashboard geen communikatie krijgt van de ECM. dit kan aan vanalles liggen.
als je kontakt op staat, maar je run-switch op off, moet er normaal gezien ook chec op je dashboard komen. alles wat de ontsteking kan doen uitschakelen kan dit dus veroorzaken : schakelaar van de jiffy/killswitch/... al die zaken en de bedrading nakijken.

Bij mijn srad niet igg, :N ik heb nog nooit "check" in mn display gezien. :?
Kleppen 2,5 jaar geleden is al weer best lang geleden, maar hangt ook van de kilometers af. Zou geen kwaad kunnen, denk ik, maar heeft volgens mij hier niets mee te maken.
Lijkt mij eerder dat er een of ander signaal niet aankomt, van een sensor?
Of misschien een bougie kap of kabel die niet fris meer is? :?
 
Ja dat zal best, maar we hebben t hier over t model 1996-2000. Manual wat jij laat zien is van t model erna. :+

Ts heeft een srad met bolle kont, en t model 2000-..... is al weer iets scherper gelijnd. Ook heeft een srad 1996-2000 nog een analoge snelheidsmeter en de versie 2000-... heeft al een digitale, waar idd veel meer digitale info voorbij komt. :W
 
Ja dat zal best, maar we hebben t hier over t model 1996-2000. Manual wat jij laat zien is van t model erna. :+

Ts heeft een srad met bolle kont, en t model 2000-..... is al weer iets scherper gelijnd. Ook heeft een srad 1996-2000 nog een analoge snelheidsmeter en de versie 2000-... heeft al een digitale, waar idd veel meer digitale info voorbij komt. :W

oeps, was gewoon op het jaar 2000 voort gegaan :$
manual van model ervoor vind ik niet '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan