Verlaagde R6 terug naar standaard

richard02

MF'er
31 aug 2013
66
1
lelystad
Hallo MF-ers,
Ik heb een yamaha R6 2001... bij aankoop zei de verkoper (garagebedrijf) dat deze verlaagd is (gemeten 79cm) ! Nou wil ik deze graag weer terug brengen naar de standaard zithoogte van 82cm. Na weken zoeken op internet tot aan het bellen van motordealers heb ik nog steeds geen antwoord :-(. De Dogbone heeft een lengte van 16cm (hart tot hart) en de driehoeken (2 plaatjes) 10cm bij 8cm... wie kan mij hier bij helpen ???
Mvrgr Richard
 
[q]terug brengen naar de standaard zithoogte[/q]
oplossing zonder te sleutelen:

telefoongids.jpg

+
duct-tape-rolls.jpg
 
Laatst bewerkt:
meestal met een andere veer kun je hem zo wat hoger stellen
maar ik kan je zo nu niet vertellen hoe hun het hebben gedaan misschien kun je een plaatje posten?
zo kunnen we misschien zien hoe hun het hebben gedaan
 
Heb geen negatieve veerweg btw...
De negatieve veerweg is dat stukje dat de motor in zijn veren zakt door zijn eigen gewicht en dat stukje dus kan uitveren.
Als je de voorspanning verlaagt zal de motor lager komen staan en word de negatieve veerweg groter.
Zet je motor rechtop en trek hem uit de veren.
Dit moet zo'n 2 a 3cm zijn.
 
Zo te zien is bij jouw motor de driehoek vervangen.
Deze ziet er anders uit als origineel, mijn r6 was ook op die wijze verlaagd.

Hieronder een plaatje van een originele driehoek.

full
 
Laatst bewerkt:
Dank voor alle reacties, ik wil hem inderdaad graag eerst terug brengen naar standaard (JanBros) !Kan hem dan altijd nog ophogen mits nodig. Heb ook een mailtje gestuurd naar de garage waar ik de R6 heb gekocht maar die geeft maar geen antwoord. Mijn driehoek ziet er inderdaad anders uit (Harmus)... kwam op het net een zelfde tegen dus zal stom toeval geweest zijn :-). Deze lijkt ook korter en de afwerking al heel anders (professioneler.
 
Terug
Bovenaan Onderaan