Na sportief optrekken (gsx-r 750) rammelt er iets

kevinp

MF'er
5 apr 2012
30
0
Beste forumleden,

Ik heb een vraag.
sinds enkele weken rammelt er iets nadat ik sportief optrek en vervolgens snelheid verminder.

Bijvoorbeeld, ik rij weg van een stoplicht en trek sportief op, 500/1000meter later moet ik remmen voor een stoplicht en rammelt er iets bij de motor...
Dan dien ik een beetje gas te geven (toerental verhogen) en dan wordt dit minder (dan sta ik niet voor joker :P)

Als ik vervolgens rustig wegtrek en rustig rij voor een aantal kilometer heb ik nergens meer last van.
Het komt dus alleen voor bij sportief optrekken en rijden (wellicht toeren maken) en vervolgens af ga remmen.
Ik heb het dus niet als ik sportief optrek en vervolgens kilometers lang rustig (kwa toerental) ga rijden.

Zegt iemand dit iets? :?
 
Men neme een schroevendraaier, men zet de achterkant tegen je hoofd ( achter je oor ) de andere kant zet je op het blok ( waar jij denkt dat het geluid vandaan komt ) zo kan je al beter pinpointen waar het geluid vandaan komt.
 
Laatst bewerkt:
@bolletjebas

Deze truc ga ik proberen.

@blade4fun
Stel als het de uitlaatpakking is, deze vervangen, of zal het een kwestie zijn van uitlaat aandraaien?
 
Ik gebruik dit meestal voor het opsporen van lekken bij de uitlaatbocht

S020506.jpg


Let wel, alleen de boutjes aandraaien bij koude motor, anders loop je kans dat je ze te vast draait.
( mocht het je uitlaat zijn )
 
Uitlaat pakkingen kosten geen drol dus beter vervangen.

Aandraaien hou ik zelf niet zo van , zet bijna alles met het juiste koppel vast.

Maar ga eerst lokaliseren waar het nou precies zit .
 
Hallo allemaal,

Gisteren direct even de 2 bouten vastgedraaid van de uitlaat.
Er zaten er inderdaad 2 losjes.
Vandaag even op de motor naar het werk, en tot nu toe geen geluid!
Straks op de terugweg nog een keer testen, maar het ziet er positief uit.

Bedankt ieder geval :)
 
Klopt in het boekje staat een aandraai moment bij een koude motor.

Blijkt maar weer dat niet alle aandraaimomenten heilig zijn.

Het enige waar ik een momentsleutel voor gebruik is voor het natrekken ( na x aantal km's ) van de kop.

Ik heb een periode gehad dat ik bij een bedrijf werkte waar een momentsleutel gemeengoed was, en daar draaide ik vaker spul dol, dan dat ik het op fingerspitzengefühl doe.
 
Denk dat dit weggelegd is voor de doorgewinterde monteur die gevoel voor techniek heeft en weet wat hij doet. Voor degene die af en toe sleutelt is een aanwijzing voor een aandraaimoment wel fijn .
 
Nee, echt eigen woorden :)
Geen hijgende schoonmoeder in mijn rug :D

Wat het is, klinkt gek, ik ben meer een type voor
slide01.png


Alleen deze motoren zijn te duur :(, racers zijn redelijk te betalen alleen hoef ik niet zo snel :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan